2014-06-05, 19:46
Hejsan.

Jag håller på med mitt körkort och jag kommer köpa en bil när jag väl är klar.
Jag har dock inte super mycket pengar men jag vill ha en dyrare bil (Resonerar så här: Jag är ny förare, större risk att jag hamnar i en olycka, då vill jag gärna komma ur den så säkert som möjligt och jag kommer vara säkrare i en volvo för 100k än en golf för 10k).

Hur som helst, jag undrar vad som är ett realistiskt "max belopp" att kolla på?

Lite stats:
Haft kredit men ALLT är betalt (Hade ett privatlån hos SwedBank på 30k tex. som jag skulle betala på 2 år men betalade på 4 månader - Antar att detta bör se bra ut i SwedBanks ögon?). Aldrig inkasso, inga anmärkningar någonsin.

Jag får ut omkring 12-15k (Beroende på hur mycket jag jobbar). Har fast för 75 % dock
Boende kostnader för 3500 och mat för 2000

Kvar varje månad: 6500-9500 till sparande / nöje. Dock inget sparat då jag lagt 100 % på krediter / körkort just nu.

Är det realistiskt tänk att jag kan få ett billån på 100k?

EDIT: Jag vet att det bästa är att snacka med banken. Men det är onödigt att ta tag i frågan innan det blir aktuellt, jag är mest nyfiken vad mer kunnigt folk tror så jag vet lite vad för bilar jag kan börja spana på.
Senast redigerad av Menar 2014-06-05 kl. 19:49.
Citera
2014-06-05, 22:29
Medlem
Smirmats avatar
Spara ihop 20.000 och köp en S60/V70 ifrån 2002-2004, inte mycket som skiljer i säkerhet jämfört med en Volvo som kostar 100.000.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in