2017-12-29, 16:47
  #901
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WheelofFortune
Han lägger dock ner ca 8-9 timmar arbete per dag, att döma från all mängd research han gör, blogginlägg, intervjuer etc etc.

Tycker inte han snyltar, han gör mig veterligen samtliga arbetsuppgifter om inte fler som en opinions-journalist gör fast på heltid.

Han går på sos och tar emot de pengarna via tiggande och swish som han inte deklarerar för naturligtvis. Vad är din definition på snyltare då ?

PS: Han påstår själv att han slutat gå på sos och deklarerar för Youtube och swisch intäkter. OM det stämmer så är det ok. Men det kan vi inte kolla då han är anonym Jag är inte extra misstänksam mot honom då jag skriver OM utan jag är det mot alla människor innan jag ser bevis för det de påstår
__________________
Senast redigerad av Goodinbed 2017-12-29 kl. 16:51.
Citera
2017-12-29, 16:49
  #902
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuckerandDale
Hahaha buss på dom👍😀

Om detta stämmer så tar jag tillbaka det jag skrev tidigare om att han går på sos och tigger via Swisch. Han har sagt det i en av sina videos men om han har slutat gå på sos och deklarerar sina inkomster från Youtube och swish så är det helt ok för mig. OM.. det går ju inte att kolla utan är bara hans påstående. Jag är inte extra misstänksam mot honom då jag skriver OM utan jag är det mot alla människor innan jag ser bevis för det de påstår
__________________
Senast redigerad av Goodinbed 2017-12-29 kl. 16:51.
Citera
2017-12-29, 18:27
  #903
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Om detta stämmer så tar jag tillbaka det jag skrev tidigare om att han går på sos och tigger via Swisch.

Går man på soc och får in annan inkomst månad efter månad blir man av med sitt bidrag väldigt snabbt. Du tror inte dom har koll?
Citera
2017-12-29, 18:29
  #904
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [MystERiouZ]
Går man på soc och får in annan inkomst månad efter månad blir man av med sitt bidrag väldigt snabbt. Du tror inte dom har koll?
Hahahahaha! Nej, det har dom verkligen inte.
Citera
2017-12-29, 18:45
  #905
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Hahahahaha! Nej, det har dom verkligen inte.
Fast har inte soc koll på kontot och kommer att ställa frågor om man plötsligt får in X tusen? Så var det när jag gick på soc för typ 10 år sen.

Antar att man kan få pengarna till sitt paypal-konto, men det sägs att de rapporterar till skatteverket om det är summor över 100k om året.
Citera
2017-12-29, 18:50
  #906
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Han är arbetslös

Det är en definitionsfråga, han är en "youtuber" och därmed tekniskt sett inte arbetslös utan är en självanställd "mover"

Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Fast har inte soc koll på kontot och kommer att ställa frågor om man plötsligt får in X tusen? Så var det när jag gick på soc för typ 10 år sen.

Antar att man kan få pengarna till sitt paypal-konto, men det sägs att de rapporterar till skatteverket om det är summor över 100k om året.

Det beror nog på vilken soc man går till, finns bra och väldigt dåliga kontor runt om i Sverige
__________________
Senast redigerad av Ondahamstern 2017-12-29 kl. 18:53.
Citera
2017-12-29, 19:06
  #907
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Fast har inte soc koll på kontot och kommer att ställa frågor om man plötsligt får in X tusen? Så var det när jag gick på soc för typ 10 år sen.

Antar att man kan få pengarna till sitt paypal-konto, men det sägs att de rapporterar till skatteverket om det är summor över 100k om året.

Kan bekräfta att så är fallet. Dom har 100% koll på kontot. Men visst finns det sätt att kringgå det, men då är pengarna svarta och svåra att göra något vettigt med. Kanske köper arga blatten kryptovalutor för patreon-pengarna och serbisk kaviar på faktura för socpengarna.

Men det absolut troligaste är att han inte är speciellt sugen på socmöten där dom whinar över kortbetalningarna på systemet var och varannan dag och känner att han kan leva på pengarna hans publik skänker.

Frågan är hur länge han kan göra det innan Åsiktsmaffian drar igång en kampanj och Patreon får svansen mellan benen och fryser hans konto - "delar inte samma värdegrund, Allas lika värde™ är i fara" osv.

Men du behövs så in i helvete. Trygga ditt varumärke och gå berserk mot allt. Du skulle kunna bli 10x större utan problem.
Citera
2017-12-29, 19:08
  #908
Medlem
fluffypuffys avatar
Arga blatten får tummen upp, speciellt efter svaret i tråden

Och vi ser alla vad åsiktsmaskineriet gör med människor som vågar säga bu eller bä om systemet.
De hängs ut som ”högerextremister” i blaskorna och t.o.m möter liemannen i förtid i vissa fall (Bechir)

TS är en jävla idiot som förmodligen får lön av expo eller researchgruppen, eller om de bytt namn så här på gamla dar.

Citerar Bechir, till er Alla (på skånska):
”Kör hårt!”

😁
Citera
2017-12-29, 19:11
  #909
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [MystERiouZ]
Kan bekräfta att så är fallet. Dom har 100% koll på kontot. Men visst finns det sätt att kringgå det, men då är pengarna svarta och svåra att göra något vettigt med. Kanske köper arga blatten kryptovalutor för patreon-pengarna och serbisk kaviar på faktura för socpengarna.

Men det absolut troligaste är att han inte är speciellt sugen på socmöten där dom whinar över kortbetalningarna på systemet var och varannan dag och känner att han kan leva på pengarna hans publik skänker.

Frågan är hur länge han kan göra det innan Åsiktsmaffian drar igång en kampanj och Patreon får svansen mellan benen och fryser hans konto - "delar inte samma värdegrund, Allas lika värde™ är i fara" osv.

Men du behövs så in i helvete. Trygga ditt varumärke och gå berserk mot allt. Du skulle kunna bli 10x större utan problem.

Kan ju vara så simpelt att patronkontot är kopplat till ett konto som en vän har öppnat och sedan gett blatten kortet, nu tror jag inte han är en socfifflare utan jag tror att han helt enkelt har skrivit ut sig från soc när pengaflödet vart tillräckligt stabilt
Citera
2017-12-29, 19:43
  #910
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Fast har inte soc koll på kontot och kommer att ställa frågor om man plötsligt får in X tusen? Så var det när jag gick på soc för typ 10 år sen.

Antar att man kan få pengarna till sitt paypal-konto, men det sägs att de rapporterar till skatteverket om det är summor över 100k om året.
Jo, så är det ju fortfarande men vet du vad? Det är ju bara att öppna ett till konto i en annan bank och sen inte berätta det för soc.
Citera
2017-12-29, 19:55
  #911
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Fast har inte soc koll på kontot och kommer att ställa frågor om man plötsligt får in X tusen? Så var det när jag gick på soc för typ 10 år sen.

Antar att man kan få pengarna till sitt paypal-konto, men det sägs att de rapporterar till skatteverket om det är summor över 100k om året.
man kan väl använda paypal typ liknande
Citera
2017-12-29, 20:05
  #912
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast då kanske man även borde sluta prata om alla offentliga personer och ta bort hela skvallerforumet?

För inte fan har vi med och göra vad Gunde Svan åt till middag eller om han tycker om damtrosor eller något annat liknande, det är helt enkelt deras ensak.

Jag tycker att alla har rätt till sitt eget privatliv , bara för man är en offentlig person verkar en del tro att man får gräva hur mycket man vill i deras privatliv , ingen person vill väl att man ska gräva i deras privatliv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in