2014-06-05, 23:14
Medlem
Vittnen: 500 dödades i Boko Haram-massaker

Från Svt Nyheter.
Länk till artikel: http://www.svt.se/nyheter/varlden/vittnen-500-dodades-i-boko-haram-massaker

Citat:
Hundratals människor kan ha dödats i attacker mot fyra byar i nordöstra Nigeria i måndags, uppger boende och folkvalda i dag. Enligt ögonvittnen har byarna angripits av medlemmar av den islamistiska sekten Boko Haram.

Barn har slitits från sina mödrar, 45 dödades enbart igår. Vilket vansinne. Om antalet om 500 personer stämmer är detta Boko Harams värsta dåd under sina 5 år med terror! Boko Haram har ju senast varit på tapeten då de har kidnappat 200 nigeriska skolflickor.

Hur sjutton kan man ge sig på sin egna befolkning på detta sett?
2014-06-05, 23:18
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunton77
Hur sjutton kan man ge sig på sin egna befolkning på detta sett?
Se signatur.
2014-06-05, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Se signatur.

Då syftar du på Islam? Boko Haram har, som jag förstått, velat instifta någon islamistisk stat?
2014-06-05, 23:25
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunton77
Då syftar du på Islam? Boko Haram har, som jag förstått, velat instifta någon islamistisk stat?
Citatet åsyftar nog all religion, men fokuserar nog mest på judendom, kristendo och islam. Jag menar, om man "tvingas" att följa en allsmäktig och allvetande och ondskefull psykopat som Gud ändå är så är det inte konstigt att man gör dumheter.
2014-06-05, 23:27
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Använd den befintliga tråden om Boko Haram!

(FB) Samlingstråd för Boko Haram i Nigeria (Rubrik ändrad/Mod)

Denna tråd låser vi. * Klick *

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in