• 2
  • 3
2014-06-17, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Du verkar ju ha bra värden Kentuckyfry.
Hoppas du kan få må helt bra snart och
fri från det som krånglar.

Din omtanke värmer RoaldDahl. Jag önskar dig detsamma!
Citera
2014-06-25, 18:46
Medlem
Kan nämna att mitt Kobalamin nu låg på 587 (tidigare 334) och homocystein på 11 (tidigare 13). Jag tog en kort period innan provet (1 vecka) multi B-vitamintillskott så det är ändå skönt att se att tarmen kan ta upp det. Det finns ju många olika B-vitaminer så det kan ju vara någon annan av dom som kanske ligger under referens.

Blodvärdena var i princip oförändrade och lika bra som innan. Magnesium låg inom referens. Börjar själv nu få svårt att tro att jag kan vara drabbad av Celiaki. Med dom symtomen jag har så borde det ju synas någonstans på analysprotokollet tycker man ju, men jag har inte ett enda avvikande värde vid något av proven jag tagit, dessutom under en tidsspann av ett halvår.

Jag tror inte på IBS, mer på kronisk stress i sådana fall. Ett tillstånd som kanske liknar hyperthyreos tycker jag själv.
Citera
2015-03-29, 11:53
Medlem
[quote=RoaldDahl|49224747]Ja du, det har ju åtminstone varit över 20 och låg senast på 19, vilket han var nöjd med, "helt normalt".
Däremot är kobolt obefintligt och det goda och det onda kolesterolet obefintliga. Värst av allt är dock att folsyran är svinhög, 10 gånger vad det max ska vara. Jag vet att ett högt sådant värde under lång tid ger tarmcancer, men ingen har en aning om hur man ska få ned det.

"Men övriga värden är ju bra."

Folsyra kan bli hög vid B12 brist pgr att den "bullar upp" sig, stasar , då den skulle samverka med B12
LÄs på denna sida, mycke att f
http://epi.vgregion.se/upload/L%C3%A...B12%202014.pdf
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här