Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-14, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bedredford
Problem med huvudräkning? 1,5x80=120, inte 140. Efterbliven

Hur vore det om du bidrog till tråden, istället för att börja kasta nedlåtande kommentare för ett skrivfel.

TS hur går det på matfronten ? Dina föräldrar har säkerligen noll intresse för att laga mat, led in dem på husmanskost så kanske du väcker ett intresse.

Svensk husman likt egenvpotatismos med egna köttbullar, brunsås på rikligt med grädde samt lingonsylt slår ju allt de kan finna att köpa färdigt.
Senast redigerad av Sinclaire 2014-06-14 kl. 20:13.
Citera
2014-06-14, 20:36
Medlem
MuscleSharks avatar
Att bygga muskler på seriös nivå är tyvärr dyrt. Kyckling, biffar, köttfärs, lax etc är inte de billigaste alternativen om man vill ha bra kvalitet. Men du kanske kan hitta lite svartjobb i sommar? Typ måla något hus åt någon du känner, klippa gräs eller vad som. Om du inte kan få en anställning nu med kort varsel så borde det iaf kunna gå att leta upp något svartjobb så du kan få råd att betala din kost.
Citera
2014-06-14, 23:38
Medlem
vassjagarns avatar
Alaska pollock å kvarg, tonfisk har ju blivit så dyrt..
Citera
2014-06-15, 13:36
Medlem
Triremers avatar
Havregryn är nästan gratis och innehåller en del protein. Kvarg är också billigt sett till protein/krona.

Ibland kan man köpa hela kycklingar för 19kr/kg. Det borde du kunna hitta. Därefter är det bara att stycka upp skiten.
Senast redigerad av Triremer 2014-06-15 kl. 13:39.
Citera
2014-06-15, 16:22
Medlem
sedans avatar
Tråd rensad på sjuhelvetes mycket OT. Läser ni trådstarten så handlar den om mat när man bor hemma - något som även topic kan hinta åt. Med andra ord inte om studentlivet, framtidsplaner, hur det gick när ni flyttade hemifrån osv.

Var väldigt sparsam med att dela ut varningar, men kommer inte vara det fortsättningsvis.

/MOD
Citera
2014-06-15, 18:03
Medlem
sedans avatar
Träning --> Näring, kost och kosttillskott
/Moderator
Citera
2014-06-15, 18:22
Medlem
xtrftw1337s avatar
TS, kanske borde börja inse att mat faktiskt är dyrt? Att sitta och käka kött varje dag tär på kassan..
Citera
2014-06-16, 00:20
Medlem
Tur att jag är blatte... Här hemma finns det alltid mat, snålar ALDRIG. Vet att man nu är gammal och man borde ta sitt ansvar och så, men fortfarande liksom... Vet inte hur dina föräldrar känner för dig egentligen, dom försöker ju i princip få bort dig. Älskar dom inte dig? Och när dom blir äldre och behöver hjälp med något, låt dom paya det då
Citera
2014-06-16, 02:05
Bannlyst
Själv är jag vegetarian så detta är vad jag brukar äta

En gryta gjord på kidneybönor, kikärtor, sojabönor och tomatsås. Relativt billigt, till det äter jag sallad, två stekta ägg och ris. Du kan lägga till kött ifall du vill.
Citera
2014-06-16, 03:53
Medlem
Landsknechts avatar
Man kan komma undan ganska billigt om man tänker långsiktigt. Jag brukar kontrollera köttdisken dagligen i min affär för att se om de säljer kött nära utgångsdatumet för halva priset samt kolla om de har fördelaktiga erbjudanden i reklamblad när mitt förråd börjar sina, och när det väl säljs billig köttfärs för 50kr/kg eller mindre, så hamstrar jag helt enkelt allt som finns och fryser ner det.
Citera
2014-06-16, 07:22
Medlem
Wonds avatar
Men vad gör TS av sina pengar?
Han har väl rätt till minst 3000 kr per månad (det man får i aktivitetsstöd), av detta må han ha råd med mat m.m? TS har ju skrivit att han har gått en gymnasieutbildning så då borde han väl ha rätt till detta bidrag?

Själv när jag var arbetslös så gick minst halva av aktivitetsstödet till mat och hushållsartiklar, sedan 500 kr för mobil+gymkort+banken. Därefter har kvar 500-1000 kr.

TS va glad att du har lite motgångar i livet, om man får allt serverat så kan man bli för bekväm.
Citera
2014-06-16, 16:57
Medlem
Manuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BNofuvv
Ingenting, dom äter sina jävla smörgåsar när dom kommer hem från jobbet eller färdiglagad mat,
Inte konstigt man har sett ut som en pinne hela sitt liv fram till för två år sedan när man tog tag i kost/träning ordentligt

Med tanke på hur dyra färdigrätter är (för att inte tala om pålägg), så handlar det inte om snål ekonomi, utan om lättja. Viss kan jag hålla med många här att du låter lite bortskämd (vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att dina föräldrar verkar vara ganska slöa), men det är ta mig fan inte acceptabelt för vuxna människor äter dålig mat för att de för för lata för att laga riktig mat. Alla som vill äta bra och nyttigt ska applåderas och uppmuntras, och slippa höra en massa skit om att det bara är att acceptera att äta skitmat. Så vad kan du göra? Du kan erbjuda dig att laga all mat så länge de står för inköpen. Jag tror dock inte att det kommer fungera. Är det något som feta och slöa Svenssons hatar, så är det folk som är aktiva och äter nyttigt. Din enda riktiga lösning är att söka fler jobb och flytta till egen lya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in