2014-06-15, 13:43
Medlem
Panzs avatar
Jag har skaffat Gmail konto på min android telefon.

Men jag vet inte hur man gör för att logga ut från sitt Gmail konto? Kan någon förklara?
Citera
2014-06-15, 14:01
Medlem
Menar du gmail-appen eller via webläsare?

Töm webläsarens data/cache/cookies så loggas du ut. Gmail loggar ju automatiskt in ifall du har ett google-konto vilket du troligen vill fortsätta ha.

Beroende på vad du har för rom kan du ju eventuellt avinstallera Gmail.

Du kan ju också tömma data/cache på den appen också men jag vet inte om den loggar in igen direkt.

Du kan ju logga ur hela telefonen från googlekontot också men kan då inte nyttja någon googletjänst ex Play store.
Citera
2014-06-15, 14:19
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Varför måste du logga ut?Då får du skriva in allt igen lösenord m.m
Citera
2014-06-15, 14:25
Medlem
Panzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Menar du gmail-appen eller via webläsare?

Töm webläsarens data/cache/cookies så loggas du ut. Gmail loggar ju automatiskt in ifall du har ett google-konto vilket du troligen vill fortsätta ha.

Beroende på vad du har för rom kan du ju eventuellt avinstallera Gmail.

Du kan ju också tömma data/cache på den appen också men jag vet inte om den loggar in igen direkt.

Du kan ju logga ur hela telefonen från googlekontot också men kan då inte nyttja någon googletjänst ex Play store.

Jag tror att jag menar appen. Problemet är dock löst för jag läste i hjälpfunktionen att det inte går att logga ut från gmail på android. Det man kan göra är att avsluta kontot.
Citera
2014-06-15, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panz
Jag tror att jag menar appen. Problemet är dock löst för jag läste i hjälpfunktionen att det inte går att logga ut från gmail på android. Det man kan göra är att avsluta kontot.

Ja du kan alltid logga ut från Google-kontot och då också från Gmail. Radera Gmail-appen eller sluta bara öppna den. Stäng av synkning.

Gör det inte svårare än det behöver vara.

Du behöver ju ett Google-konto ifall du vill nyttja Googles tjänster. Bland dessa tjänster ingår Play store, Google+, Drive samt GMail osv osv.
Citera
2014-06-15, 16:50
Medlem
Panzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Ja du kan alltid logga ut från Google-kontot och då också från Gmail. Radera Gmail-appen eller sluta bara öppna den. Stäng av synkning.

Gör det inte svårare än det behöver vara.

Du behöver ju ett Google-konto ifall du vill nyttja Googles tjänster. Bland dessa tjänster ingår Play store, Google+, Drive samt GMail osv osv.

Vad är synkning?
Citera
2014-06-15, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panz
Vad är synkning?

Det får du läsa dig till - men ifall du stänger av synkningen på Gmail så får du inga fler mail dit till appen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in