Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-03, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Du lever, i dagsläget, i en skyddad verkstad här i Sverige.
I stora delar av välden är kvinnor mycket förtryckta av män och i kvinnors ögon är dessa män inte vettiga men dessa män bryr sig inte det minsta av vad dessa kvinnor tycker utan säger bara till dem att tiga.
Denna kultur håller på att växa kraftigt på allt fler platser i vårt land och det borde oroa fler svenska kvinnor som är vana vid frihet och jämlikhet.

Well som jag ser det så tar vi hit massa kvinnor som därmed plöstsligt får lov ta sin rättmätiga plats och gör så i stor grad, deras män kan de kort och gott dumpa om önskvärt, så good for women eller hur?

Kvinnor föraktar och hatar män där det finns anledning som sagt och snälla svenska mysproppar till karlar ger inte sina kvinnor nån anledning direkt. Den ilska som uttrycks i Sverige handlar om manskulturer och då prats det i stort...dvs globalt.
Citera
2014-06-03, 10:19
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=Celeno|49048950]
Citat:
Nu är vi förståss i feministforumet. Särskilt besatt är jag dock inte. Jag har mina mål i livet, och feminism/antifeminism är inte ett av dem.
Du lyckades faktiskt klämma in hela hat-harangen och det snabbt som presentation, att se så uppenbar aversion och på det läsa dig sälv kalla dig för "klassisk" liberal.. det blir lite toooo lil much. ja det blir komiskt

och om du är bakvänd och har detta som retoriskt, så är det oviktigt ändå, de som är bra är att förtryck inte manipuleras att låta oskyldiga stå på anklagarbänken och börja kläs skott, det är juridiskt sett osmakligt att manipulera, men du har redan sagt dig hysa intresse för afa- ngt jag är helt ointresserad av, de barnlekarna och era turer.

feminism och afa är två olika planeter. så du är med betoning def. inte klassisk liberal /

det är oviktigt för mig, du klarar som antifeminist enbart inte av psykologi A, bara det, som så... kan det vara gravt handikappande att inte ens förstå människa i en värld där nu också betydl fler kulturer än militanta feminister delar vår plats på jorden.

Citat:
Du verkar ha missförstått vem det är som hatar. Det är inte jag som skickar PM till folk eller skriver hat-krönikor i Aftonbladet.
Nejdå med män-är-djur-följetången, var det faktiskt du som tog upp det som dina riktmärken om vad feminism är för dig som påstår dig vara klassiskt liberal, inte flumliberal men klassisk utefter att du vill ha den image.. men jag köper inte det utifrån vad du själv skriver.

inte således utifrån "dig" då du är mr nobody för mig eller miss lil classic-wanna have a classic aproach, in my sharp views on these awful disgusting feminists. Saken är bara att då är man liksom inte klassisk, då är man flumliberal gränsande till de mörkare stråken av själva : jag-hatar-åldern - men ändå.. nej är inte intresserad av din ålder heller.

jag enbart säger att patriarkala system, är ännu väl synligt förhärskande, det är synd men så är det, än

vill du ifrågasätta det?

Citat:

Jag skriver inte ens 500 ord (!) nonsens när jag svarar på folks inlägg.
det gör jag och detta är nog inte sista om jag känner mig själv

dock ser jag inget feministiskt i saken att skriva tie ord, eller en bok och har känning i spådomsnerven att försöka dig på klistra dekaler så gör det gärna på dig själv, så slutar jag genast att tramsa

Citat:

Vem som är flummig låter jag andra avgöra.
bra, du är liberalflummare
.. som sådan är du inte klassisk, och det vet jag
Citat:

Jag ser feminism som vänster eftersom dagens feminister som framträder i media nästan alla är vänster, och inte lite vänster heller.
säger inte emot dig i vad som framträder i din vy, det är din subjektiva förmåga som läser som bara du kan läsa : femnism är dock ganska väsensskilt från detta att vara medialäsare, på svenska heter det ju att vi med morgontidningar, vi har iaf råd med vår underbara morgonstund med tidningen prasslande.. men uppenbart är du mer, du är också flitig vad.. medieanalytiker?

