2014-09-09, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag blir fan förvirrad här: Var det inte du som satte mig på ignore förut för att jag ansåg att ni inte skulle bli ett topplag och nu hekt plötsligt så börjar du av alla snacka om ironi? Vad har ironi ens med något att göra i det här fallet?
Världen är underlig. Jag själv blir förvirrad utöver att forumets moderatorer tycks gett dig ett frikort att skriva ot-skit dygnet runt, timme ut och minut in medan mig varnar de ständigt och stänger av trots att det jag skriver alltid handlar om hockey.

Utöver det så ger jag alltid de jag har satt på ignore en ny chans inför varje ny säsong av elitserien. Det finns bara två personer som jag inte gör det med.
Senast redigerad av Skogsrök 2014-09-09 kl. 00:29.
Citera
2014-09-09, 00:51
Medlem
Försäsong ändå ännu och betydelsen av den! Haha
Citera
2014-09-09, 09:01
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Ja och det gick ju förjävla bra eller?

Djurgården får nog fan kvala, laget är konstigt byggt och jag tror inte det funkar.
Har för lite pengar, då blir det såhär.. in med ett fåtal rutinerade som ska agera stöttespelare/spets o se över målvaktssidan...det är klassiskt budgetbygge.
Citera
2014-09-09, 09:06
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Ja risken är väldigt, väldigt stor att vi får kvala. Vi har en riktigt svag trupp där vår ledargestalt i försvaret ska vara Daniel Fernholm, det säger det mesta. Övriga backar är: Holm, Arnesson, Englund, Norell, Deilert, Ollas-Mattsson, Nordlund, Falk. Av de tror jag bara Arnesson, Norell, Englund, Fernholm klarar av den här nivån, möjligtvis Högström också.

På forwards sidan har vi några intressanta som Sörensen, Alvarez, Ljungh och Heinerö. De har potential och jag tror att i alla fall två blomstrar ut och blir riktigt bra i år. Samuelsson och Lauritzen kommer nog mestadels vara skadade. Frågan är om de ens gör 25 matcher var.

Det känns tufft redan nu. Egentligen inget konstigt med det när vi för det första inte har en kommun som backar upp oss som övriga lag och när dessutom de vidriga hockeymördarna sparkar på oss som redan ligger ner genom att ta 7 miljoner bara sådär för att ge till den vidrigaste klubben som existerar. Sen har hela den här ligan blivit urusel under åren vi har varit borta, bara en tidsfråga innan ligan är stängd. Att slopa kvalserien är bland de dummaste besluten som tagits i svensk hockey.

Men jag måste ändå säga att jag trivs med den här DIF mot rubbet känslan. Det är inte vi mot Färjestad, det är inte vi mot Linköping. Det är vi mot SHL. Vi supportrar vet redan vad som gäller och jag hoppas spelarna också gör det och tar till det som tändvätska.
Inte ofta jag vräker ur mig sånt här (senast var väl Juholt) men Jörgen Lindgren verkar vara så jävla pantad...dessutom toppar han det med att vara dryg o nonchalant. Han skulle behöva sitta kedjad i en dungeon med Dr Mengele på besök.
Citera
2014-09-09, 09:24
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Världen är underlig. Jag själv blir förvirrad utöver att forumets moderatorer tycks gett dig ett frikort att skriva ot-skit dygnet runt, timme ut och minut in medan mig varnar de ständigt och stänger av trots att det jag skriver alltid handlar om hockey.

Utöver det så ger jag alltid de jag har satt på ignore en ny chans inför varje ny säsong av elitserien. Det finns bara två personer som jag inte gör det med.
Azdz är rätt skön ändå..tänker hockey (plus allt annat) ur lite annorlunda perspektiv bara. Med lite distans till hans obotliga envishet så har han plussidor.

Tror ni skulle kunna bli riktigt bra kompisar på sikt, kompletterar varandra!

Har sett Lule lite i år och de ser bättre ut än vad experterna har antytt, bra fart o kreativa i offensiv zon. Som DIF lite bättre än man trott alltså o ungefär på samma vis... men det är inte skarpt läge ännu så man får se, kanske ses under strecket efter 10 omgångar.
Citera
2014-09-09, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Azdz är rätt skön ändå..tänker hockey (plus allt annat) ur lite annorlunda perspektiv bara. Med lite distans till hans obotliga envishet så har han plussidor.

Tror ni skulle kunna bli riktigt bra kompisar på sikt, kompletterar varandra!

Har sett Lule lite i år och de ser bättre ut än vad experterna har antytt, bra fart o kreativa i offensiv zon. Som DIF lite bättre än man trott alltså o ungefär på samma vis... men det är inte skarpt läge ännu så man får se, kanske ses under strecket efter 10 omgångar.
Tack för dom fina orden kompis! Vilka är plussidorna? Skulle vara kul att få veta. I alla fall så tror jag att jag har Luleå som 5 i tabellen. Tycker visserligen dom ser bättre ut än vad jag trodde på förhand men matcherna i CHL har ju inte gett några tydliga svar. Men det verkar som att dom kommer satsa mer offensivt i år och det uppskattar jag. Så dom blir en dark house helt klart.
Citera
2014-09-09, 14:36
Medlem
Vem är Luleåspelaren som dömts för misshandel?
Citera
2014-09-09, 14:47
Medlem
NashvilleTNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyffla
Vem är Luleåspelaren som dömts för misshandel?

Daniel Mannberg

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/stjarnan-domd-for-misshandel-8721822.aspx
Citera
2014-09-09, 14:58
Medlem
Pancevs avatar
var väl en bra dom o agerande av Lule tycker jag...utan att veta detaljer
Citera
2014-09-09, 15:05
Medlem
Först Owuyas avstängning för dopning och nu detta. Undrar hur allt detta kommer påverka Luleås presentation under säsongen?
Citera
2014-09-09, 15:17
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Först Owuyas avstängning för dopning och nu detta. Undrar hur allt detta kommer påverka Luleås presentation under säsongen?
det här var ju känt så det är ingen fara alls. skedde förra året.
Citera
2014-09-09, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
det här var ju känt så det är ingen fara alls. skedde förra året.
alla spelare är naturligtvis värda EN andra chans och givetvis påverkar detta inte Luleå nämnvärt. Men det är lite lustigt att den här nyheten kommer ut dagen innan deras premiär, det gäller ju att fokusera på rätt saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in