Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-02, 15:49
Bannlyst
Hej

Jag läser om skattefusk och diverse medel men detta kräver oftast företag m.m. Det verkar vara en krånglig uppgift så min fråga är vilket sätt det finns för en enskild person att tjänna para på kriminellt vis som kräver att man vågar satsa lite men där utdelningen blir stor?

På svenska. hur lurar man staten på cash?
Citera
2014-06-02, 15:56
Medlem
Conceptions avatar
Om du vill lura staten på så mycket pengar som möjligt så se till att hamna i fängelse. Jävlar vad de får lägga "para" på dig då.

Eller vänta ett tag nu.... Vad var det du frågade om?
Citera
2014-06-02, 17:58
Medlem
Luktar väl ändå lite, om än en gråzon, för §1.04?

Skaffa dig ett jobb och BETALA som alla andra hedersknyfflar.
Citera
2014-06-02, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anabolakillen95
Hej

Jag läser om skattefusk och diverse medel men detta kräver oftast företag m.m. Det verkar vara en krånglig uppgift så min fråga är vilket sätt det finns för en enskild person att tjänna para på kriminellt vis som kräver att man vågar satsa lite men där utdelningen blir stor?

Råna värdetransport/bank utan att mordhota/ha riktig pistol med dig. Fly och gräv ner pengarna, blir du tagen får du ett lindrigt straff/något år i fängelse. När du väl är ute har du en hög med svarta pengar att leva på resten av ditt liv?
Citera
2014-06-02, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzination
Råna värdetransport/bank utan att mordhota/ha riktig pistol med dig. Fly och gräv ner pengarna, blir du tagen får du ett lindrigt straff/något år i fängelse. När du väl är ute har du en hög med svarta pengar att leva på resten av ditt liv?

Är det så lätt alltså? Värdetransporter är väl big no-no idag? Total säkerhet d.v.s.
Citera
2014-06-02, 20:49
Medlem
Big no-no för folk som inte vet vad dem sysslar med.
Så big no-no för din del.
Citera
2014-06-02, 20:56
Medlem
Galvestonens avatar
Får jag föreslå att du rånar riksbanken? Hört att de har mycjet pengar.

Eller så utpressar du Stefan Ingves, genom att kidnappa och spela in snuffporr med hans dotter.
Senast redigerad av Galvestonen 2014-06-02 kl. 20:58.
Citera
2014-06-02, 21:23
Medlem
Mulas avatar
Börja med bluff-fakturor. Liten risk att åka dit (polisen har knappt tid att utreda), lågt straff OM du åker dit och snabba pengar.
Det kräver ju att du inte är en total idiot förstås och du behöver sätta upp lite saker först som en front, konton mm och ltie startkapital men det är inte direkt någon raketforskning.

Vill du lura just staten på cash så är väl en massa avdrag i deklarationen det enklaste sättet.
Citera
2014-06-02, 21:39
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anabolakillen95
Hej

Du lär inte kunna lura staten på stora pengar om du inte redan sitter högt uppe i finansvärlden eller politiken, men andra sätt finns alltid.

Uppmanar inte till någonting, men narkotikahandel har grova vinstmarginaler.
Citera
2014-06-02, 21:45
Medlem
Ta någon av dina polare som vill ha pengar. Öppna bolag i deras namn. Krascha det sedan och splittra 80-20 på allt.
Citera
2014-06-03, 12:13
Medlem
ViperVens avatar
Bli politiker. Skurkar hela högen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in