2014-06-13, 14:23
Medlem
Hejsan Flashbackare, nu börjar tiden komma då det är dags att välja ny bil. Det jag söker är:

* Rolig bil med mycket körglädje för en ungdom på 20 år.
* Diesel med lite kraft under huven.
* Bränslesnål
* Helst bakhjulsdrift (så att man kan leka lite) dock inget krav.

De bilar jag har kikat på lite hittills är BMW 320d, Alfa Romeo 159 2,4JTDM och en BMW 120d.
Kom gärna med förslag ni som har lite erfarenhet av de här bilarna.
Alfa Romeon verkar vara en roligare bil men det är en slutsats endast av lite läsande, inga erfarenheter av bilarna. Sen kika jag lite smått

Alfa Romeon: 400nM, 199hk
Bmw: 340nM, 163hk

(Även andra förslag är välkommet)
Citera
2014-06-13, 14:40
Medlem
Hajafintens avatar
Var i landet bor du och hur hade du tänkt använda bilen?
Har själv varit sugen på en Alfa några gånger men alltid insett hur mycket sämre alternativ det är.
Du skulle inte kunna tänka dig en Benz?
Citera
2014-06-13, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten
Var i landet bor du och hur hade du tänkt använda bilen?
Har själv varit sugen på en Alfa några gånger men alltid insett hur mycket sämre alternativ det är.
Du skulle inte kunna tänka dig en Benz?

Bor i västra götaland. Bilen kommer främst användas för att ta mig till jobbet (5 mil) då jag bor ute på landet. Men dessutom lite skojs med polarna lite på helgerna. Benzen har jag också kikat på hittar fan inga som ser bra ut i prisklassen runt 70 000. De Benzarna som ser bra ut är ju bara de nya och dem är svindyra.
Citera
2014-06-13, 14:56
Medlem
Hajafintens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateAndAnger
Bor i västra götaland. Bilen kommer främst användas för att ta mig till jobbet (5 mil) då jag bor ute på landet. Men dessutom lite skojs med polarna lite på helgerna. Benzen har jag också kikat på hittar fan inga som ser bra ut i prisklassen runt 70 000. De Benzarna som ser bra ut är ju bara de nya och dem är svindyra.

Audi har ju fina dieslar också men då förlorar du bakhjulsdriften men det är vanligare med fyrhjulsdrift.
Är det ett måste att det är bakhjulsdrivet? Med tanke på att du bor på landet så kanske det finns en mening med att ha på alla hjulen eller bara i fram på vinter osv.

Antar att du inte kan tänka dig en 940 tdi? Finns ju många volvoraggare i västra götaland.
Citera
2014-06-14, 08:15
Medlem
brotucks avatar
Detta är en perfekt bil för dig som bor på landet. En ford dock.

http://www.blocket.se/vi/54367687.htm
Citera
2014-06-16, 08:16
Medlem
Haha nee ingen volvoraggare här inte. Kikat lite snabbt på v50 och c30, men inga 740 och sådant.
Hahah forden vafan? Jag är ju inte ute efter raggarbilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in