2014-06-02, 13:53
Medlem
Hejsan!

Jag har tänkt att jag ska köpa mig ett par inlines samt ett par stavar för att motionsträna nu under sommaren.
Men jag vet då inte vad man ska ha för inlines när man ska motionsträna och åka längre sträckor samt vilka och hur stavarna ska vara.
Jag kan åka "vanliga" inlines utan problem då jag som mindre spelade hockey samt har åkt mycket inlines i mina tidigare dagar.
Sedan om mina stavar ha någon slags dämpning eller är det som bäst utan och hur långa ska de vara beroende på ens längd? Klart det kanske inte finns något facit men berätta gärna vad ni kör med och vad jag kan tänka på!

Pris kanske kan ligga runt 2000-3000 ungefär om det är rimligt!
Citera
2014-06-02, 17:52
Medlem
Bra initiativ.. Det går ganska snabbt när man fått in tekniken och är trevligt om man hittar lämpliga sträckor.

Prata med personalen på närmaste sportaffär, de kan hjälpa dig med val av inlines och stavlängd.

Jag rekommenderar stavar med metallpiggar under framför dem med gummiklossar. Glöm inte att skifta hjul kontinuerligt och avänd hjälm.

Ut och kötta!
Citera
2014-06-03, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Bra initiativ.. Det går ganska snabbt när man fått in tekniken och är trevligt om man hittar lämpliga sträckor.

Prata med personalen på närmaste sportaffär, de kan hjälpa dig med val av inlines och stavlängd.

Jag rekommenderar stavar med metallpiggar under framför dem med gummiklossar. Glöm inte att skifta hjul kontinuerligt och avänd hjälm.

Ut och kötta!
Ja jag hade tänkt göra det! Ja det känns som att de flesta kör med metallpiggar faktiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in