2014-06-07, 12:06
Medlem
woopie95s avatar
Tja, har kommit över en 6TB Home server. Har lösenordet, Men vet ej vad servern har för namn så jag kan inte ansluta mig till den med "http://servernamn/connect".. Min fråga är om nån vet hur jag får reda på namnet? Har en WHS-Connector Men det är typdligen mer än 10 datorer som har varit anslutna till servern så jag måste gå in på den i webbläsaren o ta bort några, och dessutom är min WHS-Connector fel version så jag måste även gå in där för att kunna hämta den versionen som ligger på servern, nån som är duktig på sånthär o känner för o hälpa mig? =)

//Woopie95
Citera
2014-06-07, 12:12
Medlem
Om du bara behöver servernamnet? varför inte gå in på din Routern och se vilka enheter som är anslutna?
Citera
2014-06-07, 12:19
Medlem
woopie95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labrinths
Om du bara behöver servernamnet? varför inte gå in på din Routern och se vilka enheter som är anslutna?

Juste fan haha, det kan man ju göra, e de bara o skriva in IP i addressfältet då eller?

Och är det någon som vet om man kan hålla en spelserver på en WHS dator? Som tex CS:S, wow eller minecraft server? =)
Citera
2014-06-07, 12:36
Medlem
BNCs avatar
Har en likadan maskin som hemmaserver.

Tog inte lång tid från att jag fick hem den tills jag installerat om den, WHS är väldigt tråkigt och begränsande. Skulle rekommendera dig att göra samma sak om du inte ska ha den till exakt det den är tänkt för (tex. spelserver).
Citera
2014-06-07, 12:53
Medlem
woopie95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BNC
Har en likadan maskin som hemmaserver.

Tog inte lång tid från att jag fick hem den tills jag installerat om den, WHS är väldigt tråkigt och begränsande. Skulle rekommendera dig att göra samma sak om du inte ska ha den till exakt det den är tänkt för (tex. spelserver).

okej, aa jo jag misstänkte att WHS är ganska begränsat, brukar vara så med Windows/mac, dock är de ju väldigt bra på just de dom är till för => men har du någon rekommendation på vad jag kan installera istället för WHS? Eller om det är väldigt avancerat så undrar jag om det är möjligt att hålla en server utan att ändra systemet? =)

Sorry är inte jätteduktig på just sånt här, vet ju hur en server funkar osv men har ingen koll på hur jag änvänder en hehe :/
Citera
2014-06-07, 13:43
Medlem
woopie95s avatar
Anyhow, har hittat namnet nu, den heter tydligen "ODEN", men när jag skriver in "http://ODEN/Connect" så får jag bara upp error 404, fast med lite övrig text också som inte hjälper ett skit, nån som vet vad jag gör fel? Jag vet att Servern har nått över maxgränsen på hur många pc's som kan vara anslutna, gränsen är 10, men jag måste ju kunna ansluta till den på något sätt så jag kan ta bort några av de connectionsen jag inte avänder längre? =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in