Likväl är det nog en fantasi hos många som inte vill ha något att göra med personen efter de har haft sex. Skulle du kunna tänka dig att ha ett långvarigt förhållande med en transsexuell?
Hur har det gått för dig med allt sedan sist du skrev i tråden?
Wanida ser ut att ha droppat sitt nick och loggat ut härifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av Wanida
Jag har skrivit en tråd förut angående mina självmordstankar och min oro över hur samhället ska acceptera mig och hur samhället kommer behandla mig.
Släpp den oron, bara onödigt och det kommer alltid finnas sån osäkerhet, mår du väl bra är sånt ganska betydelselöst och folk får tycka och reagera som dom vill.
Citat:
Jag påbörja en utredningen för cirka 2-3 år sedan och hur längre tiden går desto mer depression får jag.
Ja, det är ju ingen utredning du behöver.
Citat:
Jag kommer alltid att se mig själv som tjej och det är inget jag kan ändra på antar jag, men jag tänker om det verkligen är värt det... smärtan, fobi och självmord allt detta börjar gå för långt. Jag vet inte om jag gör rätt eller fel längre...
Citat:
Hur som helst vet jag inte vad jag ska göra det är därför jag frågar er på FB, jag känner mig helt slut och ensam och har ingen aning om vad jag ska göra. Och jag vill verkligen inte att det slutar med självmord
Citat:
Jag vet inte längre vad som ska komma först, lycka eller framgång i livet? :/
Du är ju kvinna i psyket så självklart kommer du alltid känna så, liksom kampen att leva kommer pågå till din sista dag. Frågan är inte "om det är värt det" för du har inte mycket till val, frågan är om du kan lösa ditt stora problem mot ett bra liv.
Jag känner igen mig själv i så mycket men jag är äldre och således grubblat fler dagar än du så försök lyssna, du ska inte jaga lycka eller acceptans hos massan eller vad för begrepp du nu verkar inne på.
Börja med acceptans för dig själv, det är såklart en process att känna det men du är ju kvinna och vet det också rent objektivt, sen med sökandet efter att nå nära goda relationer kommer ett gott liv och frågeställningarna må blekna. Du måste hitta de dina för att leva. Kärlek är lika magiskt som enkelt och svårt på samma gång.
Citat:
För att det är sårande att få höra tranny vilket är ett fult ord för transexuell. Och många verkar även se oss som sex object som man vill testa "sätta på".
Att känna att man blir missdömd som ett sex objekt osv är något som påverkar en väldigt psykiskt och de är då man börjat tvivla på allt. Jag är som vilken annan människa, jag har drömmar, livsmål och allt annat och det känns förjävligt att behöva stå ut med idioter.
Att känna sig dömd till sexobjekt=100% Kvinna
Citat:
"Trannies" haha ok
Detta är anledningen till att jag börjar tappa hoppet för min transformering.
Jo, hoppet för mänskligheten dog lite, det vet ju alla som surfat porr att det heter Tranny och inget annat!! Tranny som i "Tranny sucks and fucks.."
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!