2014-06-05, 23:45
Medlem
På sidan 39 av det nyaste numret av hyresgästföreningens medlemstidning, Hem & Hyra, får SD INTE vara med och representera "alla partier" i deras interna helsidesannons angående bostadsbristen.

Tror ni att det är ett misstag eller en medveten uteslutning?

Varför skulle man vilja utesluta ett kort citat om SD:s politik angående bostadsbristen på en helsidesannons?

Tycker man inte att SD representerar "alla partier" i Sverige i dag, trots att SD faktiskt är med i riksdagen?

Länk till bilden ---> http://oi60.tinypic.com/2v26tk4.jpg

Diskutera.
Citera
2014-06-05, 23:46
Moderator
manamanahs avatar
Integration och invandring --> Censur och yttrandefrihet
/Moderator
Citera
2014-06-05, 23:50
Medlem
svallerbyttans avatar
Deras kampanj går ju ut på att det måste byggas fler bostäder. Skulle invandringen minska så skulle det inte det behövas och bostadsbristen skulle kunna lösas på så sätt. Kan nog röra sig om ett egenintresse i detta fall och att det anses legitimt att lämna ute SD.
Citera
2014-06-06, 07:47
Medlem
Pappersvargens avatar
Jag vill minnas att jag såg SD på en av deras bostadsbyggeannonser en gång tidigare.
Oavsett skiter jag i vilket om SD inte är med. Vad säger SD i bostadsfrågan? Vill de att man ska bygga fler bostäder? Om de inte gör det så är det ju inte så jävla märkligt om de inte är med. SD vill helt enkelt annorlunda än Hyresgästföreningen.
Citera
2014-06-06, 08:46
Medlem
pederastens avatar
dessutom har de i samma nummer av tidningen ett reportage om hur riksdagmännen bor och där syns sd i precis samma grad som andra partier.
Citera
2014-06-06, 09:04
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Ja, den annonsen har jag också reagerat på och jag anser att det är väldigt fult och oprofessionellt gjort. Hyresgästföreningen har väl tagit rätt stark ställning mot SD så visst är det medvetet gjort. I mitt tycke är det omoraliskt, för säger man sig visa upp vad rikspartierna säger i en viss fråga så ska man ta med alla, inte alla utom en.
Citera
2014-06-06, 09:11
Medlem
utomlandsJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Deras kampanj går ju ut på att det måste byggas fler bostäder. Skulle invandringen minska så skulle det inte det behövas och bostadsbristen skulle kunna lösas på så sätt. Kan nog röra sig om ett egenintresse i detta fall och att det anses legitimt att lämna ute SD.

Hem & Hyra en tidning for endast invandrarbostader?

Jaja. Vi sager det. Men om alla andra legitima partier finns representerade ar det val knappast en forlust att ta med ett parti som (om det nu ar sant) inte vill ha fler bostader.
Trots studentbostadsbristen, som sa vitt jag vet alla partier addresserat.

...Om man ska vara demokratiskt ratt.

Vilket de absolut inte behover vara. H&H ar ju ett foretag.
Som saledes behover de inte nagon ursakt att exkludera vilket parti de an vill. Och annonsorer.

tl:dr
Som foretag kan de exkludera sa mycket de vill.
Citera
2014-06-06, 09:24
Medlem
SD har väl ingen bostadspolitik, jo i en debatt skulle de nog ha det, just då. Däremot är det väl en välgrundad tes att de är främlingsfientliga i realiteten och skyller på de som föreningen representerar. Förstår inte varför SDare har ett sådant problem att förstå det. Skygglapp är en sak men total blindhet är ju allvarligare. Allt skitsnack om demokratisk rättighet blir bara löjligt om de tror att det innebär att alla tvingas gilla SDs politik och ideologi. Nä socialkonservatistism är ingen ideologi, det är två diametralt skilda ideologier som satts samman till ett ord och getts en betydelse av pappskallar.
Citera
2014-06-06, 10:50
Medlem
I min fasa upptäckte jag att problemet var lite större en bara annonsen. Jag studerade inte annonsen särskilt noga eftersom jag ville få upp det på Flashback så snabbt som möjligt. Egentligen hade jag velat moderera min TS och rubriken, men jag kan ju ta efterföljande tankar här likaväl.

