2014-06-02, 19:13
Medlem
Hejsan!!

behöver verkligen hjälp med min ätstörning för jag står verkligen inte ut nå mer!! har haft problem med maten i 15 år nu och dom sista 3 åren har varit fruktansvärt för jag orkar inte stå emot "demonen" längre och jag bara rasar i vikt igen och kan inte vara på benen!
får aldrig hjälp med detta för de finns ingen hjälp där jag bor och då måste jag resa i över en timme men de klarar jag inte av som de är nu för jag svimmar och spyr väldigt ofta!
är de någon som vet hur man ska gå till väga hur jag kan få hjälp för jag klarar inte de här nå mer och psykolog har jag provat med noll hjälp!
Citera
2014-06-02, 19:22
Medlem
KnackehaxanMias avatar
TS - har du haft kontakt med ngn ätstörningsenhet? De kan göra hembesök i vissa fall. Bra av dig att starta en tråd om detta - starkt jobbat!!
Citera
2014-06-02, 19:24
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Real84
Hejsan!!

behöver verkligen hjälp med min ätstörning för jag står verkligen inte ut nå mer!! har haft problem med maten i 15 år nu och dom sista 3 åren har varit fruktansvärt för jag orkar inte stå emot "demonen" längre och jag bara rasar i vikt igen och kan inte vara på benen!
får aldrig hjälp med detta för de finns ingen hjälp där jag bor och då måste jag resa i över en timme men de klarar jag inte av som de är nu för jag svimmar och spyr väldigt ofta!
är de någon som vet hur man ska gå till väga hur jag kan få hjälp för jag klarar inte de här nå mer och psykolog har jag provat med noll hjälp!

Finns det inget hem eller liknande du kan flytta till då? om restiderna är ett problem menar jag. Du behöver ju uppenbarligen hjälp, och du har rätt att få den.
Citera
2014-06-02, 20:01
Medlem
de finns en ätstörningsklinik ca en timme ifrån mig, men jag lyckas inte ta bussen och åka hemma i 10 min, för min vikt gör att jag knappt kan vara på benen och så vart jag utbränd så jag orkar inte så mycket. så de är omöjligt att ta sig dit, men de visste jag inte att dom hade hembesök trodde bara de var att man måste komma dit 5 gånger i veckan men som sagt jag har inte haft någon kontakt med dom men får remiss när som helst om jag vill.

tack är lite jobbigt att erkänna att man tappat kontrollen så mycket och att man skäms så otroligt mycket för de men jag är så desperat nu så jag gör vad som helst.
innan jag tappar motivationen igen och inte inser vilket problem man har.

de är de jag inte hittar något om för de är bara dag besök men jag vill ha ett boende så man får vara kvar, vet att de finns i mora men de är jätte svårt att komma dit och de kostar så extremt mycket om inte kommun står för kostnaden och de orkar jag inte kämpa med tyvärr!

de som är så konstigt där jag bor för jag har gått på öppenvården i 2 år och varit desperat med att få hjälp för maten men ingen tar mig på allvar fast för 2 år sen var de nära att jag inte skulle överleva men de är samma sak nu fast mycket värre så jag förstår inte varför ingen kan hjälpa mig så man funderar på om de är jag som överdriver och låsas som att de är ett problem för enligt mina försök till hjälp så är de inget problem men att jag sitter och äter och får såna extremta panik attacker och gråter och fuskar att äta har man inte ett problem då? nu surrar jag lite men jag är så tveksam om jag har ett problem eller ej för om ingen tar mig på allvar så då överdriver jag kanske? för jag tycker att jag är jätte tjock så de måste stämma!
Senast redigerad av Real84 2014-06-02 kl. 20:07.
Citera
2014-06-02, 20:41
Medlem
Citat:
de finns en ätstörningsklinik ca en timme ifrån mig, men jag lyckas inte ta bussen och åka hemma i 10 min, för min vikt gör att jag knappt kan vara på benen och så vart jag utbränd så jag orkar inte så mycket. så de är omöjligt att ta sig dit, men de visste jag inte att dom hade hembesök trodde bara de var att man måste komma dit 5 gånger i veckan men som sagt jag har inte haft någon kontakt med dom men får remiss när som helst om jag vill.

tack är lite jobbigt att erkänna att man tappat kontrollen så mycket och att man skäms så otroligt mycket för de men jag är så desperat nu så jag gör vad som helst.
innan jag tappar motivationen igen och inte inser vilket problem man har.

