2014-05-30, 14:40
Medlem
Jag har mycket ångest och tvångstankar varje dag. Det har gått så långt att jag fått tankar på självmord för jag orkar snart inte mer. Mediciner jag har tagit: Sertralin(men tog den bara i 3 veckor), fluoxetin, paroxetin, inderal, venlafaxin, abilify och nu seroquel i tre månader som gav mer ångest. Tips på vad som funkar mot OCD? Får varken benso eller lyrica utskrivet..
Citera
2014-05-30, 14:42
Medlem
SmokeCigarettess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahaokej
Jag har mycket ångest och tvångstankar varje dag. Det har gått så långt att jag fått tankar på självmord för jag orkar snart inte mer. Mediciner jag har tagit: Sertralin(men tog den bara i 3 veckor), fluoxetin, paroxetin, inderal, venlafaxin, abilify och nu seroquel i tre månader som gav mer ångest. Tips på vad som funkar mot OCD? Får varken benso eller lyrica utskrivet..

Fluoxetin kombinerat med Mirtazapin.

Samt var ute och rör på dig i solen varje dag.

Tänk positivt, var inte slav för dina tankar låt tankarna vara slav för dig.

Ät inte mycket socker, börja nån sport.
Citera
2014-05-31, 08:16
Medlem
Sweeper80s avatar
Valdoxan. För min del blev det värre med Mirtazapin.
Citera
2014-05-31, 11:25
Medlem
Be att få prova zolpidem eller zopiklon, eller citalopram och se om det hjälper.
Citera
2014-05-31, 11:39
Moderator
evilhoneys avatar
Jag tror att du skulle behöva någon form av terapi, KBT kanske, mer än att bara ändra medicineringen.
Citera
2014-06-01, 16:33
Medlem
Gick KBT men funkade inte. Tagit fluoxetin men funkade inte Läkarna föreslår lamotrigin..
Citera
2014-06-02, 10:54
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahaokej
Gick KBT men funkade inte. Tagit fluoxetin men funkade inte Läkarna föreslår lamotrigin..

Inte för mig heller; problemet här i SLL var - för mig - är att man bara får ett visst antal tillfällen på sig, och sedan har de inte tid med en mer..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in