2014-05-31, 04:27
Moderator
Arne.Ankas avatar
Ska köpa lite nya krukväxter för jag har avrättat mina gamla för att slippa uttorkning ska jag köpa en 40cm blomlåda med självbevattning men är det några särskilda krukväxter jag ska titta efter eller räcker det att leta efter krukväxter som vill ha fuktig jord och inte har krav på att jorden ska torka ut?
Kan örter som basilika, dill och gräslök funka?

Det måste finnas nån dödsknarnarnazistmarxistafastalinistmonarkist med gröna fingrar
/Arne.Anka
Citera
2014-05-31, 04:45
Medlem
Mayahexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ska köpa lite nya krukväxter för jag har avrättat mina gamla för att slippa uttorkning ska jag köpa en 40cm blomlåda med självbevattning men är det några särskilda krukväxter jag ska titta efter eller räcker det att leta efter krukväxter som vill ha fuktig jord och inte har krav på att jorden ska torka ut?
Kan örter som basilika, dill och gräslök funka?

Det måste finnas nån dödsknarnarnazistmarxistafastalinistmonarkist med gröna fingrar
/Arne.Anka
För din självvattnande blomlåda kan du mycket väl ha kryddörter i, basilika, timjan, citronmeliss, gräslök, och körvel är trevliga, dill är bättre ha separat för den är lite kinkigare än de andra.
Annars tycker jag du ska satsa på orkideer, de är faktiskt väldigt lättskötta, gör inget om man glömmer vattna dom lite, bara man dränker dom i en balja vatten i en halvtimme ibland typ varannan vecka, eller som jag sprayar med vattenspruta lite då och då och vattnar en skvätt i veckan direkt i krukan.
fetbladsväxter är ganska tåliga också tex, aloe.
lycka till !
Citera
2014-05-31, 12:17
Medlem
Spackelackans avatar
Svärmorstungor är nästan omöjliga att ta död på så satsa på sådana. Annars så säger jag som ovanstående; satsa på kryddörter! Förutom att du kan använda dem i matlagning så doftar dom ofta fint, och kan dessutom vara rätt dekorativa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in