2014-09-29, 21:34
Medlem
Skellefteå må ha tappat halva laget men de la ändå på lite handikapp denna säsong bara för säkerhets skull.
http://www.hockeysverige.se/robert-pettersson/2014/09/29/nej-back-to-back-upplagget-i-shl-jamnar-inte-ut-sig-i-langden/
Citat:
Siffrorna nedan avser alltså hur många gånger fler lagen spelar mot ett utvilat lag kontra hur ofta de möter ett utvilat lag i back-to-back-matcherna.
Fyra lag ‘jämnar det ut sig’ för, tre lag drar fördel av schemat och fem lag har nackdel av detsamma.

+4 HV71
+3 Djurgården
+2 Linköping
0 Brynäs
0 Frölunda
0 Luleå
0 Leksand
-1 Modo
-1 Färjestad
-1 Växjö
-1 Örebro
-5 Skellefteå
Citera
2014-09-29, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Skellefteå må ha tappat halva laget men de la ändå på lite handikapp denna säsong bara för säkerhets skull.
http://www.hockeysverige.se/robert-pettersson/2014/09/29/nej-back-to-back-upplagget-i-shl-jamnar-inte-ut-sig-i-langden/
Nog kan jag tycka som inbiten hockeynörd att back-to-backgrejen bör få vara kvar i SHL men då ska det ju vara lika för alla lag tycker man ju.
Citera
2014-09-29, 21:53
Medlem
J.R.s avatar
Citat:

Bedrövligt, trodde dom hade rättat till det där efter kritiken som varit. Förra året var det Luleå (tippat topplag då) som vart "pissade på" i back-to-back schemaläggningen och nu är det Skellefteå får det lite tuffare än andra. Vill man jämna ut oddsen lite här kanske?
Citera
2014-09-29, 22:04
Medlem
tcfmogs avatar
Inte ens om jag använde TEM-mikroskop skulle jag se något problem med det här back-to-back-upplägget.
Citera
2014-09-29, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Inte ens om jag använde TEM-mikroskop skulle jag se något problem med det här back-to-back-upplägget.
Själva back-to- backupplägget har jag inget emot men som jag skrev häromdagen så instämmer jag helt med Brynäs tränare om att det ska vara lika för alla lagen.
Citera
2014-09-29, 22:07
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:

Äh, vissa lag är ju bra mycket bättre i back-to-back matcherna än när de är utvilade så man kan per automatik inte säga att Skellefteå tappar pga. detta. Däremot borde man göra det så lika som möjligt för alla lagen.
Citera
2014-09-29, 22:17
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Själva back-to- backupplägget har jag inget emot men som jag skrev häromdagen så instämmer jag helt med Brynäs tränare om att det ska vara lika för alla lagen.
Inget annat är ju lika för alla lag så varför skulle detta vara det?

Skellefteå hade väl flest back-to-back även förra säsongen och vann alltid andra matchen. Tror jag.
Citera
2014-09-29, 22:22
Medlem
Citat:
Inget annat är ju lika för alla lag så varför skulle detta vara det?

Skellefteå hade väl flest back-to-back även förra säsongen och vann alltid andra matchen. Tror jag.
Nej men det är ju däri mitt resonemang ligger. som det är nu är ju inte upplägget rättvist och därför borde det ses över. Eller vill du att vissa lag ska gynnas mer än andra och på vilket sätt skulle SHL bli en bättre och mer intressant serie i så fall menar du?
Citera
2014-09-29, 22:28
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nej men det är ju däri mitt resonemang ligger. som det är nu är ju inte upplägget rättvist och därför borde det ses över. Eller vill du att vissa lag ska gynnas mer än andra och på vilket sätt skulle SHL bli en bättre och mer intressant serie i så fall menar du?
Finns inget tyder på att något lag missgynnas av detta upplägg. Oavsett vad bitterfittiga supportar säger.
Citera
2014-09-29, 22:36
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Finns inget tyder på att något lag missgynnas av detta upplägg. Oavsett vad bitterfittiga supportar säger.
Så du tror inte att det är en nackdel för ett lag att möta ett annat lag som vilat 1 dygn eller mer längre?
Citera
2014-09-29, 22:40
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Så du tror inte att det är en nackdel för ett lag att möta ett annat lag som vilat 1 dygn eller mer längre?
Finns inget som tyder på det.
Citera
2014-09-29, 22:47
Medlem
Citat:
Finns inget som tyder på det.
Du är givetvis fri att tycka vad du vill, även om jag inte håller med dig, men kan du motivera din åsikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in