2014-06-14, 19:43
Medlem
Sameshs avatar
Hejsan, ska göra en ominstallation av datorn och funderar på om jag egentligen behöver installera Java eller inte?, förr så var det nödvändigt när jag spelade Runescape men jag spelar inga java-baserade spel i nuläget så behöver jag Java egentligen?, behövs det för något annat än spel?, jag är en generic pc-användare som inte programmerar eller använder särskilt många program.
Citera
2014-06-14, 19:45
Medlem
Om något program kräver Java och det inte är installerat så lär programmet tala om det. Innan dess så behöver du inte bry dig.
Citera
2014-06-14, 19:51
Medlem
Termosins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Hejsan, ska göra en ominstallation av datorn och funderar på om jag egentligen behöver installera Java eller inte?, förr så var det nödvändigt när jag spelade Runescape men jag spelar inga java-baserade spel i nuläget så behöver jag Java egentligen?, behövs det för något annat än spel?, jag är en generic pc-användare som inte programmerar eller använder särskilt många program.

Finns väll en del sidor som använder Java till viss del, bla google samt gmail och även FB apps använder det enligt några listor.

Flash player samt Java är ju annars bra att ha installerade enbart för att slippa stöta på något krångel nån gång. Tar ju inte mycket plats ellr något, tjatar lite om att uppdateras men inte sp farligt.
Citera
2014-06-14, 19:52
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh

Det är väldigt få sidor det är nödvändigt på numera men jag vet ju inte vilka sidor du kan tänkas vara inne på - men testa utan så märker du .

Använd annars No script om du kör med Ff eller G.chrome som web läsare eller en Sandbox om du är IE användare om det är säkerheten du tänker på .

Själv kör jag utan Java och har inga problem alls med det och de få sidor det behövs på så spelar det mig ingen roll .
Citera
2014-06-14, 22:04
Medlem
Sameshs avatar
Jag installerar Java vid behov annars så låter jag det vara, tack för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in