2014-06-10, 14:07
Medlem
Milizers avatar
Jag har en 12-årig dotter som nyss har fått mens. Det är något som jag tycker hennes mor och hon borde prata om, ingen far-dotter-grej. Men hennes mamma är rätt far-far-away och inte att räkna med.

Så i alla fall, dottern går bara omkring och blöder. Nu senaste blodade hon ner min soffa. Jag börjar bli skitsur medan hon inte verkar bry sig.

Hon bara går omkring, knappar på sin mobil och skvätter blod hit och dit. Jag vill inte diskutera saken med henne eftersom jag - som sagt - tycker att detta är en kvinnosak att ta hand om.

Vad ska jag göra?
Citera
2014-06-10, 14:10
Medlem
Nus avatar
Diskuterar det med henne trots att du inte tycker det är din "grej". Förstår inte problemet, det är din dotter och sluta leva efter gamla normer.
Citera
2014-06-10, 14:13
Avslutad
låt en kvinnlig kompis sitta ner och prata med henne
Citera
2014-06-10, 14:16
Medlem
O-Lyckligs avatar
Tänker att du bör sända en "orosanmälan" till kommunens socialförvaltning där du utförligt beskriver dina föräldrafärdigheter, på så sätt slipper du dessa "kvinnosaker".

Olycka till!
Citera
Medlem
Köp bindor på ICA och lägg den under hennes kudde.
Fungerade utmärkt för mina kompisars döttrar!
Citera
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Men hallå...

KÖP ETT PAKET BINDOR !!

Nu ringer troll-larmet på hög volym
Citera
2014-06-10, 14:23
Medlem
McDonalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Jag har en 12-årig dotter
Inte med samma kärring då vars dotter drar dig i apparaten var dag då ?
Och inte kompis med din 15-åriga älskarinna ?
Och hon är inte bekant med henne du ska våldta i röven ?
Eller bekant med henne vars röv växt nu och du är kåt på henne ?
Citera
2014-06-10, 15:28
Medlem
Milizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nu
Diskuterar det med henne trots att du inte tycker det är din "grej". Förstår inte problemet, det är din dotter och sluta leva efter gamla normer.
Jag är inte van med att prata om såna här saker. Men ja, nu måste jag kanske. Nu måste jag ju tvätta sofföverdraget för att hon blodade ner det. Själv verkar hon inte bry sig. Hon bara dansar runt.

Fråga till er tjejer: När lär ni er ta hand om er mens? Hur länge överlåter ni detta problem till era föräldrar?
Citera
2014-06-10, 16:04
Medlem
Shivalovies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Jag är inte van med att prata om såna här saker. Men ja, nu måste jag kanske. Nu måste jag ju tvätta sofföverdraget för att hon blodade ner det. Själv verkar hon inte bry sig. Hon bara dansar runt.

Fråga till er tjejer: När lär ni er ta hand om er mens? Hur länge överlåter ni detta problem till era föräldrar?

Haha då låter som ett barn när du skriver om det och låter dessutom okänslig. Du pratar om henne som om hon vore en hund? Om det här är på riktigt så väx upp och bete dig som en riktig förälder. Prata med henne om det. Har hon ens några bindor/tamponger? Om inte KÖP DET och lägg det i hennes rum! Tror du att hon VILL gå runt och blöda hur som helst? Du förstår väl att hon skäms, för hon lär ju förstå vad mens är utan din obefintliga hjälp..

Jag är tjej och har två bra föräldrar. Min pappa är väldigt obekväm med att prata "kvinnogrejer" men han var ju illa tvungen om det behövdes. Men jag och mina systrar pratade hellre med mamma då det blev mer naturligt eftersom hon själv hade/har mens.
Och det räckte med att man sa "jag har fått mens" så fixade hon skydd sen behövde inte hon "ta hand om det", men man kunde ju prata om pms och såna grejer också.
Men om din dotter inte har tillgång till sin mamma så måste ju du ta snacket med henne, hon har ju inget val. Dessutom är det inte bara fysiska förändringar i kroppen när man får mens utan psykiska också så det kanske är en bra idé att använda sig av kommunikation och visa att du finns där för henne?

Och btw... Vem ska ta p-piller & sex-snacket med henne?
Citera
2014-06-10, 16:09
Medlem
Barn och familj --> Papperskorgen
/Moderator
Citera
2014-06-11, 20:55
Medlem
Flyttar tillbaka tråden från papperskorgen då TS var seriös i sin frågeställning.
TS ska få svar på sin fråga.
Minsta tramsande från någon kan ge en varning och hänglås.

Papperskorgen --> Barn och familj
/Moderator
Citera
2014-06-11, 20:58
Medlem

Påminner om när jag jobbade på ett ställe och en dam, som också jobbade där, en gång utbrast till mig att hon var sen för att hon blödit ner hela sin vardagsrumssoffa. Sen snackade vi lite om attackmens och jag berättade om hur jag blödit ner en cykelsadel. Tror vi bondade rätt mycket då asså.

Men det du ska göra är självklart att köpa din dotter lite bindor. Det är en bra start.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in