2014-06-16, 11:00
Bannlyst
Har precis börjat lyssna in mig mer på Mange Hellbergs musik och jag tycker att han är en grymt underskattad artist. Fantastiska texter! Googla på "Simma eller Sjunk" så kommer ni se att det är hundratals personer som har gjort den tatueringen, bland annat Persbrandt.

Jag har själv tänkt att göra en liknande gaddning på överarmen. Någon här som har en låttext eller citat som tatuering? Vad kostar det och vad har ni, och varför?

Och här är låten:

http://open.spotify.com/track/2fqR6JPgVMd7fkzRQDO5iC
Citera
2014-06-16, 11:18
Medlem
Schwenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkans
Har precis börjat lyssna in mig mer på Mange Hellbergs musik och jag tycker att han är en grymt underskattad artist. Fantastiska texter! Googla på "Simma eller Sjunk" så kommer ni se att det är hundratals personer som har gjort den tatueringen, bland annat Persbrandt.

Jag har själv tänkt att göra en liknande gaddning på överarmen. Någon här som har en låttext eller citat som tatuering? Vad kostar det och vad har ni, och varför?

Och här är låten:

http://open.spotify.com/track/2fqR6JPgVMd7fkzRQDO5iC

Varför göra något som många redan har?
Ramla inte in i tribal-fällan, den är inte så rockig som den en gång verkade
Citera
2014-06-18, 13:16
Bannlyst
Haha ja kanske sant iof.

Skulle dock aldrig få för mig att skaffa en tribal haha, men texten simma eller sjunk är väldigt fin tycker jag. Har du någon tatt?
Citera
2014-06-18, 17:13
Medlem
miklons avatar
Känner du att texten betyder mycket för dig och att du kommer fortsätta tycka det så kör på. För kostnad får du nog ta kontakt med en tatuerare, det varierar mycket hur snabba de är och hur mycket de tar betalt. Försök hitta någon som är erkänt duktig på text, det är lönt att låta någon göra sin specialitet, eftersom det oftast går snabbare för den som är van. Normal timpenning brukar vara runt 1000-1500 kr.

Har ingen låttext själv, men har tänkt göra ett låtcitat så småningom när jag är klar med min sleeve.

En coolare variant kan ju vara att välja en rad ur låten som inte är refrängen, de som fattar kommer fatta då.
Citera
2014-06-18, 17:18
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
det är hundratals personer som har gjort den tatueringen
Hur kul är det att ha samma tatuering som hundratals andra?
Tycker du verkligen det låter som en bra idé?
Citera
2014-06-23, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Känner du att texten betyder mycket för dig och att du kommer fortsätta tycka det så kör på. För kostnad får du nog ta kontakt med en tatuerare, det varierar mycket hur snabba de är och hur mycket de tar betalt. Försök hitta någon som är erkänt duktig på text, det är lönt att låta någon göra sin specialitet, eftersom det oftast går snabbare för den som är van. Normal timpenning brukar vara runt 1000-1500 kr.

Har ingen låttext själv, men har tänkt göra ett låtcitat så småningom när jag är klar med min sleeve.

En coolare variant kan ju vara att välja en rad ur låten som inte är refrängen, de som fattar kommer fatta då.

Tack, vad för låtcitat är det du tänkt göra?
Citera
2014-06-23, 13:52
Medlem
miklons avatar
Citat:
Tack, vad för låtcitat är det du tänkt göra?

Vill helst inte gå ut med det, men det är från en svensk låt som jag lyssnade mycket på när jag genomgick en stor förändring i livet. Just en textrad fastnade väldigt mycket då och representerar en känsla jag alltid vill bära med mig, som en påminnelse och uppmuntran.
Citera
2014-06-24, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Vill helst inte gå ut med det, men det är från en svensk låt som jag lyssnade mycket på när jag genomgick en stor förändring i livet. Just en textrad fastnade väldigt mycket då och representerar en känsla jag alltid vill bära med mig, som en påminnelse och uppmuntran.

Okej, grymt. Lustigt egentligen vad musik kan påverka oss, och just att alla har sin egen musikstil är rätt ballt tycker jag.
Citera
2014-06-26, 16:15
Bannlyst
Från Mange´s facebook:

Simma eller Sjunk-miniturné
Den 17 juli åker vi och Stucklife ut på en Simma eller Sjunk-miniturné. Ronny @stucklife Tattoo kommer två timmar innan spelningen att tatuera " Simma eller Sjunk" gratis på er som vill få denna textrad förevigad på er kropp.
Varför gör vi detta? Varför inte? Vi har världens bästa fans, så detta känns mer än helt rätt att göra.

Hur funkar det med tatueringen, tänker du nu?
Du kommer bara två timmar innan vår spelning på följande orter:

17 juli kl 15.00
Tatueringsmaskinen i Sundsvall
Inträde - Gratis
18 juli kl 15.00
Härnösands Stadsfestival. "Akustiskt gig" inför det stora giget på kvällen.
Inträde - Gratis
19 juli kl 15.00
Stucklife Tattoo i Stockholm.
Inträde - Gratis
20 juli kl 16.00
CV Plaza i Örebro.
Inträde - Gratis
Vi ses där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto