2005-08-22, 15:48
Medlem
Maeglins avatar
postade i denna tråden om pm:

http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=232606

Det löd:

Jag fick pm idag!

Ursprungligen postat av pasta4u
Hej jag har nya RL pikés till salu och får snart in abercrombie trackjackets, säg till om du är intresserad.

(mitt svar)
Vill du köpa motorolja? Jag har jättemycket..

Jag fick tillsägelse för ovan inlägg.

Jag kom alltså med en rolig vinkel på ett spam-pm som jag fick i ovan länkade tråd.
Detta raderades av Ruskigbuss och jag fick en tillsägelse då det enligt honom faller under regelbrott mot köp och säljregeln. Nu är det antingen så att bussen inte har någon som helst humor eller också vill han jävlas med mig.
Eftersom jag via pm kritiserat Bussen nyligen angående hans modererande sitter jag fanimej och undrar om det senare. Tror ni andra jag säljer motorolja?

Har ni situationen klar för er? Har jag missat någon bisarrt absurt regelfenomen på forumet?

Till Ruskigbuss: Svara ärligt nu och via pm om du känner för det? Har jag gjort dig upprörd eller förbannad? Stör du dig på något särskilt över min vistelse på fb? Eller saknar du bara humor?

Jag är FÖRBANNAT JÄVLA tacksam för svar.

Edit:
OM någon undrar så har jag inte för avsikt att sälja saker på flashback!
Citera
2005-08-22, 15:52
Medlem
Gäsp, aharu! Berätta mer!
Citera
2005-08-22, 16:04
Medlem
Ruskigbusss avatar
Men, du fick ju ingen tillsägelse?!

Jag raderade meddelandet och berättade det för dej så du skulle slippa undra var det tog vägen.

Problemet med ditt inlägg är:

1. Du publicerar ett privat PM från en annan användare.
2. Du påstår att han använder PM för att sälja grejer.
3. Iochmed publiceringen så är det antingen så att du ljuger - eller så får denna användare gratis annons.
4. Det kan ju också vara så att det är du som är denna användare också. Och alltså har du hittat ett sätt att komma runt regel 1.01
5. Om det inte är frågan om annons så är det brott mot regel 1.10. Trakasserier och mobbing är inte tillåtet.
6. Vi kan inte ta hänsyn till skämt när det gäller försäljning. Hur skall vi veta när nån skojar och nån är allvarlig?

Och jag vet inte riktigt vad jag gjort för att få dej så arg - du har mycket riktigt skickat ett PM med kritik, efter att jag bett om det - på vilket jag har svarat.

Och som jag har svarat via Pm - jag försäkrar dej - jag har absolut inga åsikter alls om dej.
Citera
2005-08-22, 16:08
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Men, du fick ju ingen tillsägelse?!

Jag raderade meddelandet och berättade det för dej så du skulle slippa undra var det tog vägen.

Problemet med ditt inlägg är:

1. Du publicerar ett privat PM från en annan användare.
2. Du påstår att han använder PM för att sälja grejer.
3. Iochmed publiceringen så är det antingen så att du ljuger - eller så får denna användare gratis annons.
4. Det kan ju också vara så att det är du som är denna användare också. Och alltså har du hittat ett sätt att komma runt regel 1.01
5. Om det inte är frågan om annons så är det brott mot regel 1.10. Trakasserier och mobbing är inte tillåtet.
6. Vi kan inte ta hänsyn till skämt när det gäller försäljning. Hur skall vi veta när nån skojar och nån är allvarlig?

Och jag vet inte riktigt vad jag gjort för att få dej så arg - du har mycket riktigt skickat ett PM med kritik, efter att jag bett om det - på vilket jag har svarat.

Och som jag har svarat via Pm - jag försäkrar dej - jag har absolut inga åsikter alls om dej.

Suck.
Ok jag ger mig. Du kan låsa den här tråden eller slänga den.
Ursäkta för att jag bröt mot reglerna. Hjälper det om jag betygar att jag inte insåg att jag gjorde det själv? Jag har haft en turbulent dag och jag kanske borde tänkt till innan jag postade i pm:tråden.

