Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-30, 18:41
Medlem
Jag har en videofil som jag har laddat ner som jag vill ändra titeln på och det gick innan man öppnar fliken och namnet har inte ändrat (Jag öppnade den i VLC media player och då är filens titel där i början innan den försvinner) jag struntade i det och jag la den på min hårddisk och stoppade in den i min PS3 och ville spela upp den fast den har titeln som den hade när jag laddade ner den istället. Jag lade den på datorn igen och jag klickade på "Egenskaper" och tittade på "Information" och märkte att i fältet "Titel" var nedladdningstiteln och jag kunde inte ändra på den.

Det kan vara windows som strular

Hur fixar jag det här då?
Citera
2014-05-30, 22:15
Medlem
Ilja.Oblomows avatar
Öppna filen i VLC --> Verktyg --> Mediainformation

Imformationen som visas i fältet "Titel" är det som syns i VLC oavsett vad som står i fältet "Plats"
Citera
2014-05-30, 23:35
Medlem
Det fungerade inte. Varje gång jag skriver i en ny titel och sparar metadatan så går den tillbaka till den ursprungliga titeln.
Citera
2014-05-31, 01:09
Medlem
Ilja.Oblomows avatar
Om du öppnar filen genom mappen den ligger i genom att högerklicka och välj "Egenskaper" längst ner finns skrivskydd är den iklickad ? ta bort det isåfall
Citera
2014-05-31, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilja.Oblomow
Om du öppnar filen genom mappen den ligger i genom att högerklicka och välj "Egenskaper" längst ner finns skrivskydd är den iklickad ? ta bort det isåfall

Jag testade det också men jag trycker på skrivskydd och sen på verkställ men när jag sen öppnar egenskaper igen så är den iklickad igen!!! Jag börjar bli riktigt förbannad på detta datorhelvetet.
Citera
2014-05-31, 02:20
Medlem
Ilja.Oblomows avatar
Om du öppnar filen genom mappen den ligger i genom att högerklicka och välj "Egenskaper" --> Säkerhet kolla att du har fullständiga rättigheter. Under fliken Information ska den ej vara skyddad
Citera
2014-05-31, 19:02
Medlem
Citat:
Om du öppnar filen genom mappen den ligger i genom att högerklicka och välj "Egenskaper" --> Säkerhet kolla att du har fullständiga rättigheter. Under fliken Information ska den ej vara skyddad

Hur ger jag mig själv behörigheten att ändra något när jag är där?
Citera
2014-05-31, 21:45
Medlem
Ilja.Oblomows avatar
När du är inne på Egenskaper --> Säkerhet --> Redigera, därifrån ser du vad du ska klicka i.
Citera
2014-06-04, 22:31
Medlem
Citat:
När du är inne på Egenskaper --> Säkerhet --> Redigera, därifrån ser du vad du ska klicka i.

Verkar inte fungera. Jag måste göra något fel, vad exakt ska jag göra? Vilken kombination ger mig behörigheten att ändra namnet.
Citera
2014-06-05, 00:13
Medlem
Ilja.Oblomows avatar
Klicka i tillåt på allting
Citera
2014-06-05, 12:34
Medlem
Citat:
Klicka i tillåt på allting

Vad gör jag åt rutorna som är gråa som inte går att klicka? De som säger "Särskilda behörigheter".
Citera
2014-06-05, 22:28
Medlem
Ilja.Oblomows avatar
Den kan du hoppa över
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto