2014-05-30, 16:53
Medlem
Som sagt köpte på mig xx xxx antal andelar när kursen låg på 0.91 och den ligger nu på 2,2.

Men som sagt vad tror ni den har för potential nu när märkDNA släppts och säljer som smör?
(Leveranstiden är utökad ifrån 2 arbetsdagar till 5-10 arbetsdagar pga högt tryck).

Samt att media skriver ganska ofta artiklar om den och dom håller på och förhandlar kontrakt med Vägverket och BMW.

https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/283036/vindico-security
Citera
2014-05-31, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baribasariba
Som sagt köpte på mig xx xxx antal andelar när kursen låg på 0.91 och den ligger nu på 2,2.

Men som sagt vad tror ni den har för potential nu när märkDNA släppts och säljer som smör?
(Leveranstiden är utökad ifrån 2 arbetsdagar till 5-10 arbetsdagar pga högt tryck).

Samt att media skriver ganska ofta artiklar om den och dom håller på och förhandlar kontrakt med Vägverket och BMW.

https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/283036/vindico-security

Jag hade gått ut ur denna aktien illa kvickt om du nu har "dubblat" dina pengar och lite till!!!

Du ska vara nöjd med den avkastningen, jag är inte helt påläst om bolaget men upplever deras trendmässiga uppgång nu som helt felaktig, utan mer som en tillfällighet, ta hem vinsten och köp på dig fler andelar av bolaget för mindre kapital om 2 - 4 veckor.
Citera
2014-11-25, 21:10
Medlem
Vindico Security - VSEC

Vad tror ni om den?

har ett litet innehav och av någon anledning så känns det som att dessa är en keeper ett tag till.

köpläge för mer?
Senast redigerad av wheeey 2014-11-25 kl. 21:23. Anledning: särkrivningspolisen
Citera
2015-03-27, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ptvz3d
Jag hade gått ut ur denna aktien illa kvickt om du nu har "dubblat" dina pengar och lite till!!!

Du ska vara nöjd med den avkastningen, jag är inte helt påläst om bolaget men upplever deras trendmässiga uppgång nu som helt felaktig, utan mer som en tillfällighet, ta hem vinsten och köp på dig fler andelar av bolaget för mindre kapital om 2 - 4 veckor.

Det ser inte så bra ut för aktien fortsättningsvis heller - har gått stadigt nedåt där den är nu och legat kvar där ett tag så förhoppningsvis klev du av i tid???

Om inte nästa rapport blir strålande är det bara o lägga på hyllan for all time future.
Det är knappast Vindico Security eller Selectadna som man hittar när man söker på märkdna utan konkurrenten Eurosafe som säljer Smartwater. Var är de och varför syns de inte- är lite besviken att det bara står om strategiska offerter och strategiska order , men är det någon riktig tyngd i volymerna egentligen? Vilka är kunderna?
Konkurrenten Eurosafe har visst trampat in med stora kliv i Mölndals Kommun som till och med är den kommun där Vindico Security är registrerat. http://eurosafe.se/sv/molndals-kommun-stoldmarker-med-smartwater/ Hur gick det till kan man undra - borde man inte bli störst på hemmaplan liksom?? Kanske borde vara vara de som skulle vara noterade iställlet...?
Spänningen fortsätter ett litet tag till...
Citera
2015-06-22, 15:44
Medlem
Tycker att det börjar lukta panik på Vindico Security / numera Vindico Group. (VSEC)

Börskursen dalar ner i källaren, avsaknad av intressanta nyheter och samarbeten och dessutom får VDn uppenbarligen gå då man nu skall rekrytera en ny. Nu är börskursen nere på ynka 0,65kr , och ett totalt börsvärde på endast drygt 7 mkr. Tänk då på att markanden tog in mer än 5 mkr (!!) så sent som 2014 för att satsa på förvärv och märkdna.

Slaget om märkdna marknaden verkar avgjort - till Vindico och SelectaDNAs nackdel och istället till fördel för SmartWater. Smartwater vann upphandlingen om märkning längs svenska järnvägen och har dessutom vida långt fler samarbetspartners Så gällande märkdna tror jag inte längre att företaget har mycket marknadsposition att hämta - Inte mycket avkastning för investerare heller...

Dessutom gick förvärvet av ett företag i stöpet i våras - förmodligen för att aktiekursen sjönk dramatiskt.

Så vad har de lyckats med - ja i stort sett ingenting, förutom deras fysiska skåp och vagnar som verkar vara det enda som är en framgång på företaget.
Frågan är om de lyckas rekrytera en lämplig VD?? Tveksamt enl min mening.

Tittar man närmare på siffrorna ser man att förlusterna bara ökar - ändå verkar lönerna knappast vara höga.
Löner till styrelse & VD (TKR) 448 469
Löner till övriga anställda (TKR) 1 488 1 535 (tkr)

Inte ens VDn har hög lön och därmed får man kanske ana att de erbjudits optioner istället - men vem vill ha optioner som i stort sett är värdelösa.... Det här företaget måste gör något drastiskt innan man skall våga investera igen i bolaget.
Citera
2016-03-11, 18:51
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Mycket intressant aktie för tiden som jag gått in med en del pengar i, med GAV ca 2 kr. Gått upp 30-60% förra veckan och har denna vecka återhämtat sig något till sämre nivåer, men som sagt en slumrande raket.
Citera
2016-03-22, 22:01
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Vad sjutton händer??? Ligger-30% back...
Citera
2016-05-12, 14:14
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Nu ca -40% back. Är hoppet om uppsida fortfarande stor eller vad ska jag göra?
Citera
2025-04-15, 09:45
Moderator
Diagorass avatar
Vindico Group avtalar om förvärv av två bolag, startar ett nytt affärsområde och byter namn till Sustainion Group.

https://news.cision.com/se/sustainion-group/r/vindico-group-avtalar-om-forvarv-av-tva-bolag--startar-ett-nytt-affarsomrade-och-byter-namn-till-sus ,c3260963

Uppdaterat rubrik / mod
Citera
2026-02-19, 09:34
Medlem
Kosminskis avatar
Industribolaget Sustainion redovisar siffror för fjärde kvartalet som överensstämmer med de preliminära.

Omsättningen steg 147,2 procent till 175,0 miljoner kronor (70,8). Den organiska försäljningstillväxten var 25,3 procent.

Ebitda-resultatet blev 17,8 miljoner kronor (5,7), med en ebitda-marginal på 10,2 procent (8,1).

Rörelseresultatet blev 13,8 miljoner kronor (1,8), med en rörelsemarginal på 7,9 procent (2,5).

Resultatet före skatt var 11,8 miljoner kronor (0,6).

Resultatet efter skatt blev 9,6 miljoner kronor (0,7).

Ingen ordinarie utdelning föreslås (0).

Likvida medel uppgick till 25,6 miljoner kronor (23,8).

https://borsvarlden.com/artiklar/sustainion-rapporterar-i-linje-med-preliminara-siffror
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in