2014-06-07, 13:37
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
Av bilderna att döma så bör lägenheten ligga alldeles i närheten av Östermalmstorg, om det kan vara till någon hjälp.

grev turegatan 8
Citera
2014-06-07, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
Av bilderna att döma så bör lägenheten ligga alldeles i närheten av Östermalmstorg, om det kan vara till någon hjälp.

Jag har identifierat lägenhet med länk och de bilder som finns tillgängliga på internet, om du bemödat dig att läsa den här otroligt långa tråden Du har rätt, den ligger ca. 5 meter från tunnelbanestationen Östermalmstorg. En gång till http://www.ture8.se/
Citera
2014-06-07, 13:51
Medlem
gladihattens avatar
Hela kåken verkar ju vara ett nybygge. Vilket inte är helt vanligt så pass centralt i Stockholm. Med det i åtanke är det förståeligt att priset på den fetaste lägenheten i ett sådant nybygge trissas upp rejält - i AB stod det ju 200k per kvadratmeter vilket stämmer överens på denna 135kvm lya.

Kollade på entreprenörens prislista, värt att notera är att EN PARKERINGSPLATS i huset kostar nästan 1.5 miljoner, plus avgift på 1000kr/mån. Take that, norrlänningar =)
Senast redigerad av gladihatten 2014-06-07 kl. 13:56.
Citera
2014-06-07, 13:57
Vad är det Markus Persson blivit rik ? Jag vet att han grundat Mohjang som skapat Minecraft, men spelet är väl gratis? Jag förstår inte vad det är som gör att han har råd att köpa den lägenheten. Missunnar han inte det, utan försöker bara bli lite klokare.
Citera
2014-06-07, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Vad är det Markus Persson blivit rik ? Jag vet att han grundat Mohjang som skapat Minecraft, men spelet är väl gratis? Jag förstår inte vad det är som gör att han har råd att köpa den lägenheten. Missunnar han inte det, utan försöker bara bli lite klokare.
Spelet är inte gratis. Det kostar 200kr och över 15 miljoner exemplar har sålts.
Citera
2014-06-07, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E

Man kan köpa en fullversion av Minecraft för typ 20 $. Mojang omsatte förra året 2,1 miljarder svenska kronor och gick 816 miljoner svenska kronor i vinst. Han tjänar alltså många, många miljoner kronor varje år enbart på att sälja spelet.
Citera
2014-06-07, 14:04
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boltzlux
Spelet är inte gratis. Det kostar 200kr och över 15 miljoner exemplar har sålts.

Lägg därtill en jävla massa merchandise. Spelet är ju ganska populärt även rätt långt ner i åldrarna, och kidsen går ju att pracka på en jävla massa t-shirts och ryggsäckar. Jobbade som fritidsledare en vår på ett mellanstadie för några år sedan, i princip samtliga killar i klassen var helt sålda på Minecraft.

Bor nu i Australien och senast idag så såg jag typ ett gäng olika instruktionsböcker om Minecraft i en bokhandel, så nog rullar det in bra med pengar alltid.
Citera
2014-06-07, 14:07
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Du får ju sätta det i perspektiv, är man god för $150 miljoner så är 28 miljoner kronor inte så mycket för en bostad, och är det något här i världen det är värt att lägga pengar på så är det väl sin bostad. Det är iallafall min personliga uppfattning.
Förvisso, men det kan alltid vara extremt mycket pengar, oavsett hur mycket man har på banken. Apropå perspektiv alltså. Och det är kanske lätt att glömma när man ställer siffror mot varandra sådär.
Jag förstod att han var rik, men visste inte hur mycket det handlade om riktigt. Sedan ska jag nog inte döma honom för att han lever efter egen filosofi (och ekonomi), givetvis ingenting fel med det.
Tycker fortfarande att det verkar absurt, men jag är väl säkert bara bitter.
Citera
2014-06-07, 14:11
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Han köpte det förmodligen till överpris eftersom han slog rekord, men han har ju pengar till det så kul för honom.
Citera
2014-06-07, 14:34
Medlem
gubbhorans avatar
Fyfan! Grattis till honom, hade inte tackat nej till en visit där

Han skulle ju kört lite mer hardcore och köpt en våning vid Central Park istället..
http://www.esny.se/sv/object/view/25...w-york--424173

Allting för det resonabla priset 277 miljoner riksdaler

Citera
2014-06-07, 14:36
Medlem
epiks avatar
Väl förtjänt! Hoppas han njuter av lägenheten
Citera
2014-06-07, 14:50
Medlem
Cameltotems avatar
Fy fan va hemskt och bo i Sthlm, kolla bara som det ser ut.

Kan säkert hitta finare lägenhet på manhattan för 1/3 av priset.

Usch trångsynt man kan va och bosätta sig i "världens metropol" som ni sthlmare gillar och kalla det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in