2014-06-09, 16:33
Medlem
Mr.Nesss avatar
Kom hem idag efter att ha varit borta i två dagar och skulle sätta mig vid datorn.
Märker direkt att när jag försöker styra muspekaren med min mus så flyger den över hela skärmen, oftast drar den åt vänster hörn.

Provat att byta USB, nya batterier men ingenting fungerar.

Vad kan problemet vara?
Håller på att bli galen
Citera
2014-06-09, 16:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ominstallerar drivrutinen och se om detta kan hjälpa dig.
Citera
2014-06-09, 16:37
Medlem
Vohkuns avatar
Problem med lasern? Drivrutinerna?
Gör det annars enkelt för dig och skaffa en icke-trådlös mus.
Citera
2014-06-09, 16:46
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Ominstallerar drivrutinen och se om detta kan hjälpa dig.

Jag har ett Plexgearpaket (mus och tangentbord) och hittar inte drivrutinerna någonstans.. Eller kan man lösa det från enhetshanteraren eller något?

Citat:
Ursprungligen postat av Vohkun
Problem med lasern? Drivrutinerna?
Gör det annars enkelt för dig och skaffa en icke-trådlös mus.
Den funkade för två dagar sen, låter konstigt att den plötsligt skulle gå sönder.
Jo, kan väl köpa en ny mus med tråd men då blir det bökigt när jag kopplar in datorn i tvn
Citera
2014-06-09, 16:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Jag har ett Plexgearpaket (mus och tangentbord) och hittar inte drivrutinerna någonstans.. Eller kan man lösa det från enhetshanteraren eller något?

Är det detta paket som du har? -> http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortillbehor/tangentbord/tradlosa-tangentbord/plexgear-wireless-deskset-p98787

Operativsystem?
Citera
2014-06-09, 18:00
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Är det detta paket som du har? -> http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortillbehor/tangentbord/tradlosa-tangentbord/plexgear-wireless-deskset-p98787

Operativsystem?
Exakt det jag har.
Har Windows 7.
Citera
2014-06-09, 18:06
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Exakt det jag har.
Har Windows 7.

Nja, det var inte det lättaste att finna drivrutiner till detta paket. Det medföljde inget i paketet, te.x en CD-skiva?
Citera
2014-06-09, 18:29
Medlem
DarknessNightmares avatar
Prova att starta om datorn, det är väl plug and play.Oftast så är det bara batterierna, men dessa hade du ju bytt till nya hoppas jag.
Senast redigerad av DarknessNightmare 2014-06-09 kl. 18:32.
Citera
2014-06-09, 18:35
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Nja, det var inte det lättaste att finna drivrutiner till detta paket. Det medföljde inget i paketet, te.x en CD-skiva?

Nej, det följde inte med ett dugg.. Får väl ringa Kjell och se vad dom säger.

Citat:
Ursprungligen postat av DarknessNightmare
Prova att starta om datorn, det är väl plug and play.Oftast så är det bara batterierna, men dessa hade du ju bytt till nya hoppas jag.
Har startat om och försökt med nya batterier, inget funkar
Citera
2014-06-09, 18:48
Medlem
PeterNosters avatar
Plexgear är Kjells eget märke så det bästa är att fråga dem.

Prova att flytta misstänkta föremål från datorn. Jag hade ett USB-headset som låg på ett visst sätt bredvid datorn och då uppträdde musen liknande din.
Senast redigerad av PeterNoster 2014-06-09 kl. 18:52.
Citera
2014-06-09, 20:13
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Plexgear är Kjells eget märke så det bästa är att fråga dem.

Prova att flytta misstänkta föremål från datorn. Jag hade ett USB-headset som låg på ett visst sätt bredvid datorn och då uppträdde musen liknande din.

Får väl ringa dom imorgon.. Bor tyvärr inte i närheten av ett Kjell & co så blir lite bökigt att åka dit.. Fick min mus bytt för ett halvår sedan ungefär för att usb-stickan var trasig, nu är det kanske musens tur
Citera
2014-06-09, 20:14
Medlem
Vad är det för underlag? Vissa möss kan ha svårt för olika typer av färg/mönster på underlaget. Testa lite olika material/färger och se om det blir någon skillnad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in