de är de jag inte hittar något om för de är bara dag besök men jag vill ha ett boende så man får vara kvar, vet att de finns i mora men de är jätte svårt att komma dit och de kostar så extremt mycket om inte kommun står för kostnaden och de orkar jag inte kämpa med tyvärr!

de som är så konstigt där jag bor för jag har gått på öppenvården i 2 år och varit desperat med att få hjälp för maten men ingen tar mig på allvar fast för 2 år sen var de nära att jag inte skulle överleva men de är samma sak nu fast mycket värre så jag förstår inte varför ingen kan hjälpa mig så man funderar på om de är jag som överdriver och låsas som att de är ett problem för enligt mina försök till hjälp så är de inget problem men att jag sitter och äter och får såna extremta panik attacker och gråter och fuskar att äta har man inte ett problem då? nu surrar jag lite men jag är så tveksam om jag har ett problem eller ej för om ingen tar mig på allvar så då överdriver jag kanske? för jag tycker att jag är jätte tjock så de måste stämma!

Hur lång är du och vad väger du? Så kan jag berätta om du tror du "överdriver".
Citera
2014-06-02, 22:04
Medlem
jag är 165 och väger 44 kilo! hittar jag på då eller är jag lite underviktig för jag kan inte tro på vågen vet att de låter sjukt och överdrivet men de är verkligen sanningen för jag har tusen ursäkter på att de är vågen de är fel på och för att jag inte får hjälp så blir jag dubbel eller då tror jag mer på mina tankar att jag är tjock men innerst inne så förstår jag att de inte är normalt att ligga och tänka på mat hela tiden och hur mycket man får äta och inte äta och äta vissa rätter för där vet jag att jag inte går upp av.
Citera
2014-06-02, 22:36
Medlem
Citat:
jag är 165 och väger 44 kilo! hittar jag på då eller är jag lite underviktig för jag kan inte tro på vågen vet att de låter sjukt och överdrivet men de är verkligen sanningen för jag har tusen ursäkter på att de är vågen de är fel på och för att jag inte får hjälp så blir jag dubbel eller då tror jag mer på mina tankar att jag är tjock men innerst inne så förstår jag att de inte är normalt att ligga och tänka på mat hela tiden och hur mycket man får äta och inte äta och äta vissa rätter för där vet jag att jag inte går upp av.

Jag är en cm kortare än dig och vägde en gång i tiden 48kg, dvs 4 kg mer än vad du väger nu. Men det hade inget att göra med ätstörningar, jag var lite för smal men frisk och aktiv. Du känns inte som ett extremfall för mig, men om man räknar på BMI så är du underviktig. Däremot är det möjligt att du inte får den hjälp du vill ha pga att det finns många som är värre ute än du är.
Du är yr och svag pga näringsbrist. Vill du ha hjälp så föreslår jag att du äter något så att du kan ta dig till din mottagning.

Förlåt om jag är lite hård här, men du VILL ha hjälp, är upprörd över att du inte får den hjälp du vill ha. Möt dem halvvägs? Något med kalorier kan du peta i dig för att orka ta dig till mottagningen. Och det handlar väl inte riktigt om att du ska cykla eller gå dit, du sitter ju på bussen.
Du är underviktig och behöver hjälp,du har en störning som gör att du tror att du är tjock och du har problematik med mat och vikt.
Hjälp dig själv, visa att du vill och kan! Önskar dig all lycka till förbättring.
Citera
2014-06-02, 22:38
Medlem
Jag vet en som gick på en ätstörningsklinik fem gånger per vecka och hon fick sjukresor. Finns inte det alternativet?

Dåligt att du inte får hjälp.
Citera
2014-06-02, 22:56
Medlem
Förstår precis vad du menar men jag har haft anorexi för två år sen o var inlagd på psyk för tvång men efter de lyckades ja ta mig upp själv o hjälpa mig själv och någonting hände för ett tagsen så ja orkar inte fixa de här själv längre så den sista veckan har ja gått ner nästan 4 kilo de är de som ja bryter ihop för! För de blir lika som sist o på nolltid så är ja nere på under 40 kilo igen! Vill inte hamna på psyk igen för ja vill ha hjälp nu innan de blir så igen för den här gången vill ja ha hjälp!

De är de som är grejen ja kan inte äta för ja får sån panik o går o spyr ja kan inte bryta de här igen o allt är starkare den här gången för kunde ja äta lite mer skulle ja gjort de redan!
Ingen fara med att du skrev att du var hård de var ja som inte skrev allt!
Tack så mycket!
Citera
2014-06-02, 22:57
Medlem
Jaha hon fick de?? De var min psykolog som sa att man inte fick sjukresor!! Tack snäll du då ska ja kolla upp de!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in