2014-05-30, 15:50
Medlem
tydligen kan man göra så att google gömmer mig, men kan inte flashback göra det? jag vill ta bort mitt gamla konto då den visar vissa saker jag inte vill att folk ska se.

http://www.dn.se/ekonomi/nu-finns-formular-for-att-fa-google-att-glomma-dig/

edit: om man inte får ta bort kontot, kan man byta namn åtminstone?
Senast redigerad av zonda14 2014-05-30 kl. 16:15.
2014-05-30, 15:56
Medlem
fontanellknulls avatar
Du läste väl alla regler här INNAN du skapade kontot?
Ditt val att skriva det du skrivit.
Bara dig själv att skylla.
Medlem
Gridiots avatar
nej går int
Medlem
Scraps avatar
Man kan, så mycket som jag vet, inte ta bort varken inlägg eller hela konton.
2014-05-30, 15:59
Medlem
fontanellknulls avatar
Förresten så verkar det vara extremt svårt att kunna få igenom att dina uppgifterej längre skulle finnas kvar på google.
2014-05-30, 16:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Man kan, så mycket som jag vet, inte ta bort varken inlägg eller hela konton.
Och det av en god orsak. Tänk om en storpostare med tusentals inlägg råkar outa sig själv i fyllan och villan. När han i panik raderar sitt konto så gör han samtidigt hundratals olika trådar totalt obegripliga eftersom hans försvunna inlägg gör trådarna förvirrande och oläsliga. Tänk då vad som skulle hända på ett jätteforum som Flashback om folk fritt fick radera och ha sig.

Bättre att sluta logga in så försvinner användaren och inläggen ner i glömskan i sinom tid.
2014-05-30, 16:06
Medlem
ThingThings avatar
Lär ju med största sannolikhet gå att plocka bort användarkonto och postade inlägg från flashbacks databas(er), men det kommer inte att hända bara sådär. Skulle bli en jävla röra om det saknades inlägg överallt exempelvis. (Edit: pucktvåa)

Låt bli att i framtiden skriva saker som du inte har tänkt igenom om det nu är vad du har gjort.
2014-05-30, 16:09
Moderator
Gordon Blixts avatar
Inte mycket konkret juridik i trådstarten. Vi provar så här...

Juridik -> Om Flashback - Flashback

/Mod
2014-05-30, 16:10
Medlem
knasen79s avatar
FB o andra sidan tar inget ansvar men sitter på all makt över informationen.

Du har hela ansvaret på din sida men inga befogenheter - välkommen till Internet.
2014-05-30, 16:12
Medlem
TantGuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonda14
tydligen kan man göra så att google gömmer mig, men kan inte flashback göra det? jag vill ta bort mitt gamla konto då den visar vissa saker jag inte vill att folk ska se.

http://www.dn.se/ekonomi/nu-finns-formular-for-att-fa-google-att-glomma-dig/
Det finns minst en fundamental skillnad:
Google har letat upp saker om dig, sanna eller inte. Uppgifter om dig som dom publicerar.
Flashback har inte letat upp något om dig. Du har skrivit uppgifterna själv, sanna eller inte. Om du kan identifieras är det för att du gett uppgifterna - ingen annan.
2014-05-30, 16:15
Medlem
najass avatar
(FB) Användarkonto (2012-12-31)

Låst

/mod
2014-05-30, 16:17
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantGul
Det finns minst en fundamental skillnad:
Google har letat upp saker om dig, sanna eller inte. Uppgifter om dig som dom publicerar.
Flashback har inte letat upp något om dig. Du har skrivit uppgifterna själv, sanna eller inte. Om du kan identifieras är det för att du gett uppgifterna - ingen annan.
Man har också registrerat sig på detta forumet för att man vill tillföra information. Man har inte registrerat sig hos Google, utan dom indexerar informationen vare sig man vill eller inte.

Vårt goda råd är ju att helt enkelt inte skriva sådant man inte vill att andra ska veta. Eftersom det finns en 18-årsgräns så förutsätter vi att alla är myndiga och kan ta ansvar för sig själva. Livet har ingen CTRL+Z.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in