..eller är du klassisk medieanalytiker nu då om , du är medieanalytiker är du en ovanligt kass sådan, då det är djupt oklassiskt att vara medieanalytisk och samtidigt kunna intaga en antifeministisk attityd och därpå, känna besatthet att se feminism som fiendeskap : tyder på lite främlingsfientligt manér

men .. då är jag enbart ute o cyklar, men jag tror faktiskt också att du är hyfsat oinsatt i vad som fått dig till antifeminist, undantaget : att du vill förpassa de minnesfragment du ändå har om detta, och att den något okunskapliga och icke klassiska ådran i dig att förväxla feminism med kommunism, faktiskt avslöjar dig just så längtande till klassiskt som du skulle behöva.. utifrån att du genomgående byggt antifeministiska tyckandet på tyckande, subjektiv och väldigt blossande vfrede i också affekt och troligtvis har mycket oförstånd över kvinnans och flickors "väsen" i botten ungefär : man förstår sig inte på de där kvinnorna, fruntimmer.. vick vixk på huvudet.. de där varelserna.. när de är fattiga och behöver en krona i lönehöjning då är det uttryck för att nu är mensen här igen, nu är det skinnbanjovecka osv osv

sådant kan jag inte fackindela som klassisk liberal livsattityd. och då fyllde jag själv på.. medan 90% är som det är med dig - du sägr dig vara antifeminist och har väl nån sablans infekterad vårdföljetång du - eller brodern grät så mycket när hans käa dotter inte gav sfri umgängesrätt och sådant

är du mogen fattar du att jag anser edet vara en nästintill störning att öht kunna klara av att säga och skriva sig vara antifeminist, men jag är också trög.. erkänner det.

men jag ur min vy, uppfattade vad jag uppfattade och jag såg en del element.. gällande antifeminsim, då kan du om du vill förväxla det med din person, dock är det inte dig ... det är antifeminismen, jag anser vara rubbad och ursprunget till problematik

liksom.. jag inte ser judar som problemanstiftare.. jag ser nazister som de rubbade.. och jag ser icke kopplingarna nu insinuerade i steg 1.

så vi är lätt sagt mkt olika i att konceptualisera "feminism" , men jag är i gott sällskap / hoppas jag du också är i flummeriet

japp , nästan 500 ord... också här

Citat:

Du lyckades ju få ur dig att jag säkert var rasist, eller det var inte så noga eller?
Tycker du? ok.. på en skala .. var det med hot med i bilden också ?
Senast redigerad av BlackJewel 2014-06-03 kl. 10:24.
Citera
2014-06-03, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Well som jag ser det så tar vi hit massa kvinnor som därmed plöstsligt får lov ta sin rättmätiga plats och gör så i stor grad, deras män kan de kort och gott dumpa om önskvärt, så good for women eller hur?

Kvinnor föraktar och hatar män där det finns anledning som sagt och snälla svenska mysproppar till karlar ger inte sina kvinnor nån anledning direkt. Den ilska som uttrycks i Sverige handlar om manskulturer och då prats det i stort...dvs globalt.

Den absolut största andelen som kommer till Sverige är män från länder där kvinnan inte har mycket till rättigheter.
När de har fått uppehållstilstånd här så åker de till sitt forna hemland och hämtar en färdigförtryckt kvinna/tjej som inte kan svenska språket, har inga pengar, oftast ingen utbildning, inga sociala kontakter dvs hon är helt i händerna på sin man.

