Då så många trådar i forumet för feminism och jämställdhet handlar om att förneka att det finns ojämställdhet, så vore det bra med ett forum för detta så att det går diskutera just feminism och jämställdhet i forumet avsett för detta.
För att dra en parallell så ni förstår vad jag menar;
Om forumet för design skulle domineras av inlägg och trådstarter som har förhållningssättet att det inte finns något att diskutera, att design är en myt, att någon kriminell egenpåstådd eller av TS utpekad formgivare i Ukraina säger att Adobe inte kan editera och därför är alla grafiker fejk, så är det ganska omöjligt att diskutera funktioner i Photoshop. Om man inte ens får förutsätta att Photoshop finns.
Det går inte att diskutera abrahamitiska religioner om det hela tiden ska påpekas att det inte finns någon Gud, att de som är troende är galna och att en pastor i en sekt en gång sagt till en kompis polares granne att Gud hatar barn och därför gör alla troende det. Det får tas i forum för ateism.
Jag önskar därför ett nytt forum, så det går att diskutera just feminism här på Flashback utan att varje satans tråd ska fyllas med inlägg som ifrågasätter vad feminism är, om jämställdhet är ett problem och hur dumma i huvudet feminister är.
För att återanknyta till abrahamitiska religioner:
- Varför är det viktigt för judar att...
- Judendomen är en bluff.
- Fast det finns några miljoner judar och nu frågar jag varför de...
- De tror på en gud som inte finns. Så det finns inget att diskutera. Sen har jag hört att en islamist i Rosengård vill döda alla svenskar.
- Fy fan så sjuka alla muslimer är. Dom vill döda alla svenskar.
- Är det viktigt för de miljarder islamister av inriktning X att xxxxxxx?
- Nej. För Gud finns inte.
Jag hoppas någon förstår vad jag menar. Och att någon håller med.
För att dra en parallell så ni förstår vad jag menar;
Om forumet för design skulle domineras av inlägg och trådstarter som har förhållningssättet att det inte finns något att diskutera, att design är en myt, att någon kriminell egenpåstådd eller av TS utpekad formgivare i Ukraina säger att Adobe inte kan editera och därför är alla grafiker fejk, så är det ganska omöjligt att diskutera funktioner i Photoshop. Om man inte ens får förutsätta att Photoshop finns.
Det går inte att diskutera abrahamitiska religioner om det hela tiden ska påpekas att det inte finns någon Gud, att de som är troende är galna och att en pastor i en sekt en gång sagt till en kompis polares granne att Gud hatar barn och därför gör alla troende det. Det får tas i forum för ateism.
Jag önskar därför ett nytt forum, så det går att diskutera just feminism här på Flashback utan att varje satans tråd ska fyllas med inlägg som ifrågasätter vad feminism är, om jämställdhet är ett problem och hur dumma i huvudet feminister är.
För att återanknyta till abrahamitiska religioner:
- Varför är det viktigt för judar att...
- Judendomen är en bluff.
- Fast det finns några miljoner judar och nu frågar jag varför de...
- De tror på en gud som inte finns. Så det finns inget att diskutera. Sen har jag hört att en islamist i Rosengård vill döda alla svenskar.
- Fy fan så sjuka alla muslimer är. Dom vill döda alla svenskar.
- Är det viktigt för de miljarder islamister av inriktning X att xxxxxxx?
- Nej. För Gud finns inte.
Jag hoppas någon förstår vad jag menar. Och att någon håller med.