2005-09-04, 03:32
Bannlyst
Huses pizzeria & kebab i Trelleborg

Jag käkade där i augusti 2004 och jag höll på att skita tarmarna ur kroppen. Matförgiftad har jag visserligen varit förr men det här var något i hästväg. Jag hade frossa i nästan två dygn. Sen lossnade det. Jag sket så att jag blödde ur arslet.

Jo, jag vet att det är idioti att käka blattemat mitt i rötmånaden men vad fan gör man? Jag hade varit ute och kört varor en dag och var snorhungrig och dessutom i närheten, så... Tja, vis av skadan blev jag i varje fall...

// Roger P.
Citera
2005-09-04, 07:36
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Pizzeria Valentino i Mellerud. Käkade en pizza med köttfärs där och låg sedan och sket och spydde i två dagar. Satt på skithusstolen och sket vatten till slut samtidigt som jag hängde över handfatet och kräktes. Kunde inte ens behålla vattnet jag drack.
Så går det när man besöker pizzerior i Dalsland tydligen...
Citera
2005-09-04, 11:34
Bannlyst
Dub

Citat:
Ursprungligen postat av pitten
desamma om dubliners i göteborg. spytt som fan efter att intagit deras mat..... spydde som en fet gris...... klagade senare men blev portad.

Dubliner har väldigt fin koll på sin mat, jag känner nämligen kökschefen där och har jobbat med honom. Han har stenkoll på allting, men synd att nått blev fel när du käkade där. Det är ett bra ställe
Citera
2005-09-04, 13:33
Medlem
m68s avatar
Beefeater på Linnegatan i Gbg jag åt en toast Skagen där och blev så jävla sjuk jag kände riktigt att jag hade blivit förgiftad.

Sen fiket George du Wall min syster o hennes kompis åt varsin tonfiskmacka och dom blev så sjuka hela natten fick dom sitta på toa.
Citera
2005-09-04, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appulip
Dubliner har väldigt fin koll på sin mat, jag känner nämligen kökschefen där och har jobbat med honom. Han har stenkoll på allting, men synd att nått blev fel när du käkade där. Det är ett bra ställe
nada krog för mig. kasst stalle. men alla få la tycka som de vill.......
Citera
2005-09-04, 18:52
Medlem
Bexs avatar
Om man råkar ut för magförgiftning pga av mat från restaurang så har jag för mig att man har rätt till skadestånd! Dock kan det ju vara svårt att bevisa.

Anmäl dem och ta reda på om ni kan få skadestånd!
Citera
2005-09-05, 19:57
Medlem
embras avatar
min lillebror blev magsjuk av Macdonalds Ceasarsallad-shake så min mamma ringde o skällde på dem. Som plåster på såren fick de....Macdonaldscheckar...
Citera
2005-09-06, 03:04
Medlem
Megadeths avatar
jag har ett antal gånger blivit sjuk när jag ätit på vega hamburgerbar. http://www.hamburgerbar.com/ en gång vart rätt rolig. vi hade festat på och haft lite roligt. vi var cirka 30 personer, nästan samtliga beställde mat från stället när vi vart lite fylle hungriga. det slutade med att vi låg 15 man och spyde som rävar och turades om att springa in och ut från toan som galningar.

kan säga att mannen med dem håriga armarna inte var så poppis just då...
Citera
2005-09-06, 04:09
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Huses pizzeria & kebab i Trelleborg

// Roger P.

Huses som är så gott! Jag suktar efter deras kebabtallrik!

Fast inte nu längre kanske. Får bli Istanbul istället.
Citera
2005-09-06, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megadeth
jag har ett antal gånger blivit sjuk när jag ätit på vega hamburgerbar. http://www.hamburgerbar.com/ en gång vart rätt rolig. vi hade festat på och haft lite roligt. vi var cirka 30 personer, nästan samtliga beställde mat från stället när vi vart lite fylle hungriga. det slutade med att vi låg 15 man och spyde som rävar och turades om att springa in och ut från toan som galningar.

kan säga att mannen med dem håriga armarna inte var så poppis just då...

hmm, jag, min familj och mina vänner har nog ätit på vegabaren 200 gånger tillsamammans, minst, och aldrig råkat ut för det där...läskigt. eller så hade ni en jäkla otur :/

hur vanligt är det med matförgiftning egentligen på krogen eller restauranger? tror jag läste att 1 miljon svenskar blir det varje år eller något sånt i tidningen för inte så länge sen men att de flesta fall beror på det egna köket...
Citera
2005-09-06, 09:34
Medlem
Levi-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Son of Jamin
Det är andra gången jag blir matförgiftad, förra gången var i Spanien, dum som jag var åt jag kyckling. Mådde som om jag hade hoppat ned i en ormgrop beväpnad med Tampax.
När vi flög hem från Thailand beställde jag kyckling på planet och blev sjuk. Så nära döden har jag aldrig varit. Inte kul på en flera timmar timmar lång flygresa. Den resan toppar överlägset min lista över vidriga upplevelser.
Citera
2005-09-09, 09:01
Medlem
terreces avatar
Har precis återhämtat mig ifrån en matförgiftning på Pizzeria Sjöpärlan i Sickla Strand, Nacka. M.a.o. UNDVIK!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in