2014-05-30, 10:38
Medlem
Pasiphaes avatar
Såg den fantastiska filmen Fight Club igår och blev intresserad av det här citatet:

http://vimeo.com/8263307

Det måste ju vara någon slags motsats till futurismen inom filosofin? Vad skulle detta kallas?
Citera
2014-05-30, 12:08
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Tro mig, du kommer inte få ut nånting värt att disskutera på allvar genom att kolla på Fight Club.
Citera
2014-05-30, 14:10
Medlem
morpdeuss avatar
Tror att du är ute efter Anarko-primitivism.
Citera
2014-05-30, 19:49
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasiphae
Såg den fantastiska filmen Fight Club igår och blev intresserad av det här citatet:

http://vimeo.com/8263307

Det måste ju vara någon slags motsats till futurismen inom filosofin? Vad skulle detta kallas?
Primitivism.
Citera
2014-06-04, 14:34
Medlem
Pasiphaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Tro mig, du kommer inte få ut nånting värt att disskutera på allvar genom att kolla på Fight Club.

Förmodligen mer än man får ut av att diskutera med någon som inte kan stava till diskutera iaf...

Citat:
Ursprungligen postat av morpdeus
Tror att du är ute efter Anarko-primitivism.

Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Primitivism.

Tack!
Senast redigerad av Pasiphae 2014-06-04 kl. 14:36.
Citera
2014-06-04, 15:03
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasiphae
Förmodligen mer än man får ut av att diskutera med någon som inte kan stava till diskutera iaf...
Om jag ser någon stava fel så brukar jag också rätta dem direkt, för att sedan bryta all kontakt med "personen". Vad kan de lägre livsformerna tillföra till samhället liksom? De kan ju inte ens stava!
En gång rättade jag en tjej som verkligen inte kunde stava. Det visade sig att hon hade dysleksi. Såklart så bröt jag all kontakt, även fast hon var politiskt insatt och spenderade sin fritid med att debattera, för vad i helvete är en person som inte kan stava bra för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in