Jag tror inte du förstår hur många kvinnor/tjejer som är hårt kontrollerade i och övervakade i Sverige och hur denna kultur breder ut sig snabbt över hela landet som följd av den stora invandringen vi har.
Är du kvinna/tjej borde du oroa dig, för detta är inget vi sett i Sverige på över hundra år.
Senast redigerad av anteW 2014-06-03 kl. 11:21.
Citera
2014-06-03, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter

Ca 12% av kvinnorna som röstade i valet uppges ha röstat på fi som är för en straffbeskattning på män, jag vill gärna höra vad det är för något? Schyman jämför svenska män med talibaner. fi vill skicka män på omskolningsläger, Hitler och Stalin hade ju också sina trevliga läger... Sen så har vi sådana trevliga artiklar:

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Funvis.it%2Fwww.aftonblade t.se%2Fdebatt%2Farticle10448146.ab
Citera
2014-06-05, 01:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Utifrån F! retorik tillsammans med flera andra extremister och förslag och detta ständiga tjat om allt möjligt numera så skulle jag bestämt påstå att Sverige är dels det mest manshatande och självhatande landet i världen. Åtminstone då utifrån vad för skit som får påstås utan det minsta lilla belägg.
Citera
2014-06-05, 01:41
Medlem
koko-kanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
"Tillåter dem"? Behöver ni tillåtelse för att vara jämställda? Varför det?

Och sedan har jämställdhet hindrat någon från att hata?

Jag, tex, anser att varje individ skall bedömas på egna meriter oavsett kön, hudfärg, sexuell läggning, födelseort osv.

Denna otroligt kontroversiella åsikt tyckte en feminist inte om och skickade ett långt PM. Några utdrag:

Detta är ETT exempel. Jag har i ett annat forum blivit dödshotad för att jag tog upp att män också har problem i livet.

Och så vidare...

du fattar ju inte!!! det är klart att män också råkar ut för saker i samhället. men kvinnoföraktet är ett systemfel som måste rättas till eftersom det ALDRIG genom ALLA tider NÅGONSIN har rättats till av sig självt. visst, vi är sjukt långt fram i utvecklingen här uppe i norden, men det betyder inte att vi är klara.

självklart vore det att föredra om utopin "bäst person på bäst jobb" fungerade. men det gör det ju uppenbarligen inte. det finns MAAAAAASSOR med män på maktpositioner som absolut inte borde sitta där, och de gör det för att det finns en historia som visar på att män förfördelar män.

men allt det är väl bara påhitt och/eller utdött i ditt trånga synfält?

dödshot är fan lågt alltså. med det sagt önskar jag ändå att du dör en naturlig död, gärna snarare en senare. skippa frukten till exempel. och dra ner på sömnen. börja rök. vad som helst!
Citera
2014-06-05, 03:34
Medlem
Zhuls avatar
Inte vad jag vet, möjligen så är den feminismen mer genomgående inom vårt samhälle. Men antar att i andra länder så blir det lite den effekten att ju mer man pressar desto mer trycker de tillbaka.
Citera
2014-06-05, 09:47
Bannlyst
Visst är Sverige det. Så generaliserade som elitfeministerna uttrycker sig om män förekommer ingen annanstans i världen och nu när vi faktiskt röstade fram ett parti som inte hycklar med sitt manshat i EU-valet är det ingen som kan blunda för hur det faktiskt ser ut i detta landet längre.
Att debattklimatet när det kommer till jämställdhet är en total demokratur och att män i många fall totalt saknar rättssäkerhet i sitt eget land är inte bara en fråga om manshat utan det är en fråga om att feminister i många fall är antidemokratiska fascister.
Citera
2014-06-05, 10:16
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koko-kanel
du fattar ju inte!!!
För att fatta något måste först fakta presenteras, och det gör sällan feminister.

Du menar kanske att jag inte håller med.

Det är helt riktigt. Du har en åsikt och jag har en annan.

Den dagen du lever i en värld där alla har samma åsikter om allting så kommer du kanske att vara nöjd. Jag kommer dock att leva i helvetet.
Citat:
det är klart att män också råkar ut för saker i samhället. men kvinnoföraktet är ett systemfel som måste rättas till eftersom det ALDRIG genom ALLA tider NÅGONSIN har rättats till av sig självt. visst, vi är sjukt långt fram i utvecklingen här uppe i norden, men det betyder inte att vi är klara.
Du har en poäng här och det skulle kanske vara något att jobba för.

