2014-06-15, 03:40
Medlem
Tja, precis fått hem mina datordelar och jag har byggt klart hela burken.
Jag tyckte att jag inte borde lägga till W7 på kundvagnen eftersom några här på FB sa att man lätt kunde få den gratis.
Så jag lyssnade på de, men problemet är att jag inte har en blekaste aning av hur man gör, hur ska det fungera att ladda ner utan något OS?
Måste jag bränna något på en CD-skiva eller USB och sedan köra in i nya datorn?
2014-06-15, 03:44
Medlem
EpiskaHundens avatar
Om du inte har något OS så måste du installera ifrån en skiva eller Usb minne.
Hur det fungerar med Usb minne vet jag inte men det finns säkert något på Google om det.
2014-06-15, 03:47
Medlem
SilentVictorys avatar
Dä ä gör lätt ;-)

Gå in på piratebay, sök på Windows 7.
Ladda ner den versionen som har flest seeders. Brukar oftast fungera bäst.
Ligger med telefon nu, så jag har inte kollat upp vilken det är.

Ladda ner den, bränn ut iso filen på en skiva eller lägg över på usb.
Installera Windows precis som vanligt sen.

För att "aktivera" Windows sen så är det bara att ladda ner win7 loader från piratebay och köra igång det programmet så är det klart sen.
2014-06-15, 04:20
Medlem
EpiskaHundens avatar
Jag tycker dock att du ska skaffa Windows 8

Windows 7 är la trevligt och så men Windows 8 är sjukt mycket snabbare och behändigare.
ladda hem Start 8 när du har installerat Windows 8 och du blir av med Metro startskärmen om du tycker den är irriterande.

Jag har kört med Windows 8 sedan det var splitter nytt och är helnöjd med operativsystemet.
En vän började också att använda det nyss och han var väldigt anti Win8 men han ändrade snabbt uppfattning när han såg hur snabbt operativsystemet var
2014-06-15, 04:28
Medlem
Du måste i första hand göra USB-minnet bootbart. Allting sådant här går att läsa om på Google.

http://windowshjalp.se/?page_id=59

Det ser ut att vara svårare än vad det egentligen är. Jag själv som inte har alls mycket kunskaper om datoranvändande installerade mitt operativsystem själv från ett USB-minne när jag fick hem en ny dator. Således satt jag i samma sits som dig. Det blev mycket läsande via Google men nu sitter jag här med en dator och Windows 8.1 och det fungerar kanoners. Det ska nog gå bra för dig också ska du se!
2014-06-15, 08:46
Medlem
Stone..s avatar
Om du googlar så kommer du hitta hur mycket guider som helst!
Som kan hjälpa dig med att fixa det.
2014-06-15, 09:45
Medlem
här har du windows 7 helt lagliga och säkra men program för att göra det äkta får du ladda ned själv från tpb

http://www.idg.se/2.1085/1.443380/sa...-ska-ladda-ned

för att göra windows 7 äkta behöver du utorrent eller bitlord och gå in på tpb och skriva i sök rutan
och söker efter Windows Loader By DAZ

och följer instruktionerna
2014-06-15, 10:07
Medlem
du kan göra som ett par i det här ämnet säger göra en botable usb själv när jag försökt så har jag alldrig lyckats och bränt skiten till skiva i stället tyckte det va lättare så det är ju mitt tips,,

och med tanke på att du behövde hjälp med att hitta var man laddar ner windows 7 och activator så är det nog bra att du bränner det till skiva för tror det är lite jobbigare för dig att göra en boot usb
2014-06-15, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Dä ä gör lätt ;-)

Gå in på piratebay, sök på Windows 7.
Ladda ner den versionen som har flest seeders. Brukar oftast fungera bäst.
Ligger med telefon nu, så jag har inte kollat upp vilken det är.

Ladda ner den, bränn ut iso filen på en skiva eller lägg över på usb.
Installera Windows precis som vanligt sen.

För att "aktivera" Windows sen så är det bara att ladda ner win7 loader från piratebay och köra igång det programmet så är det klart sen.

han behöver inte gå in på the pirate bay för att ladda ner windows 7 det finns helt orörda windows på nätet som någon laddat up och tar han bort efg(tror den heter så inte helt 100 på det ) så om han laddar ner dennna
Windows 7 Professional med SP1, x64, svenska och tar bort en fil i iso filen och sen bränner det till skiva så får han fram (professional,ultimate,och 2 till kommer inte ihåg vad dom andra heter ) och då när han ska instalera det från skivan så får han fram 4 eller 5 alternativ och kan välja vilket windows 7 han vill ha och sen när instalationen är klar laddar han ner DAZ loader och kör den sen är det klart och han har ett äkta windows 7

så mitt förslag är bättre och inte lika osäkert för laddar man ner windows 7 från TPB så är det oftast modifierat på något sätt visst det finns ju orörda windows 7 där med men då e dom antingen på engelska eller nått annat skit så då är det ju bättre han laddar ner
Windows 7 Professional med SP1, x64, svenska och tar bort en filen i iso filen innan han bränner den och då får han fram alla windows 7 som finns och kan välja windows 7 ultimate och då är det på svenska redan från början och slipper leta fram någon språkpaket sen vilket inte alltid funkar bra till dom
2014-06-15, 10:41
Medlem
hitta namnet på filen du ska ta bort i iso filen innan du bränner windows 7 till skiva

ei.cfg tar du bort den filen innan du bränner så får du ju fram ultimate,professional,premium,enteprise,starter,, vet itne exakt vilka som kommer upp men jag själv brukar ta bort den filen och sen välja ultimate,,,,

-------------------------------------------------
från ett forum så inte jag som skrivit detta!!!!!!

När du sedan har lagt över Windows 7 Professional svenska ISOn på ett USB minne med hjälp av Windows 7 USB/DVD download tool så är det bara att gå in i filerna på USB minnet och öppna mappen sources och söka upp filen ei.cfg som du nu kan radera genom att högerklicka och välja ta bort, när du sedan installerar Windows 7 med hjälp av USB minnet kan du nu välja alla versioner av Windows 7 även Home Premium svenska
-------------------------------------------------

men om du ska bränna windows 7 till skiva så är det ju bara ladda ner power iso osså öppnar du själva iso filen så du får fram filerna i iso filen och där kan du leta fram ei.cfg och radera den osså poppar en ruta upp och den trycker du ok på osså går till fliken bränn och det är klart typ
2014-06-15, 13:11
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maccan93
Tja, precis fått hem mina datordelar och jag har byggt klart hela burken.
Jag tyckte att jag inte borde lägga till W7 på kundvagnen eftersom några här på FB sa att man lätt kunde få den gratis.
Så jag lyssnade på de, men problemet är att jag inte har en blekaste aning av hur man gör, hur ska det fungera att ladda ner utan något OS?
Måste jag bränna något på en CD-skiva eller USB och sedan köra in i nya datorn?
Det finns miljoner trådar om detta, kolla i fildelning och kolla i tråden om att installera/installera om windows.

Tråd låst/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in