2014-06-07, 17:26
Medlem
Finns det något grafiskt program för att versionshantera i GitHub (desktop) för Ubuntu som det gör för Win/Mac?

Vet att det går att installera ett plugin för Eclipse, men finns det ingen renodlad GitHub-klient för Linux? Det är ju ändå självaste Linus som skapat git.
Citera
2014-06-07, 17:38
Medlem
pickledonions avatar
Finns en bra tråd på stack overflow om det: http://stackoverflow.com/questions/1...ient-for-linux

Får jag fråga vad det är för fel på att köra git från terminalen? Själv tycker jag att det är snabbaste och smidigaste sättet att commita, branscha och pusha. Är väl visserligen lite onice att kolla diffar i dock. Kombinerat med nautilus och nautilus-open-terminal är det klockrent.
Citera
2014-06-07, 17:40
Medlem
.Chloes avatar
Själv kör jag med gitg som är väldigt rent.
Citera
2014-06-07, 17:42
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Själv kör jag med gitg som är väldigt rent.

Du om någon borde ju köra från terminalen kan jag tycka. Men jag kanske har fått fel uppfattning om dig. Varför använder du gui för git?
Citera
2014-06-07, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Finns en bra tråd på stack overflow om det: http://stackoverflow.com/questions/1...ient-for-linux

Får jag fråga vad det är för fel på att köra git från terminalen? Själv tycker jag att det är snabbaste och smidigaste sättet att commita, branscha och pusha. Är väl visserligen lite onice att kolla diffar i dock. Kombinerat med nautilus och nautilus-open-terminal är det klockrent.

Hmm, vilket av dessa som nämns på stackoverflow är mest likt det som finns för windows? Jag vill kunna kolla diffar, commita och pusha. Jag är ganska ny på linux och vill mjukstarta lite med användarvänliga gränssnitt innan jag känner mig bekväm att jobba mot terminalen.
Citera
2014-06-07, 18:19
Moderator
vhes avatar
Rubrik ändrad från "GitHub för Ubuntu?" då tråden inte har med GitHub att göra.

/Moderator
Citera
2014-06-07, 18:20
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyma
Hmm, vilket av dessa som nämns på stackoverflow är mest likt det som finns för windows? Jag vill kunna kolla diffar, commita och pusha. Jag är ganska ny på linux och vill mjukstarta lite med användarvänliga gränssnitt innan jag känner mig bekväm att jobba mot terminalen.

Äh, förr eller senare vill du förmodligen komma igång med terminalen. Lika bra att göra det direkt! Terminalen är en av de stora fördelarna med unix-baserade system tycker jag. Men på stack overflow hävdar de att Smart Git är nybörjarvänlig.
Citera
2014-06-07, 19:48
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Du om någon borde ju köra från terminalen kan jag tycka. Men jag kanske har fått fel uppfattning om dig. Varför använder du gui för git?
Nja, det beror på vilket projekt det är. Ibland kör jag igång gitk när jag bara vill läsa källkoden, men ska jag väl git:a så är det med git-cli.

Frågar TS efter en grafisk git-klient så tipsar jag om en, inte börjar jag skrika "terminal 4 lyfe!", ja jösses då har du fått fel uppfattning om mig och tur är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in