Det är dock något feminister jobbar med på samma sätt som nazisterna försökte göra Tyskland bättre, dvs inte alls.

Tror du man minskar detta kvinnoförakt genom att skriva att man hatar män?

Tror du det på riktigt?

Att Lady Dahmer, som hatar män, ges utrymme i Aftonbladet, minskar detta kvinnoföraktet i samhället?

Tyder det på att det finns något mansförakt i samhället?

Tror du man minskar på kvinnoförakt genom att ge kvinnor förtur till jobb?

Kan det kanske vara så att det finns en risk att ni ÖKAR kvinnoföraktet i samhället när ni kallar män för slem?
Citat:
självklart vore det att föredra om utopin "bäst person på bäst jobb" fungerade. men det gör det ju uppenbarligen inte. det finns MAAAAAASSOR med män på maktpositioner som absolut inte borde sitta där, och de gör det för att det finns en historia som visar på att män förfördelar män.
Tro mig, det finns massor av kvinnor på maktpositioner också, som definitivt inte borde sitta där.

Vad sägs om att inte ge folk en massa makt alls?

Nej, det funkar ju såklart inte för fascister, sorry.
Citat:
men allt det är väl bara påhitt och/eller utdött i ditt trånga synfält?
Utdött är det definitivt. De tjejer som kommer in på arbetsmarknaden idag har i mångt och mycket en bättre framtid än dagens killar som precis ska in.
Citat:
dödshot är fan lågt alltså. med det sagt önskar jag ändå att du dör en naturlig död, gärna snarare en senare. skippa frukten till exempel. och dra ner på sömnen. börja rök. vad som helst!
Jag har inga planer på att börja röka, det vore att elda upp pengar, och jag fortsätter hellre att vara rik.
Citera
2014-06-05, 10:26
Medlem
Jag skulle hellre benämna Sverige som det minst kvinnohatande landet i världen, och det är en jävla skillnad.
Citera
2014-06-05, 11:39
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koko-kanel
Vad har du för belägg för att "utopin" som kallas meritokrati inte fungerar? Vad har du för belägg för att män förfördelar män?

Det här är teorier som upprepats så många gånger i media att de kommit att betraktas som "sanningar", även fast de i själva verket aldrig belagts med fakta.

Frånsett cirkelargument, postmodernt filosoferande och "forskning" där slutsatserna bestämts på förhand.

Du vet att det finns fler kvinnliga än manliga ministrar i Sveriges regering? Att kvinnor är gravt överrepresenterade på universitet och högskolor? Att fler män än kvinnor är arbetslösa och hemlösa? Hur spelar "systemfelet" in i det sammanhanget?

Nyligen har man konstaterat att unga kvinnor genomsnittligt tjänar mer än unga män i USA, det borde än gång för alla stänga truten på alla som påstår att det skulle föreligga någon strukturell lönediskriminering.
Senast redigerad av Holisistic 2014-06-05 kl. 11:47.
Citera
2014-06-05, 14:19
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockAndOllon
I andra länder finns inte manshatande partier som F! Och liknande eller finns det något land som är mer hatiska mot män än Sverige ?

Det fanns 251 länder när jag tittade senast så något land borde vara värre.
Är väl bara i Sverige ultrafeminismen fått en sådan utbredning i media och på universiteten.
I Norge tog man ju sig samman och slängde ut en massa kass genusforskning från universiteten om jag minns rätt. Men här accepterar man ju stillatigande att akademiker blir stoppade i karriären om de inte köper könsmaktsordningen, Fjantar som F! synas inte i kanten för journalisterna i detta land är inte är professionella nog att lämna egna åsikter utanför det journalistiska arbetet osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in