Citat:
Ursprungligen postat av
Ans864
För att göra en lång historia kort har jag under det senaste året missbrukat alkohol och konsumtionen har stigit under kort tid. För några månader sen upplevde jag en helt jävlig sak som hände med mig. När jag står i kassan för att köpa vin så "låser" sig kroppen och jag börjar skaka kraftigt, hela kroppen är helt spänd och jag kan inte andas. Detta händer sen tre gånger till och jag tänker att det är kraftig abstinens som jag lidit av. Nu har jag dock inte druckit på flera veckor och har bestämt mig för att sluta, idag händer samma sak igen. Hela kroppen låser sig, andan hålls och kroppen skakar. Insåg då att det inte varit abstinens utan tänker att det är panikångest, men när jag läser om det beskrivs det inte alls så som jag upplever det. Jag kan inte andas men jag är under attacken inte medveten om att jag inte andas och har därför inte ont av det, märker senare att jag håller andan. Skakningarna känns som spasmer och inte som att kroppen "darrar". Är det någon som vet vad som händer mig eller varit med om något liknande? och finns det något man kan göra för att lindra det? Sker bara när jag är bland fler människor
Kontakta vårdcentralen det är lite vanskligt att försöka klura ut vad det är när symtomen du har kan bero på flera faktorer, sök hjälp.