Citat:
Ursprungligen postat av
Real84
jag är 165 och väger 44 kilo! hittar jag på då eller är jag lite underviktig för jag kan inte tro på vågen vet att de låter sjukt och överdrivet men de är verkligen sanningen för jag har tusen ursäkter på att de är vågen de är fel på och för att jag inte får hjälp så blir jag dubbel eller då tror jag mer på mina tankar att jag är tjock men innerst inne så förstår jag att de inte är normalt att ligga och tänka på mat hela tiden och hur mycket man får äta och inte äta och äta vissa rätter för där vet jag att jag inte går upp av.
Jag är en cm kortare än dig och vägde en gång i tiden 48kg, dvs 4 kg mer än vad du väger nu. Men det hade inget att göra med ätstörningar, jag var lite för smal men frisk och aktiv. Du känns inte som ett extremfall för mig, men om man räknar på BMI så är du underviktig. Däremot är det möjligt att du inte får den hjälp du vill ha pga att det finns många som är värre ute än du är.
Du är yr och svag pga näringsbrist. Vill du ha hjälp så föreslår jag att du äter något så att du kan ta dig till din mottagning.
Förlåt om jag är lite hård här, men du VILL ha hjälp, är upprörd över att du inte får den hjälp du vill ha. Möt dem halvvägs? Något med kalorier kan du peta i dig för att orka ta dig till mottagningen. Och det handlar väl inte riktigt om att du ska cykla eller gå dit, du sitter ju på bussen.
Du är underviktig och behöver hjälp,du har en störning som gör att du tror att du är tjock och du har problematik med mat och vikt.
Hjälp dig själv, visa att du vill och kan! Önskar dig all lycka till förbättring.