Citat:
Ursprungligen postat av
anonymnos
personligen tycker jag att de är aldeles för snåla med vilka de hjälper. de är mer generösa med avslag än bidrag och nja... för alla som har nån förståelse över ett samhälles förfall så inser man ju att om folk inte får pengar för det basala så kommer de stjäla istället osv... vilket skapar en ringar på vattnet effekt på så sätt att privata butiksägare etc får lida för att folk inte klarar sig.. sen blir det i sin tur polisanmälningar o rättegång etc o slutsumman blir fan så mycket mer än att bara ge nån ett par tusenlappar i månaden så de klarar sig..
Ja precis, ge mig si och så mycket pengar annars stjäl jag bilar och vandaliserar busskurer. Om jag lägger nån timme per dag på vandalisering kan jag säkert vandalisera saker för någon mille i månaden men jag är inte girig det räcker med att ni ger mig en halv mille i ersättning för att jag ska avstå från att ge er kostnader för annat.
Avskaffa alla bidrag, du är ansvarig för din försörjning. Går det åt skogen får din familj hjälpa dig, fungerar inte det heller så blir det barackboende och soppkök utan fickpengar tills du kommit på fötter igen.