Citat:
Tigersaid, varför bedriver du ett propaganda krig mot shiitiska miliser? Ifall det är nån/några shiitiska miliser du stör dig på eller som dödat civila så kan du istället nämna de vid namn istället för att dra alla över en kam. Så vitt jag vet så finns det inte en enda shiitisk milis som förespråkar våld mot civila, mot sunniter och mot oliktänkande. Så vitt jag vet så tillfångatar inte shiitiska miliser journalister och avrättar dem, inte heller önskar de död åt kristna, Jazider osv och systematiskt kidnappar, säljer och handlar med kvinnor och barn. Inte heller har de som ideologi att etablera en sharia-stat...
Sedan måste du förstå att situationen i Irak är väldigt sekteristisk och spänd i dagsläget. Rykten, lögner och "false flag" dåd sker hela tiden. ISIS anhängare kan enkelt gå in i en sunnimoske och börja skjuta (vilket har hänt), för att sedan sprida ett rykte om att det var shia som var gärningsmännen och därmed sprida hat mot shia.
Och angående ISIS uppståndelse så borde du titta på detta - https://www.youtube.com/watch?v=o6kdi1UXxhY&index=1&list=LLQUVL843bN87U8SS Z4PPDsg
Btw, sunnihatet mot shia har funnits sedan 1400 år tillbaka i tiden. På samma sätt som profeten mohammeds barnbarn (Shia) dödades, halshöggs och paraderades genom gator utav så kallade muslimer så gör ISIS idag likadant.
Du måste även tänka på att det är krig. Ifall det hade funnits ett rent krig så skulle det inte finnas krig överhuvudtaget... Ifall du riktar ett hat mot shiitiska miliser så undrar jag ifall du accepterar USA:s inblandning. USA, vars armé regelbundet kidnappat, torterat och dödat? Borde kurderna säga ifrån sig USA:s stöd?
Sedan måste du förstå att situationen i Irak är väldigt sekteristisk och spänd i dagsläget. Rykten, lögner och "false flag" dåd sker hela tiden. ISIS anhängare kan enkelt gå in i en sunnimoske och börja skjuta (vilket har hänt), för att sedan sprida ett rykte om att det var shia som var gärningsmännen och därmed sprida hat mot shia.
Och angående ISIS uppståndelse så borde du titta på detta - https://www.youtube.com/watch?v=o6kdi1UXxhY&index=1&list=LLQUVL843bN87U8SS Z4PPDsg
Btw, sunnihatet mot shia har funnits sedan 1400 år tillbaka i tiden. På samma sätt som profeten mohammeds barnbarn (Shia) dödades, halshöggs och paraderades genom gator utav så kallade muslimer så gör ISIS idag likadant.
Du måste även tänka på att det är krig. Ifall det hade funnits ett rent krig så skulle det inte finnas krig överhuvudtaget... Ifall du riktar ett hat mot shiitiska miliser så undrar jag ifall du accepterar USA:s inblandning. USA, vars armé regelbundet kidnappat, torterat och dödat? Borde kurderna säga ifrån sig USA:s stöd?
Ett bra inlägg jag såg fram emot att se i tråden. Dock så kommer du inte banka in något vett i en hycklare vars högsta mål är att bedriva en hatkampanj mot shiamiliserna då resten av världen sköter hatkampanjen mot ISIS på egen hand. I slutändan handlar det om en demonisering av araber, varesig de är sunni eller shia, allt för att gagna den kurdiska agendan. När det kommer till sekterism så är kurderna experter i fältet, är man inte kurd så är man fienden.