2014-05-31, 16:39
Medlem
Virre217s avatar
Hej, det är så att jag köpte loss min dator med Windows 8 när jag slutade på jobbet, och har hittils fungerat som en klocka. Jag fick dock efteråt reda på att det installerade OS Windows 8 hade så kallad KMS licens som aktiverades ordentligt när jag hade den kopplat till nätverket på jobbet, men har nu förstått att KMS licensen kollar efter en KMS licensserver varje 180:e dag.

Det är ju lite trist då jag som sagt slutat jobbet och inte kommer att vara kopplad till deras nätverk längre, och vill då inte se fram emot att Windows 8 bara slutar funka efter ett tag.

Moraliskt tycker jag dock att jag borde ha rätt till fungerande Windows 8, då det var i befintligt skick jag köpte loss min dator men jag antar företaget kan säga att jag aldrig uttryckligen fick kvitto på Windows 8 utan bara datorn ifråga.

Det var lite missvisande tycker jag, så jag undrar ifall det finns något sätt att cracka/disabla av återaktiveringen som väntar senare, då jag som sagt inte har några moraliska synpunkter på att kunna använda något i det skick som jag faktiskt köpte det?
Citera
2014-05-31, 17:27
Medlem
Zkeks avatar
Det ska nog gå att aktivera endå och om det inte skulle göra det så efter 180 dagar kommer du fortfarande kunna använda det bara att det varnar och du inte får några windows update.
Citera
2014-06-01, 15:18
Medlem
Virre217s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zkek
Det ska nog gå att aktivera endå och om det inte skulle göra det så efter 180 dagar kommer du fortfarande kunna använda det bara att det varnar och du inte får några windows update.

Intressant, du menar att det är sannolikt att jag kan aktivera efter 180 dagar utan att någon KMS server finns tillgodo eller krävs något crack för det?

Att inte kunna ta del av Windows update ser jag lite av en stor nackdel i längden då Microsoft ju prånglar ut säkerhetspatchar med jämna mellanrum, så ökad risk för vulnerabilities känns ju inte helt optimalt i längden.
Citera
2014-06-02, 07:01
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Jag hade ringt till Microsofts aktiveringscentral och förhört mig om licensfrågan.
Citera
2015-03-01, 23:29
Medlem
Virre217s avatar
Jag kan ju som bump nämna att ett crack som löser problemet är KMSpico activator, och då jag ju köpt produkten är det helt i sin ordning för mig iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in