2014-06-13, 16:29
Medlem
Jag har en iphone4 med 3G-nät och abonnemang hos Tre.
Har varit jättebra 1,5 år men senaste 6 månaderna har det varit otroligt segt.
Varje gång man öppnar en internetsida eller när man är inne på en sida står den och buffrar ett bra tag.
Jag har 10GB surf och har använder runt 2GB av det.

Har mellan 1-3 pluppar där det visas hur bra mottagningen är. Förr låg den på 3-5 pluppar.

Fler som har detta problemet i Göteborg med Tre?
Citera
2014-06-13, 18:14
Medlem
Hej,

detta handlar med största sannolikhet om din telefon. På 6 månader skulle detta ha lösts och det finns inte heller någon driftstörning i Göteborg för tillfället.

Har du testat att återställa nätverks inställningarna i din telefon?
Citera
2014-06-13, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakes.
Hej,

detta handlar med största sannolikhet om din telefon. På 6 månader skulle detta ha lösts och det finns inte heller någon driftstörning i Göteborg för tillfället.

Har du testat att återställa nätverks inställningarna i din telefon?

Ok. Beror det på att den är gammal (2 år) och därmed "sliten"?

Är nollställ nätverksinställningar samma sak som återställ nätverksinställningar?
Tre guidade mig till att nollställa något för 1-2 månader sedan - det kan ha varit nätverksinställningarna.

Raderas sparade bokmärken på internet om jag gör det?
Citera
2014-06-14, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_best_of_me
Ok. Beror det på att den är gammal (2 år) och därmed "sliten"?

Är nollställ nätverksinställningar samma sak som återställ nätverksinställningar?
Tre guidade mig till att nollställa något för 1-2 månader sedan - det kan ha varit nätverksinställningarna.

Raderas sparade bokmärken på internet om jag gör det?

Hej igen,

det är svårt att svara på. Det kan bli liknande fel även med nya telefoner. Det kan vara slumpen - men även att den är gammal. Svårt att svara på.

Nollställ nätverksinställningarna kallas det i iOS 8 - tidigare kallades det återställ nätverksinställningarna. Så ja, det är samma. Detta gör du under Inställningar -> Allmänt -> Nollställ -> Nollställ nätverksinställningarna. Det som försvinner är sparade trådlösa nätverk och inställningarna för mobilnätet. Dina bokmärken påverkas inte.

Om detta inte hjälper, testa att skicka ett sms med texten radio till nummer 4646 - då kommer ditt simkort att uppdateras, vilket också skulle kunna hjälpa.
Citera
2014-06-14, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakes.
Hej igen,

det är svårt att svara på. Det kan bli liknande fel även med nya telefoner. Det kan vara slumpen - men även att den är gammal. Svårt att svara på.

Nollställ nätverksinställningarna kallas det i iOS 8 - tidigare kallades det återställ nätverksinställningarna. Så ja, det är samma. Detta gör du under Inställningar -> Allmänt -> Nollställ -> Nollställ nätverksinställningarna. Det som försvinner är sparade trådlösa nätverk och inställningarna för mobilnätet. Dina bokmärken påverkas inte.

Om detta inte hjälper, testa att skicka ett sms med texten radio till nummer 4646 - då kommer ditt simkort att uppdateras, vilket också skulle kunna hjälpa.
Är rätt säker på att det var nollställ nätverksinställningarna som jag gjorde efter att ha pratat med tre supporten. det hjälpte inte.
Idag var jag inne hos Tre supporten och han sa direkt att det var dags att byta sim-kortet eftersom det tydligen är en förbrukningsvara som behöver bytas efter ca 2 år... Vet inte om detta hjälpt något. Avvaktar några dagar och hoppas på att SIM-bytet hjälpt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in