Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-07, 13:51
Medlem
Zot^s avatar
Hej, jag har ett problem som har uppstått helt random utan att jag egentligen ändrat någonting i min dator, nämligen att jag inte längre kan sätta den i vänteläge. När jag försöker sätta den i vänteläge så fortsätter fläktarna att surra och den stängs av i kanske en millisekund innan den startar upp igen och jag ser loginskärmen. Detta är väldigt störande eftersom jag väldigt ofta sätter den i vänteläge.

datorinfo: win 7 home edition, 6gb ram, antec gaming 900W psu, gtx 580 sli, i7 920 @ 4.01 ghz, (testat klocka ner till default, det hjälper inte).

Har kört cmd.exe - powercfg /requests men ser ingenting som orsakar något fel.

Någon som har varit med om detta förut?
Senast redigerad av Zot^ 2014-06-07 kl. 13:55.
Citera
2014-06-11, 00:35
Medlem
Har du kollat om det står något i event loggen?

Du kan kolla via kommandot powercfg -devicequery wake_armed vilka enheter som får väcka datorn ur viloläge, om du sedan avaktiverar antingen enheten helt, eller bara möjligheten för den att väcka datorn, kan du se om det är någon av dessa som orsakar problemet.

http://support.microsoft.com/kb/976877#disabledevice
Citera
2014-06-12, 17:29
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cytech
Har du kollat om det står något i event loggen?

Du kan kolla via kommandot powercfg -devicequery wake_armed vilka enheter som får väcka datorn ur viloläge, om du sedan avaktiverar antingen enheten helt, eller bara möjligheten för den att väcka datorn, kan du se om det är någon av dessa som orsakar problemet.

http://support.microsoft.com/kb/976877#disabledevice

Det var tangentbordet som var problemet och nu funkar det som det ska igen, tusen tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in