2014-06-15, 13:26
Medlem
Peripheryys avatar
Jag installerade en massa uppdateringar till windows 7 igår innan jag stängde av datorn. Idag när jag startade den och skulle koppla om ljudet från datorns högtalare till min TV i Uppspelningsenheter så fanns inte valet att koppla till min tv längre med. Nu har jag bara bild och jag har tagit ur och satt in kontakten igen till kabeln men det händer inget. Varför hände detta?
Jag har försökt titta i Nivdias kontrollpanel men det verkar inte stå något vettigt om ljud där.

Det finns säkert en enkel lösning men jag förstår mig inte på det här just nu..
Citera
2014-06-15, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Jag installerade en massa uppdateringar till windows 7 igår innan jag stängde av datorn. Idag när jag startade den och skulle koppla om ljudet från datorns högtalare till min TV i Uppspelningsenheter så fanns inte valet att koppla till min tv längre med. Nu har jag bara bild och jag har tagit ur och satt in kontakten igen till kabeln men det händer inget. Varför hände detta?
Jag har försökt titta i Nivdias kontrollpanel men det verkar inte stå något vettigt om ljud där.

Det finns säkert en enkel lösning men jag förstår mig inte på det här just nu..

du får gå in på maskinvara och ljud -> ljud -> uppspelning och ser du inte tv,n i listan där så får du höger klicka i listan och kryssa i inaktiverade enheter så borde tv,n komma fram där och då får du aktivera den om den är avaktiverad och sen verkställ och koppla in ljud kablen till tv,n och testa om det funkar och gör det itne det så får du nog högerklicka på den och ange som standardenhet
Citera
2014-06-15, 13:41
Medlem
Peripheryys avatar
Tack för hjälpen men det löste sig precis nu efter att jag tog bort den senaste drivrutinen till mitt grafikkort och gick in på geforce hemsida och hämtade hem den absolut senaste. Nu syns tvn i listan igen och jag kan inte fatta hur det gick till så här av att bara uppdatera en massa uppdateringar via windows update.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in