2014-11-15, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Skönt att vi ligger på kvalplats nu, där vi hör hemma.
Verkar nästan som spelarna kommit överens om innan varje säsong att ligga där nere. Innan uppehållet hade vi 2 raka segrar och 4 raka vinster på bortais. Sedan har vi mött Djurgården och Leksand och haft värsta läget att på allvar lyfta från bottenträsket men nu är vi istället i skiten igen. Hur i helvete kunde det bli så här?
Citera
2014-11-15, 21:21
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Verkar nästan som spelarna kommit överens om innan varje säsong att ligga där nere. Innan uppehållet hade vi 2 raka segrar och 4 raka vinster på bortais. Sedan har vi mött Djurgården och Leksand och haft värsta läget att på allvar lyfta från bottenträsket men nu är vi istället i skiten igen. Hur i helvete kunde det bli så här?
Till skillnad från Brynäs är ni ju åtminstone ett tippat bottenlag. Hur är du förvånad?
Citera
2014-11-15, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Så jävla skön vinst. Tappa en tvåmålsledning och sedan ta tillbaka ledningen med 30 sek kvar var gött.

Linus Hultström, finns inte ord alltså. Vilken kung.

Måste fråga: Har Hultström varit bra även defensivt?

För alltså ärligt talat, killen sög verkligen katastrofalt mycket kuk defensivt i LHC.
Citera
2014-11-15, 22:41
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersonicc
Måste fråga: Har Hultström varit bra även defensivt?

För alltså ärligt talat, killen sög verkligen katastrofalt mycket kuk defensivt i LHC.
Han spelar på gränsen defensivt men absolut inte dålig, som t.ex Kapstad.

Stabil bakåt. Gud offensivt. Spelar minst lika bra som Hersley.
Citera
2014-11-15, 23:09
Medlem
Kalle-Kottes avatar
På plussidan är att försvarsspelet ser bättre ut. Trots att vi blir tillbakapressade i två perioder så får inte Lakers iväg så värst mycket skott.

På minussidan är att vi blir så hårt tillbakapressade och det på hemmaplan. Vi ska inte förvänta oss att vi kan spela ut alla lag men vi ska fan kunna skapa mer på hemmaplan. Men, men, vi är väl ändå på rätt väg just nu känns det som.

Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Ska bli intressant att följa honom om han nu får fortsatt förtroende i A-laget. Har du sett honom mycket i U20 också? Vad har han för svagheter?

Har inte sett honom jättemycket men nog för att se talangen. Han har väl egentligen inga svagheter för sin ålder och sin spelstil. Det är ju ingen flashig spelare utan en tuff tvåvägsback som ändå har offensiva egenskaper. Han har ju visat upp ett ruggigt bra förstapass bland annat och kan ju även skjuta.

Men i den åldern kan och ska man ju bli bättre på allt för att en dag kunna spela i SHL och i förlängningen SHL men helt klart en ruggigt intressant back. Jag minns inte när vi haft en 18-åring som spelat sådär moget på backposition. Dean var inte riktigt där när han var 18.

---------------------------------------

Var är förresten alla fördömanden efter Strömwalls armbåge? Jag menar, när en Luleå Hockey-spelare drar på sig ett matchstraff så är han en skam för sporten och borde stängas av på livstid. När andra lag har spelar som gör samma sak - då är det knäpptyst.

Vi mot resten av Sverige men det är sen gammalt.
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2014-11-15 kl. 23:21.
Citera
2014-11-15, 23:25
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte

Var är förresten alla fördömanden efter Strömwalls armbåge? Jag menar, när en Luleå Hockey-spelare drar på sig ett matchstraff så är han en skam för sporten och borde stängas av på livstid. När andra lag har spelar som gör samma sak - då är det knäpptyst.

Det är väl ingen som sett den? Länka så kan dömandet börja.
Citera
2014-11-15, 23:47
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det är väl ingen som sett den? Länka så kan dömandet börja.
Precis. Tror inte heller många kollar Lule Växjö faktiskt en dag som denna. Full omgång, Brynäs Frölunda samtidigt o EM Kval i fotboll
Citera
2014-11-15, 23:51
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
---------------------------------------

Den var inte helt lätt att se, møjligt att han träffade med handsken lite i ansiktet/hjälmen men det såg åtminstone inte ut som att det var någon armbåge av TV-bilderna. De kørde reprisen några gånger och ingen blev direkt klokare.
Citera
2014-11-15, 23:59
Medlem
B-Dawks avatar
Skön seger idag trots att spelet inte riktigt stämmer. Alldeles för mycket snurrande när man väl är i anfallszon men på tok för dåligt med avslut.

