2014-05-30, 18:41
Medlem
Ute efter ny bil, har en budget på cirka 200.000. BMW F10:rna har gått ner till denna prisklass. Spelar ingen roll om den är 520 eller 525, helst automatare och helst med m- paket.

Eller Audi a5 2010 och uppåt. Helst 2.7 TDI eller 3.0 TDI.

Eller Mercedes E-class coupe 2010.

Vilken av dessa 3 modeller är mest prisvärd? Skatt på f10rna är billig, försäkring dyr, Audi vice versa. Mercedes dyr skatt.

Tankar?
Citera
2014-05-31, 08:37
Medlem
Jag har jobbat på Mercedes och kör idag en A5, så du bör köpa en F10!
Skämt åsido, jag är väldigt nöjd med min Audi men vet att alla bilarna är mycket trevliga och det är svårt att bli helt missnöjd oavsett vad ditt val faller på.
Jag tycker du ska ta dig tid att provköra dem och se vilken som tilltalar dina känslor mest.
Citera
2014-05-31, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snilsson
Jag har jobbat på Mercedes och kör idag en A5, så du bör köpa en F10!
Skämt åsido, jag är väldigt nöjd med min Audi men vet att alla bilarna är mycket trevliga och det är svårt att bli helt missnöjd oavsett vad ditt val faller på.
Jag tycker du ska ta dig tid att provköra dem och se vilken som tilltalar dina känslor mest.
Komforten i F10 är på högsta nivå, när jag provade en 530D F10 häromdan och satte mig i den från min nuvarande audi a6 så var skillnaden enorm i bekvämlighet och komfort vilket var ett stort plus. Minuset var den höga försäkringen som satte stopp för bilköpet just den dagen. Så ifall det blir en sån blir det med en mindre motor, kanske genererar billigare försäkring då?

En Audi a5 provkörde jag också dock var den 2.0 tdi och manuell så den hade inte så mycket kraft som önskat, men i övrigt mycket snygg bil. Så ifall det blir en audi a5 lutar det mot en minst 2.7 TDI automat. Hittade faktiskt en med rätt motor o växellåda o rätt prisklass http://www.blocket.se/goteborg/Audi_...m?ca=23_11&w=3
Kan inte hitta något fel på den. Någon som vet om man byter kamrem på dessa? 2.0 TDI byter man vid 16.000 mil fick jag reda på, men hur är det med 2.7 TDI? Ifall den har kedja är den definitivt mycket intressant.

Hade dock önskat lite mer trevlig utrustning som kanske skinnstolar och Bang olufsen ljudsystem. Men det lär man inte få för det priset? Eller bör vänta nån månad till kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in