[quote=Celeno|49048950]
Citat:
Nu är vi förståss i feministforumet. Särskilt besatt är jag dock inte. Jag har mina mål i livet, och feminism/antifeminism är inte ett av dem.
Du lyckades faktiskt klämma in hela hat-harangen och det snabbt som presentation, att se så uppenbar aversion och på det läsa dig sälv kalla dig för "klassisk" liberal.. det blir lite toooo lil much. ja det blir komiskt
och om du är bakvänd och har detta som retoriskt, så är det oviktigt ändå, de som är bra är att förtryck inte manipuleras att låta oskyldiga stå på anklagarbänken och börja kläs skott, det är juridiskt sett osmakligt att manipulera, men du har redan sagt dig hysa intresse för afa- ngt jag är helt ointresserad av, de barnlekarna och era turer.
feminism och afa är två olika planeter. så du är med betoning def. inte klassisk liberal /
det är oviktigt för mig, du klarar som antifeminist enbart inte av psykologi A, bara det, som så... kan det vara gravt handikappande att inte ens förstå människa i en värld där nu också betydl fler kulturer än militanta feminister delar vår plats på jorden.
Citat:
Du verkar ha missförstått vem det är som hatar. Det är inte jag som skickar PM till folk eller skriver hat-krönikor i Aftonbladet.
Nejdå med män-är-djur-följetången, var det faktiskt du som tog upp det som dina riktmärken om vad feminism är för dig som påstår dig vara klassiskt liberal, inte flumliberal men klassisk utefter att du vill ha den image.. men jag köper inte det utifrån vad du själv skriver.
inte således utifrån "dig" då du är mr nobody för mig eller miss lil classic-wanna have a classic aproach, in my sharp views on these awful disgusting feminists. Saken är bara att då är man liksom inte klassisk, då är man flumliberal gränsande till de mörkare stråken av själva : jag-hatar-åldern - men ändå.. nej är inte intresserad av din ålder heller.
jag enbart säger att patriarkala system, är ännu väl synligt förhärskande, det är synd men så är det, än
vill du ifrågasätta det?
Citat:
Jag skriver inte ens 500 ord (!) nonsens när jag svarar på folks inlägg.
det gör jag och detta är nog inte sista om jag känner mig själv
dock ser jag inget feministiskt i saken att skriva tie ord, eller en bok och har känning i spådomsnerven att försöka dig på klistra dekaler så gör det gärna på dig själv, så slutar jag genast att tramsa
Citat:
Vem som är flummig låter jag andra avgöra.
bra, du är liberalflummare
.. som sådan är du inte klassisk, och det vet jag
Citat:
Jag ser feminism som vänster eftersom dagens feminister som framträder i media nästan alla är vänster, och inte lite vänster heller.
säger inte emot dig i vad som framträder i din vy, det är din subjektiva förmåga som läser som bara du kan läsa : femnism är dock ganska väsensskilt från detta att vara medialäsare, på svenska heter det ju att vi med morgontidningar, vi har iaf råd med vår underbara morgonstund med tidningen prasslande.. men uppenbart är du mer, du är också flitig vad.. medieanalytiker?
..eller är du klassisk medieanalytiker nu då om , du är medieanalytiker är du en ovanligt kass sådan, då det är djupt oklassiskt att vara medieanalytisk och samtidigt kunna intaga en antifeministisk attityd och därpå, känna besatthet att se feminism som fiendeskap : tyder på lite främlingsfientligt manér
men .. då är jag enbart ute o cyklar, men jag tror faktiskt också att du är hyfsat oinsatt i vad som fått dig till antifeminist, undantaget : att du vill förpassa de minnesfragment du ändå har om detta, och att den något okunskapliga och icke klassiska ådran i dig att förväxla feminism med kommunism, faktiskt avslöjar dig just så längtande till klassiskt som du skulle behöva.. utifrån att du genomgående byggt antifeministiska tyckandet på tyckande, subjektiv och väldigt blossande vfrede i också affekt och troligtvis har mycket oförstånd över kvinnans och flickors "väsen" i botten ungefär : man förstår sig inte på de där kvinnorna, fruntimmer.. vick vixk på huvudet.. de där varelserna.. när de är fattiga och behöver en krona i lönehöjning då är det uttryck för att nu är mensen här igen, nu är det skinnbanjovecka osv osv
sådant kan jag inte fackindela som klassisk liberal livsattityd. och då fyllde jag själv på.. medan 90% är som det är med dig - du sägr dig vara antifeminist och har väl nån sablans infekterad vårdföljetång du - eller brodern grät så mycket när hans käa dotter inte gav sfri umgängesrätt och sådant
är du mogen fattar du att jag anser edet vara en nästintill störning att öht kunna klara av att säga och skriva sig vara antifeminist, men jag är också trög.. erkänner det.
men jag ur min vy, uppfattade vad jag uppfattade och jag såg en del element.. gällande antifeminsim, då kan du om du vill förväxla det med din person, dock är det inte dig ... det är antifeminismen, jag anser vara rubbad och ursprunget till problematik
liksom.. jag inte ser judar som problemanstiftare.. jag ser nazister som de rubbade.. och jag ser icke kopplingarna nu insinuerade i steg 1.
så vi är lätt sagt mkt olika i att konceptualisera "feminism" , men jag är i gott sällskap

/ hoppas jag du också är i flummeriet
japp

, nästan 500 ord... också här
Citat:
Du lyckades ju få ur dig att jag säkert var rasist, eller det var inte så noga eller?
Tycker du? ok.. på en skala .. var det med hot med i bilden också ?