Jag tar en paus från fb ett tag nu. Menar inte att låta som en patetisk martyr heller.. Så du vet.

För övrigt säljer jag ingenting och jag är inget troll. Det är bara att kolla.
Citera
2005-08-23, 17:39
Medlem
Publicera personangrepp av moderator då?

Ok rubriken blir intr rätt för förbannad är jag inte NU.......
men jag blev men mest ledsen av ett PM jag fick av en moderator som svar på RP eller vad det kallas..(RP ignorerades för övr fast den var regelbrott!)

Jag hade läst reglerna just o sett att en person som svarade i samma tråd inte sa ett ord om ämnet utan bara "trackade " mig -mitt sätt-min oförmåga att uttrycka mig enligt honom..o det är ett regelbrott
Han vet inget om mig
och jag ignorerade liks jag försökte ignorera o glömma moderatorns elaka svar till mig(tänker på regel om personangrepp)
Men mina tankar föll bar på detta frågan var uppe med publicera PM..inte för jag tänker göra det men vad skulle hända om man publicerade en moderators svar

Jaha---nu blir jag inte populär--o kanske skulle startat egen tråd
Inte lätt att veta vilket man ska göra..
Varit här ett tag men ändå..
Jag menar inget illa men kan inte låta bli att fråga...
O jag har bara positiva erfarenheter förutom detta..Fö låter jag inte honom skrämma iväg mig
Hans egna poster imponerar inte på mig heller (mod)
Citera
2005-08-23, 17:47
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariana
Ok rubriken blir intr rätt för förbannad är jag inte NU.......
men jag blev men mest ledsen av ett PM jag fick av en moderator som svar på RP eller vad det kallas..(RP ignorerades för övr fast den var regelbrott!)

Jag hade läst reglerna just o sett att en person som svarade i samma tråd inte sa ett ord om ämnet utan bara "trackade " mig -mitt sätt-min oförmåga att uttrycka mig enligt honom..o det är ett regelbrott
Han vet inget om mig
och jag ignorerade liks jag försökte ignorera o glömma moderatorns elaka svar till mig(tänker på regel om personangrepp)
Men mina tankar föll bar på detta frågan var uppe med publicera PM..inte för jag tänker göra det men vad skulle hända om man publicerade en moderators svar

Jaha---nu blir jag inte populär--o kanske skulle startat egen tråd
Inte lätt att veta vilket man ska göra..
Varit här ett tag men ändå..
Jag menar inget illa men kan inte låta bli att fråga...
O jag har bara positiva erfarenheter förutom detta..Fö låter jag inte honom skrämma iväg mig
Hans egna poster imponerar inte på mig heller (mod)

Du kan alltid försöka ta en dialog med en annan moderator om det inträffade och försöka få honom/henne att ta upp det i Outlaw. Eller så kan du skicka ett PM direkt till admin med dina klagomål. Moderatorer har inte immunitet mot regelbrott och de blir faktiskt bestraffade ibland då de trampat i klaveret. Lycka till.
Citera
2005-08-23, 17:47
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Är du missnöjd med en moderators agerande så bör du först försöka att lösa det med modden i fråga, om inte det funkar så kanske det finns fler mods i forumet där de påstådda regelbrotten ägt rum? Kontakta då någon av dem, funkar inte det så ta det via pm till admin.

// Mod

Edit: Någon annan var snabbare på tangentbordet än jag.
Citera
2005-08-23, 18:30
Medlem
Tack för svar båda två ..och så snabbt
Det kändes skönt att "vädra" detta iaf ...
Jag får se ...men det var ju ett tag sedan o inte livsviktigt

Men det känns bättre-lite upprättelse att få så trevliga svar-det lönade sig att våga skriva det där iaf
De t är bäst att fortsätta som förut bara
Som med allt annat bara gå vidare-kör på...

Har skrivit det förr/"tjatat" men FB bla är ett bra sätt att orka med allt so är-skingra grubbel för en stund iaf-"fly lite"-få kul tips -o kunna ge tom ibland
får ALLTID mig glada skratt overlag, blir lika hungrig i MatoDryck.. m.m.m.
Må så gott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in