2014-06-07, 09:17
Medlem
Elliot Rogertyper med personlighetstörning, lättkränkthet och uppblåst ego brukar faktiskt gå hem, så jag vet faktiskt inte vad han kan ha gjort för fel?
Citera
2014-06-07, 09:21
Medlem
Asdjass avatar
Elliot Rodgers hatade kvinnor för att de inte ville ha sex med honom. Intressant nog tog han aldrig kontakt med dem någonsin, men blev lika förbannad varje gång de inte sökte upp honom och ville ha sex.
Citera
2014-06-07, 09:38
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
trodde tvärtom ... att tjejer dras till badboys som han.

Är tjej och hatar sådana typer som han. Sådana människor borde få dödsstraff.
Såna typer är bara desperata och ointelligenta..

Sant, men han var ingen badboy innan sina skjutningar. Jag vet inte vad hatet baseras på det drabbar ofta den lite töntiga killen. Min enda slutsats är att kvinnfolk är mobbare av naturen. De mår helt enkelt bra av att trycka ner svaga män helst ska man driva dom som i Rodgers fall till självmord.
Citera
2014-06-07, 09:40
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdjas
Elliot Rodgers hatade kvinnor för att de inte ville ha sex med honom. Intressant nog tog han aldrig kontakt med dem någonsin, men blev lika förbannad varje gång de inte sökte upp honom och ville ha sex.

Det vet vi inget om. Han kan mycket väl försökt ta kontakt men bemötts av den attityd han hade "fördomar" om vilket hans narcissism troligen skadades av. Hans narcissistiska självbild pallade inte med verklighetens kvinnor så han skapade ett luftslott som han trivdes i.

Citat:
Ursprungligen postat av Jagaloo
Om du med Elliot Rodger menar killar som är oattraktiva, oskulder och ensamma så hatar tjejer inte oss, inte så länge som vi inte stör dem iaf. Du vill få det till att de hatar oss för att du då känner att de iaf uppmärksammar dig. I själva verket så skiter de fullständigt i oss, tror inte ens de märker av oss innan någon av oss tar modet till sig att prata med dem. Vi finns inte för dem, varken som hatobjekt eller som sexobjekt. Vi är bara osynliga förlorare som ska veta vår plats, inget annat.

Haha är inte det att hata någon när man helst vill att de försvinner från planetens yta?

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag är rädd för att du är pärlor för svin på flashback min vän

Tro det eller ej men jag känner till Dr. Glas.
Senast redigerad av retepm. 2014-06-07 kl. 09:47.
Citera
2014-06-07, 11:01
Medlem
Jodkulas avatar
Jag tror inte alls att "tjejer hatar E.R.". Jag tror tjejer bara skiter i såna som han. Hat och likgilltighet är två helt olika saker.

Anledningen är antagiligen hans psykiska sjukdom. Personer med så allvarliga störningar är ofta lite obehagliga. Det kan vara svårt att sätta fingret på exakt vad det är, men man känner av att vissa personer inte riktigt är som de ska. Dem tar man avstånd ifrån såklart. Det är en ren försiktighetsåtgärd. Det kallas självbevarelsedrift och är ett medfött beteende.
Citera
2014-06-07, 11:40
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jodkula
Jag tror inte alls att "tjejer hatar E.R.". Jag tror tjejer bara skiter i såna som han. Hat och likgilltighet är två helt olika saker.

Anledningen är antagiligen hans psykiska sjukdom. Personer med så allvarliga störningar är ofta lite obehagliga. Det kan vara svårt att sätta fingret på exakt vad det är, men man känner av att vissa personer inte riktigt är som de ska. Dem tar man avstånd ifrån såklart. Det är en ren försiktighetsåtgärd. Det kallas självbevarelsedrift och är ett medfött beteende.
Det räcker med en titt på hans youtubefilmer så förstår man vidden av hur sär och udda hans framtoning var.
Så precis som du säger hatar inte tjejer alls såna typer. Utan vem som helst undviker dom pga att det är obehagligt att vistas i deras närhet. Psykisk sjukdom är väldigt besvärligt att handskas med helt enkelt.

Det är som att träffa Flashback. Brr. Kräftsskiva med R&S "snälla killar"!
Citera
2014-06-07, 12:10
Medlem
retepm.s avatar
Citat:

Snacka inte skit, ni älskar att driva med killar som honom.
Citera
2014-06-07, 14:24
Bannlyst
Varför vara, eller umgås med någon som ser ner på en? Någon som snackar skit om alla andra eller har en föreställning om att alla ska rätta sig efter honom.
Citera
2014-06-07, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gross99
Eftersom tjejer inte har någon fysisk styrka till att skada andra så konspirerar de och parasiterar på andra som de utnyttjar till utföra deras handlingar mot dem de vill skada och i det här fallet Elliot Roger typerna genom de sviniga killarna. Det skulle kunna vara en teori.

Nej, det var en dålig teori. Återigen lägger en nice guy skulden på andra.
Citera
2014-06-07, 16:48
Bannlyst
Citat:

Det är en sexuell likgiltighet men samtidigt ett hat mot såna typer av killar. Ett hat mot dem för att de ens existerar. Därför nöjer sig inte tjejerna bara med att avfärda de utan måste också samtidigt håna dem. Att en tjej dissar en kille är helt normalt men att dessutom håna den killen hon dissar är inte lika normalt. Det gör bara tjejer mot Elliot Roger typer.

Allt detta snack om att han skulle vara psykiskt sjuk är bara bortförklaringar. Han föddes inte till att bli sån. Han blev det för att han blev illa behandlad av alla tjejer han intresserade sig för. Psykisk sjukdom är något som växer fram av livserfarenheter. Vissa är mer känsliga än andra beroende på arv och sånt men det är ändå negativa livserfarenheter som triggar igång en psykisk sjukdom och i det här fallet konstanta dissar av alla tjejer han försökte sig på.
Senast redigerad av gross99 2014-06-07 kl. 16:50.
Citera
2014-06-07, 17:10
Medlem
twoeggss avatar
För att han inte var fysiskt attraktiv
Citera
2014-06-07, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gross99
Det är en sexuell likgiltighet men samtidigt ett hat mot såna typer av killar. Ett hat mot dem för att de ens existerar. Därför nöjer sig inte tjejerna bara med att avfärda de utan måste också samtidigt håna dem. Att en tjej dissar en kille är helt normalt men att dessutom håna den killen hon dissar är inte lika normalt. Det gör bara tjejer mot Elliot Roger typer.

Allt detta snack om att han skulle vara psykiskt sjuk är bara bortförklaringar. Han föddes inte till att bli sån. Han blev det för att han blev illa behandlad av alla tjejer han intresserade sig för. Psykisk sjukdom är något som växer fram av livserfarenheter. Vissa är mer känsliga än andra beroende på arv och sånt men det är ändå negativa livserfarenheter som triggar igång en psykisk sjukdom och i det här fallet konstanta dissar av alla tjejer han försökte sig på.

Exakt, har du rätt i. Jag förstår mycket väl hur Elliot kände sig, alla oattraktiva killar vet precis hur han måste ha känt sig. Jag vet det själv då jag också är ful helt enkelt. Däremot har dom flesta en spärr att man inte skrider till verket som han gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in