2014-06-11, 20:54
Medlem
Manboiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Du tror det, glömde du tillägga. Kan upplysa att du tror fel.

Jasså jag tror fel? Då måste det vara dosor för sätesvärmare, eller kanske spolarvätskan? jag har sett under huvarna på polisbilarna jag har skruvat i

Försök inte rätta folk efter dina erfarenheter din pundare..
Citera
2014-06-12, 02:40
Medlem
Oddballs avatar
Nej, de är inte chippade. De har samma motoreffekt som de civila versionerna.
Citera
2014-06-12, 06:57
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Manboiii
Jasså jag tror fel? Då måste det vara dosor för sätesvärmare, eller kanske spolarvätskan? jag har sett under huvarna på polisbilarna jag har skruvat i

Menar du att det skulle sitta piggyback på en fabrikschippad bil?
Det finns inget som visar fysiskt på att en bil är "chippad", man ökar isf. effekten med programvaran direkt i motorstyrningen. Men som redan är påpekat så är det inte så på polisbilar i Sverige.
Citera
2014-06-12, 07:23
Medlem
Titta på filmen Blues Brothers och du får förklarat i detalj vad som skiljer.
I resten av filmen får du det demonstrerat kan man säga.

Visserligen en amerikanska snuthäck, men ändå.
Citera
2014-06-12, 07:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kropp
Titta på filmen Blues Brothers och du får förklarat i detalj vad som skiljer.
I resten av filmen får du det demonstrerat kan man säga.

Visserligen en amerikanska snuthäck, men ändå.
Ja eller hur grym rulle.
När jag var hos en bilhandlare i USA så sålde han en ex civil polisbil, en trimmad Mustang 5.0. Men Sverige är ju lite annorlunda. ..bra tråd för övrigt. Lutar ej längre att köpa en svensk ex snutbil mest med tanke på att den säkerligen varit krockad..
Citera
2014-06-12, 10:23
Medlem
Polisbilarna saknar nog stereo också. Det går ju så klart att eftermontera, men är antagligen mer komplicerat desto nyare bilen är.
Citera
2014-06-12, 10:30
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psych0
Polisbilarna saknar nog stereo också. Det går ju så klart att eftermontera, men är antagligen mer komplicerat desto nyare bilen är.

Nja, under en tid så skippade man stereon, men sen kom man på att det nog är bra att ha en stero för att kunna få in en del information från radions nyhetssändningar samt RDS-information. Så en del bilar fick eftermonterad bilstereo t.ex. under luckan för mittarmstödet. Sen åtminstone 10 år så har alla polisbilar stereo av varierande typ, ibland en mindre ( i DIN-format) för att få plats med polisutrustningen än den standard integrerade stereon som sitter i t.ex. Volvo-bilar.
Citera
2014-06-12, 10:56
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manboiii

Om du använder sökfunktionen så kommer du hitta flertalet trådar som behandlar ämnet, trimmade polisbilar. Läs dem så kan vi ta diskussionen efter det.
Citera
2014-06-12, 11:05
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EasyRawlins
Ja eller hur grym rulle.
När jag var hos en bilhandlare i USA så sålde han en ex civil polisbil, en trimmad Mustang 5.0. Men Sverige är ju lite annorlunda. ..bra tråd för övrigt. Lutar ej längre att köpa en svensk ex snutbil mest med tanke på att den säkerligen varit krockad..
Fördelen med en polisbil är att den är välskött samt att man får dem till ett bra pris.
Att en bil har varit krockad behöver inte vara negativt i dag. Repareras den på rätt sätt är den faktiskt bättre än en okrockad, likvärdig bil då det sitter nya delar i deformationszonerna i stället för fem års rost.
Sedan är det mest plast o plåt som skadas vid en olycka. Det kan till o med en klåpare byta.
Vad som händer med en ordentligt krockad polisbil är att den antingen skrotas eller så repareras den på en verkstad som kan sin sak.
Så om det köp faller pga att den kan ha varit krockad så tycker jag att du kan tänka till en gång till.

Faller köpet av andra orsaker kan jag hålla med, fullt ut. Jag själv skulle aldrig köpa en gammal polishäck om den inte skulle användas som, slit o slängbil.
Citera
2014-06-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Nja, under en tid så skippade man stereon, men sen kom man på att det nog är bra att ha en stero för att kunna få in en del information från radions nyhetssändningar samt RDS-information. Så en del bilar fick eftermonterad bilstereo t.ex. under luckan för mittarmstödet. Sen åtminstone 10 år så har alla polisbilar stereo av varierande typ, ibland en mindre ( i DIN-format) för att få plats med polisutrustningen än den standard integrerade stereon som sitter i t.ex. Volvo-bilar.

Jaha, där ser man.
Men vilken störande placering.
Citera
2014-06-12, 16:45
Bannlyst
Citat:
Fördelen med en polisbil är att den är välskött samt att man får dem till ett bra pris.
Att en bil har varit krockad behöver inte vara negativt i dag. Repareras den på rätt sätt är den faktiskt bättre än en okrockad, likvärdig bil då det sitter nya delar i deformationszonerna i stället för fem års rost.
Sedan är det mest plast o plåt som skadas vid en olycka. Det kan till o med en klåpare byta.
Vad som händer med en ordentligt krockad polisbil är att den antingen skrotas eller så repareras den på en verkstad som kan sin sak.
Så om det köp faller pga att den kan ha varit krockad så tycker jag att du kan tänka till en gång till.

Faller köpet av andra orsaker kan jag hålla med, fullt ut. Jag själv skulle aldrig köpa en gammal polishäck om den inte skulle användas som, slit o slängbil.
Ok jag ska vara helt ärlig, min kvinna är den som sabbar för mig. Hon vill inte skämmas i nån ful gammal c7vil polisbil med tyg säten med gammal snut dna fläckar i. Hon vill ha en snygg bil framförallt, jag är mest intresserad av hästkrafterna. Intressant du sa om en tidigare krockad bil. Jag har en bil i Blocket tråden som jag är het på, ni får alla gärna kika på den o tycka till.
Citera
2014-06-16, 16:03
Medlem
boppaloozs avatar
Citat:

En liten undring bara: går det verkligen att byta ut deformationszonerna i en krockad bil? Jag trodde dessa ingick i karossen och ifall bilen krockats så kraftigt att det uppstått en deformation i de aktuella delarna av karossen så är det bara skroten som gäller.

I alla fall, baserat på det resonemanget så skulle jag tro att det inte är någon större risk att köpa en bil som krockat och reparerats på ett korrekt sätt efter att först ha kontrollerats så att den inte blivit skev, och att som du nämnde, det har i stället kommit dit nya friska delar på de ställen som skadats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in