2014-06-13, 12:29
Medlem
pojoels avatar
En fråga som dryftats ofta, men mest för länge sedan:

En väninna trodde hon var bombsäkert uppbackad när hon la över en packe bilder från sin Hongkongresa på två DVD-skivor för några år sedan. Men det var fel.

Nu har båda skivorna börjat säga att det är crc-fel och ger inte från sig nåt. Hon skickade skivorna till mig. Jag ser mappar och filnamnen i dem, men sen är det stopp.

Jag har försökt läsa på så mycket som möjligt, men diskussionerna är så uråldriga så flera av de program som nämns som möjliga hjälpare inte ens går att installera på W7 som jag har.

Finns det något modernare sätt? Finns det något sätt alls?
Citera
2014-06-13, 12:36
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Min första tanke var detta -> http://www.isobuster.com/isobuster.php

Rescue lost files from a bad or trashed CD, DVD or a Blu Ray disc. Recover deleted files from a Hard Drive, Memory card or of from flash media that Windows says needs to be formatted ! Save important documents, precious pictures or video from the family, your only system backup,
Citera
2014-06-13, 13:02
Medlem
pojoels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Min första tanke var detta -> http://www.isobuster.com/isobuster.php
Jag har kört den också, kom jag på nu. Jag ska läsa på mer, och kolla igen. Tack så länge!
Citera
2014-06-14, 12:44
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojoel
Jag har kört den också, kom jag på nu. Jag ska läsa på mer, och kolla igen. Tack så länge!

Hur gick det?
Citera
2014-06-16, 08:50
Medlem
pojoels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hur gick det?
Som vanligt. Livet kom emellan. Stress för att bli klar med jobb före semestern, gräsklippning, mc-turer och grillning å de å så.

Men ikväll... då jävlar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in