Sen vill jag passa på att ge en fet känga till OKT. Trodde karln att han spelade i Örebro idag eller? Så mycket slarv och felpass att jag vill slänga mig på golvet och gråta.

Pogge får plus för sin nolla!
Citera
2014-11-16, 00:31
Moderator
sm910difs avatar
Ruskigt ovärdigt bemötande mot Djurgårdshjälten och med eget kapital flerfaldiga konkursräddaren Nilson idag, om än helt förväntat. Hoppas verkligen föregående styrelse och ledning skämdes ögonen ur sig när Nilson får ta all skit idag för vad som helt och hållet var deras inkompetens och feghet att offentligt erkänna deras skuld i Nilsons "lämnande". Stort - jävligt stort - av honom att inte jubla när han gjorde poäng och efter allt hat genom åren till och med stå upp i media efter matchen och berätta om sin fortfarande stora kärlek för Djurgården och oss fans. Själv vägrade jag av princip att befinna mig inne vid Hovets läktare och delta i lågvattenmärket idag och fick istället bevittna matchen från matchbarerna, så om någon vill ge sin syn på hur rättvisa de två poängen var och om det fanns något annat av intresse från matchen tar jag tacksamt emot analyser!
Citera
2014-11-16, 01:00
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Ruskigt ovärdigt bemötande mot Djurgårdshjälten och med eget kapital flerfaldiga konkursräddaren Nilson idag, om än helt förväntat. Hoppas verkligen föregående styrelse och ledning skämdes ögonen ur sig när Nilson får ta all skit idag för vad som helt och hållet var deras inkompetens och feghet att offentligt erkänna deras skuld i Nilsons "lämnande". Stort - jävligt stort - av honom att inte jubla när han gjorde poäng och efter allt hat genom åren till och med stå upp i media efter matchen och berätta om sin fortfarande stora kärlek för Djurgården och oss fans. Själv vägrade jag av princip att befinna mig inne vid Hovets läktare och delta i lågvattenmärket idag och fick istället bevittna matchen från matchbarerna, så om någon vill ge sin syn på hur rättvisa de två poängen var och om det fanns något annat av intresse från matchen tar jag tacksamt emot analyser!
Bra tempo i matchen. Vi har riktigt bra tempo när vi kommer igång o klarar av att hålla det. PP ser bättre ut även om utdelningen inte alltid blir som man hoppas. Men pucktempot är bättre nu o klarar av att improvisera bättre när de inövade varianterna täcks bort.

Ersberg räddade HV så 3 poäng hade inte varit helt orättvist. 2 P var helt klart rättvist, HV blev inte rånade om vi säger så.

Jag gillar mest att vi, sedan Frölundadängen, börjat spela sarg ut/dumpa ner/lyfta ut pucken då o då när vi varit i egen zon under press ett tag. Även om det inte ens gör att mer än en gubbe hinner byta så får vi omgruppera o komma i position igen. Tycker det är klar skillnad mot första 10 matcherna där vi ofta fick sanslöst långa byten i egen zon o var i brygga långa perioder. Det var många lag då som kunde parkera i vår zon o utnyttja att våra backar är lite lättviktiga bakom eget mål o i hörnen. Dessutom slet de långa bytena på lagets uthållighet i matcherna. Nu när de dumpar ut den mer då det känns som läge för det så är trycket i zon kortare o det märks på spelarna att de inte går helt tomma i vissa byten. Brunkkedjan brukade ju krypa ut i båset förut, klart som fan att de slits av det.

Vad gäller Mackan är det väl en marig situation känslomässigt för många.. Personligen kan jag inte skrika elakheter mot honom men avstår från att hylla honom. Allt hortjafs idag o alla tourettesutbrott mot honom gav mig en klump i magen till slut. Jag förstår att folk är besvikna men det blir för mycket.
Citera
2014-11-16, 05:18
Medlem
Leksingens avatar
så klar brynös o färjesatd ska gå och vinna en dags om denna, jävla svin, hultström är iaf kungn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in