Hej!
Jag har problem med en Seat Altea Freetrack (2.0tdi), det är årsmodell 2012 på den och den har gått 3000 mil (jag köpte den begagnad för ett halv år sedan). Sedan jag har satt på sommardäcken (nya sommardäck) hör jag ett konstigt ljud, främst mellan 90 och 130 km/h i 5:ans och 6:ans växel (går att höra på lägre hastigheter i 4:ans växel också), men bilen måste ha körts "varm" för att höra det. Först så åkte jag till en lokal verkstad och han tyckte att det lät som ett hjullager (inte helt 100%), men han var ganska säker på att det inte var växellådan. Sen så åkte jag till en däckverkstad (där jag köpte däcken) och han tyckte att det också lät lite som ett hjullager, men han var absolut inte säker. Till slut så åkte jag till en certifierad verkstad för bla. Seat. Där har de undersökt bilen väldigt grundligt, men har inte hittat något fel. Idag så var jag till en bilhandlare för att kolla på en annan bil, eftersom ljudet är så jobbigt. Han körde också i bilen, men tyckte att det lät om någonting som satt mellan växellådan och hjulen, i drivningen vänster fram, men var heller inte helt säker. Jag kommer att åka till Spanien på torsdag med husvagn och kommer inte vara tillbaka i Sverige förens om 7-8 veckor.. Vad ska jag göra och vad är det för fel? Jag är väldigt tacksam för svar!
Mvh David S