Flashback bygger pepparkakshus!
2005-08-23, 14:03
Medlem
flygers avatar
Startar den tråden i protest mot dessa automatiserade kaffemaskinerna som håller på och ta över i vårat samhälle.

Kaffet som man får ur dessa kaffemaskiner smakar nästa alltid illa. (Ibland kan det smaka ok men det är inte ofta.)

Jag föredrar att dricka mitt kaffe svart och det är tydligen just där kaffemaskinerna misslyckas mest. Mjölken döljer väl en del av den äckliga smaken.

Om det finns kaffemaskin och vanligt bryggkaffe brukar jag aktivt välja bort maskinkaffet till förmån bryggkaffet även om det inte riktigt är meningen.
Eftersom bryggkaffet ofta är avsett för cafékunder och maskinkaffet till "take away" kunder.

Jag menar nu sådana där kaffemaskiner som finns på pressbyrån, i lokala spel och tobaksaffärer osv...

Nu börjar de också dyka upp i personalrum och personalmatsalar.

Är det inte dags att vi utnyttjar vår konsumentmakt för att få dessa maskiner på fall?
Citera
2005-08-23, 14:05
Medlem
exerds avatar
Var glad att det finns kaffe att få tag på istället. Gå till ett fik om du vill ha riktigt kaffe. Personalen i en tobaksaffär ska väl inte behöva stå och brygga kaffe.

Annars kan man ju alltid hoppas på att dessa ställen får upp ögonen för nespresso pro-systemet.
http://www.nespresso-pro.com/en/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in