Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2014-06-16, 17:11
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manul
Med tanke på hur dyra färdigrätter är (för att inte tala om pålägg), så handlar det inte om snål ekonomi, utan om lättja. Viss kan jag hålla med många här att du låter lite bortskämd (vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att dina föräldrar verkar vara ganska slöa), men det är ta mig fan inte acceptabelt för vuxna människor äter dålig mat för att de för för lata för att laga riktig mat. Alla som vill äta bra och nyttigt ska applåderas och uppmuntras, och slippa höra en massa skit om att det bara är att acceptera att äta skitmat. Så vad kan du göra? Du kan erbjuda dig att laga all mat så länge de står för inköpen. Jag tror dock inte att det kommer fungera. Är det något som feta och slöa Svenssons hatar, så är det folk som är aktiva och äter nyttigt. Din enda riktiga lösning är att söka fler jobb och flytta till egen lya.

Det är trots allt hans föräldrar som arbetar, så det är helt upp till dem att välja hur pengarna ska fördelas. Men visst, det vore helt klart en bra idé att erbjuda sig att laga mat till dem. Betydligt billigare än att köpa en massa skit som man värmer i mikron.
Citera
2014-06-17, 00:07
Medlem
adamthekings avatar
Erbjud att du lagar käk åt dina päron också om dom köper in allting. Övertala dom att det är bättre för deras hälsa. Alt, börja sälj droger o köp eget käk.

Edit: Erbjud att du köper hem maten också så slipper dom handla och laga käk.
Edit: Såg att någon tänkte likadant som mig och redan tipsat om det här. Men som sagt du kan alltid sälja droger
Citera
2014-06-17, 07:36
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osthus
Varför är jag en idiot? Kan du inte argumentera och berätta vad av det jag säger som är felaktigt? Jaha. Bara för att det finns värre saker att bry sig om så är överkonsumtion av rött kött ofarligt? Bra logik...

Först och främst, han äter ibland 400 köttfärs, dvs 120 g protein, + shakes + allt annat han äter. Det blir väldigt mycket protein.

Ett enkelt google-sök ger flera källor som styrker mitt påstående:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=5800316

http://www.pcrm.org/health/diets/vsk/vegetarian-starter-kit-protein
Nej, det är inte mycket protein. Och frågan är vad i kött som förkortar livet, inte ens säkert att det är det röda köttet utan folks leverne.

En blandkost är dock att föredra.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in