2005-08-22, 01:47
Medlem
kan man bli skön på piller mot åksjuka? nån som testat nåt liknande?
Citera
2005-08-22, 07:27
Medlem
zewmahs avatar
Ja det är helt klart värt det, gå upp köp Postafen för hela ditt barnbidrag nu.
Citera
2005-08-22, 09:25
Medlem
Shpongles avatar
Haha
Citera
2005-08-22, 09:56
Medlem
Cykeltratts avatar
jag får Lergigan utskrivet av min doktor mot illamående, på bipacksedeln står det även att det är mot åksjuka... men om jag blir nå skön på det det blir jag då inte
Citera
2005-08-22, 13:45
Bannlyst
Nej, säkerligen får du mer ångest av att proppa i dig mycket, ackompanjerat av vidriga myrkrypningar. Tar du tillräckligt mycket av vissa preparat så kan det ge ett hallucinogent delirium som inte sägs vara särskilt trevligt, det är en klassiker i USA att experimentsugna ungar kastar i sig ett receptfritt medel som heter Dramamine (Amosyt i Sverige) och gör en massa tok eftersom de inte kan skilja på vad som är verklighet och inbillning, det ger alltså äkta hallucinationer typ som för en schizofren, ofta med grava vanföreställningar och paranoia.
Citera
2005-08-22, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pister
Nej, säkerligen får du mer ångest av att proppa i dig mycket, ackompanjerat av vidriga myrkrypningar. Tar du tillräckligt mycket av vissa preparat så kan det ge ett hallucinogent delirium som inte sägs vara särskilt trevligt, det är en klassiker i USA att experimentsugna ungar kastar i sig ett receptfritt medel som heter Dramamine (Amosyt i Sverige) och gör en massa tok eftersom de inte kan skilja på vad som är verklighet och inbillning, det ger alltså äkta hallucinationer typ som för en schizofren, ofta med grava vanföreställningar och paranoia.

okej, tack för upplysningarna.

Till zewmah?: http://www.hut.nu/vet/diss.asp?id=15
Citera
2005-08-22, 20:35
Medlem
RosaBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pister
Ungefär som datura eller liknande skit då? Jag har tagit dramamine 2 ggr innan bilresor, men då bara en tablett. Antar att man måste ta en högre dos för att känna nått? Jag somnade bara på det som man brukar göra på åksjukepiller.
Citera
2005-08-22, 21:41
Bannlyst
Jo precis, det gäller för de antihistaminer som också har antikolinerg verkan. Faktiskt så finns det en som sägs ge en positiv rush på egen hand (men främst som booster) i liten dos och var populärt att injicera tillsammans med opiater som metadon och Diconal (dipipanon+cyclizin) t.ex vilket beskrivs i Trainspotting, Marziné hette det men har dragits in i Sverige, kanske går att få licensförskrivet fortfarande, jag vet inte.
En brukare jag snackat med sa att han provat att skjuta det när han inte hade några varor hemma och kom att tänka på boken, sen vet jag inte om det verkligen var effektivt på egen hand eller om det var så starkt förknippat med opiatskjutsen också att placeboeffekten räckte till. Han påstod dock att det var just cyclizin som gav rushen. Jag har själv inte skjutit metadon eller ens hört talats om att dipipanon skulle funnits i Sverige sen jag föddes, men det förstnämnda har ju ingen sån effekt oralt ialf. Det som ersatte det heter Valoid och ska vara nån variant som inte är vattenlöslig och därmed obrukbar för det syftet.
Citera
2005-09-01, 21:06
Bannlyst
Citat:

Detta upplever jag på 5-10 lergigan (25 mg*5-10=125-250 mg) Obehagligt och svårt att sova blir det. Men riktiga hallucinationer får jag. Åt några för många ett par gånger för några år sedan. Konstigt, konstigt blev det. Men inget jag reckomenderar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in