Citat:
Ursprungligen postat av
EasyRawlins
Ja eller hur

grym rulle.
När jag var hos en bilhandlare i USA så sålde han en ex civil polisbil, en trimmad Mustang 5.0. Men Sverige är ju lite annorlunda. ..bra tråd för övrigt. Lutar ej längre att köpa en svensk ex snutbil mest med tanke på att den säkerligen varit krockad..
Fördelen med en polisbil är att den är välskött samt att man får dem till ett bra pris.
Att en bil har varit krockad behöver inte vara negativt i dag. Repareras den på rätt sätt är den faktiskt bättre än en okrockad, likvärdig bil då det sitter nya delar i deformationszonerna i stället för fem års rost.
Sedan är det mest plast o plåt som skadas vid en olycka. Det kan till o med en klåpare byta.
Vad som händer med en ordentligt krockad polisbil är att den antingen skrotas eller så repareras den på en verkstad som kan sin sak.
Så om det köp faller pga att den kan ha varit krockad så tycker jag att du kan tänka till en gång till.
Faller köpet av andra orsaker kan jag hålla med, fullt ut. Jag själv skulle aldrig köpa en gammal polishäck om den inte skulle användas som, slit o slängbil.