Helsidesannonsen i Hem & Hyra är ju bara en hint om Hyresgästföreningens kampanj "fler hem", och hela kampanjen utesluter ju SD.

Hyresgästföreningen har alltså påbörjat en kampanj som de kallar "fler hem" som dels lanserades i papperstidningen och dels finns online (www.flerhem.nu). På hemsidan kan man bland annat kontakta en politiker "http://flerhem.nu/kontakta-partierna/" men där är SD inte representerade.

På hemsidan till kampanjen (http://flerhem.nu/om-hyresgastforeningen/) kan man bland annat läsa följande om hyresgästföreningen:

Hyresgästföreningen är en partipolitisk obunden medlemsorganisation. Vi jobbar för att hyresgäster ska bo bra, men också för att förbättra boendesituationen i stort. Här på flerhem.nu vill vi lyfta fram hur de ungas boendesituation i Sverige ser ut och hur du kan påverka den, så att fler kan flytta hemifrån i en rimlig ålder. Förutom denna sajt har vi också gjort reklamfilmer som du kanske har sett på tv eller bio, annars kan du kolla på dem här nedan

Är hyresgästföreningen verkligen en partipolitiskt obunden medlemsorganisation?

Hyresgästföreningen är således inget företag som ska verka hursomhelst. De går ju, i mitt tycke, emot sin filosofi om att vara partipolitiskt obunden med uteslutningen.

Självklart har SD en bostadspolitik. Men det visade sig svårare än vad jag trodde att hitta någonting om deras bostadspolitik, speciellt nationellt. På hemsidan http://sverigedemokraterna.se/var-politik/12445-2/ finns det ingen tydlig underrubrik för bostadspolitik så man får nog leta lite.

Aja, SD:s bostadspolitik är off-topic, men den existerar ju i alla fall.
Citera
2014-06-06, 17:10
Medlem
Eoppoyzs avatar
Hyresgästföreningen hade en helsidesannons i Metro innan EU-valet. De hade med alla riksdagspartier utom SD. Jag ifrågasatte detta på deras Twitter-konto, och det visade sig att de tog avstånd från demokratin...
Citera
2014-06-25, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan

Blev lagom fel när du försökte tänka där va ?

Hur får du det att gå ihop med att det inte skulle behöva byggas fler bostäder för att invandringen minskade med 90% jämfört med dagens kvot ?

I Sverige behövs det byggas 385 000 bostäder för att klara av bostadsbristen, bara i Stockholms län behövs det 109 500 bostäder.

Du bör vara medveten att om Sverigedemokraternas politik blir verklighet kommer inga invandrare som är svenska medborgare tvingas att lämna landet. Så ditt resonemang går i stöpet miserabelt!

Gällande bojkott av SD så ger det motsatt effekt då gemene hen tänker "vart är SD" Ingen i samhället vill bli ignorerad och då media ignorerar SD och dess åsikter, så ignorerar en även väljarnas åsikter. Därmed stärks enbart grunden för partiet.
Citera
2014-06-25, 16:57
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Hyresgästföreningen hade en helsidesannons i Metro innan EU-valet. De hade med alla riksdagspartier utom SD. Jag ifrågasatte detta på deras Twitter-konto, och det visade sig att de tog avstånd från demokratin...

Invandrare bor till 90% i hyresrätt det är HSB;s målgrupp mer än något annat och då vill man inte reta den gruppen.
Sedan är det inte säkert att de tänker rätt. Alla invandrare vill inte ha hit fler invandrare.

Huvudsakligen är det bidragsinvandrare men många bidragsberoende släktingar kvar i skitländer som vill att alla de också ska få komma.

Andra tänker, det går inte. Det finns inga jobb, inga bostäder och pengarna räcker inte till.

Andra tänker inte alls de bryr sig inte om det långsiktiga perspektivet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in