• 5
  • 6
2014-06-17, 13:52
Medlem
sannafransistoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det var en fråga du svarade på av alla jag ställde.

Hur kommer fler ut i jobben då? Genom att sälja ut företag och låta utländska ägare ta över vad vi äger och flytta produktionen utomlands? Genom att låta utländska gruvföretag och arbetare annektera på vår mark? Genom att låta utländska skogsarbetare och företag riva ner vår skog?
Genom att låta utländska förare ta över åkeribranschen till skruttpengar?

Det är såhär det ser ut när alliansen och dess partier får styra Sverige.

Får vi ut fler folk i arbete om vi tar in så många invandrare som möjligt till Sverige?
Är det lösningen på både bostadsbristen och arbetslösheten?

Fler företag grundas och mer företag betyder mer jobb. Göra det billigare att anställa unga så fler blir anställda.. Att endel pengar går till företaget så företagaren har råd att anställa flera. Nya företag innebär nya jobb
Citera
2014-06-17, 13:53
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sannafransistos
Här jag ser hur ni formulerar er på olika nätsajter/trådar. Bra att alliansen inte vill samarbeta med er som ser alla som inte är europer som halv människor för ni generaliserar och drar alla över en kam. Vi har jätte bra afrikaner och ifrån mellanöstern i vårt part och vi anser att alla alla människor har samma människovärde. Med erat parti så skulle alla utomeuroper dras över samma kam och äldigt dömande emot dem som har ett ursprung utanför europa.Jag är halv libanes och halv svensk och kommer aldrig tolerera eran agenda och majoriteten av helsvenskar gör heller inte det.

Nu är det väl allt du som drar alla över en kam... Jag har aldrig påstått att jag är med i SD, och jag är ej heller med där. Ändå skriver du "erat parti" och liknande i ditt svar till mig.
Citera
2014-06-17, 13:56
Medlem
sannafransistoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Nu är det väl allt du som drar alla över en kam... Jag har aldrig påstått att jag är med i SD, och jag är ej heller med där. Ändå skriver du "erat parti" och liknande i ditt svar till mig.

Du sympatiserar med sd så "ditt"parti
Citera
2014-06-17, 14:02
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Fler företag grundas och mer företag betyder mer jobb. Göra det billigare att anställa unga så fler blir anställda.. Att endel pengar går till företaget så företagaren har råd att anställa flera. Nya företag innebär nya jobb
Ok. Enligt din logik så borde ju arbetslösheten sjunka nu, men den stiger ju
Hur kommer det sig? Tar vi in alldeles för få invandrare kanske?
Citera
2014-06-17, 14:03
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Du sympatiserar med sd så "ditt"parti

Till viss del säkerligen ja, eftersom jag är emot okontrollerad massinvandring. Det är faktiskt beklämmande att när man som jag anser att invandringen på nåt sätt borde motsvara behovet av arbetskraft, att man då automatiskt ses som SD:are. Det handlar ju trots allt om sunt förnuft! Detta borde även ni i Alliansen fatta!
Senast redigerad av Kurt1 2014-06-17 kl. 14:05.
Citera
2014-06-17, 14:08
Medlem
sannafransistoss avatar
Citat:
Till viss del säkerligen ja, eftersom jag är emot okontrollerad massinvandring. Det är faktiskt beklämmande att när man som jag anser att invandringen på nåt sätt borde motsvara behovet av arbetskraft, att man då automatiskt ses som SD:are. Det handlar ju trots allt om sunt förnuft! Detta borde även ni i Alliansen fatta!

Håller med att invandringen har varit för hög men röstar inte på sd bara för 1 sak för dem står för mycket mer . Särsligt dem som sympatiserar med dom och dem som är med i partiet.
Citera
2014-06-17, 14:09
Medlem
sannafransistoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Ok. Enligt din logik så borde ju arbetslösheten sjunka nu, men den stiger ju
Hur kommer det sig? Tar vi in alldeles för få invandrare kanske?

Snarare så är fler sysselsatta nu med alliansens styre !
Citera
2014-06-17, 14:14
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ja konstigt vore det väl annars när 100.000 nya människor kommer till Sverige varje år?

Det där uttjatade argumentet är inte hållbart.

Dessutom räknas du som sysselsatt om du är inskriven i något arbetsmarknadspolitiskt program m.m.
Bara för man är sysselsatt så jobbar man inte.
Senast redigerad av SilentVictory 2014-06-17 kl. 14:17.
Citera
2014-06-17, 14:29
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:

Fler totalt sett, menar du? Men i varje fall inte procentuellt sett. Ni i Alliansen har tyvärr misslyckats. Som sagt, fler jobb, sen invandring. Inte tvärtom.
Senast redigerad av Kurt1 2014-06-17 kl. 14:45.
Citera
2014-06-17, 14:41
Medlem
sannafransistoss avatar
Citat:
Fler totalt sett, menar du? Men i varje fall inte procentuellt sett. Ni i Alliansen har tyvärr misslyckats. Som sagt, fler jobb, sen invandring.

Om en invandrare vill komma hit ,göra rätt för sig,arbeta och betala skatt och bidra till vår välfärd så är invandraren väldigt välkommen!
Citera
2014-06-17, 14:42
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Om en invandrare vill komma hit ,göra rätt för sig,arbeta och betala skatt och bidra till vår välfärd så är invandraren väldigt välkommen!

Men det ska i så fall finnas ett ledigt jobb först, och inte redan finnas någon annan här som kan ta jobbet.
Och vi är långt ifrån där idag.
Citera
2014-09-09, 15:02
Medlem
Ratis avatar
Vill inte lägga resurser på skolan. Där lär dom förlora några ytterligare röster.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19481745.ab
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in