• 2
  • 3
2014-06-04, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Hela deras ide med "Köp nu - betala om 4 månader" är givetvis att folk ska köpa NU och sedan när räkningen dimper ner om 4 månader inte ha råd att betala utan tvingas till 12 månaders avbetalning (vilket de tjänar stora pengar på).

Om man kan betala hela beloppet om 4 månader så är det mikroskopiska belopp man tjänar på det. Det är i princip lika bra att betala direkt.

Om man vet att man har sommarjobb nu till sommaren och att det kommer dimpa ner en lön på 15-20.000 om några månader och man verkligen vill ha den där datorn eller whatever NU - slå till men kom ihåg att lägga undan pengar. Annars är det lätt att spendera dem på annat när man har massa pengar på kontot.

Som sagt - många kommer handla NU med intentionen att betala tillbaka hela beloppet efter 4 månader men när dessa 4 månader har gått så har pengarna gått till annat och de tvingas till dyra avbetalningsplaner.

Jo, men vad har dessa hjon till människor att göra med normalbegåvade?
Citera
2014-06-04, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phozonee
Jo, men vad har dessa hjon till människor att göra med normalbegåvade?

Även normalbegåvade åker dit på sånt här.

Hur normalbegåvat är det förresten att försöka tjäna några kronor genom att köpa nu och betala om 4 månader om man har pengarna och kan betala direkt?

Jag har själv använt liknande tjänster innan men bara när jag tjänat på det, ex:

Bauhaus-kort - Köp nu - betala inget. Betala av inom 3 månader så är det räntefritt. Dessutom får man tillbaka upp till 10% av det man köper som premie. Det tjänade man många tusenlappar på.

Stadium - Köp en vara och få 100kr rabatt om man går med i deras klubb och betalar om 30 dagar.

Att köpa en elektronikvara och betala om 4 månader och tro att man tjänar på det genom inflation och placeringar under tiden är bara dumt då inflationen är så låg och dessa "placeringar" inte görs av 95% de som använder sig av uppläggen.
Citera
2014-06-04, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Även normalbegåvade åker dit på sånt här.

Hur normalbegåvat är det förresten att försöka tjäna några kronor genom att köpa nu och betala om 4 månader om man har pengarna och kan betala direkt?

Jag har själv använt liknande tjänster innan men bara när jag tjänat på det, ex:

Bauhaus-kort - Köp nu - betala inget. Betala av inom 3 månader så är det räntefritt. Dessutom får man tillbaka upp till 10% av det man köper som premie. Det tjänade man många tusenlappar på.

Stadium - Köp en vara och få 100kr rabatt om man går med i deras klubb och betalar om 30 dagar.

Att köpa en elektronikvara och betala om 4 månader och tro att man tjänar på det genom inflation och placeringar under tiden är bara dumt då inflationen är så låg och dessa "placeringar" inte görs av 95% de som använder sig av uppläggen.

Inflationen är större än noll. eller hur? Och OM jag har för vana att placera pengar, då spelar det ingen roll vad 95% av de andra gör, eller hur?

Är det ett grundkrav att inte kunna separera individ från grupp för att få skriva i den här forumdelen, vanligtvis?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in